ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Mackan_450 skrivet 13 april 2012 kl. 22:36:36
-
Var sitter katten någon som vet
-
På min 800 sitter den i början av ljuddämparen.
-
Det måste sitta en katt på min 1000 åsså för den låter ju typ inge alls.
-
Det problemet är snart ett minne blott:)
-
Det problemet är snart ett minne blott:)
Ok. Men frågan var var sitter den
-
Dom brukar sitta närmast ljuddämparen på dom flesta maskinerna, där röret går in i ljuddämparen, antar att det enbart sitter på dom vägreggade eller?
-
Det måste sitta en katt på min 1000 åsså för den låter ju typ inge alls.
På med ett slipon så jävlar.. Bakre burken är så tät att Kamprad hamnar i skugga!
Jag har HMF´s dual slipon och det går inte att köra utan Quiet core! Skall bänka inom kort men tror det lämnar 6-7hp på hjulen :DV
-
Std ljuddämpare är utformade för att ta ner ljudet så mkt samt att det är sådanna bestämmelser på gnistsläckare att dom blir väldigt täta och tar ner effekten rätt mkt,
är alltid bra att låta maskinen andas fritt!
på mina slipon kör jag fullflödesdämpare med db killer/quet core
Ni kan kika under min forumdel om ni funderar på hur en Outlander låter med slipon;)
-
På med ett slipon så jävlar.. Bakre burken är så tät att Kamprad hamnar i skugga!
Jag har HMF´s dual slipon och det går inte att köra utan Quiet core! Skall bänka inom kort men tror det lämnar 6-7hp på hjulen :DV
Meddela resultatet, ja kör med samma fast helsystemet.
-
Meddela resultatet, ja kör med samma fast helsystemet.
Jag har bänkat en likadan med HMF helsystem, detta gav 10hp på hjulen! Vi provade utan quietcore och tappade 1hp !
-
Jag har bänkat en likadan med HMF helsystem, detta gav 10hp på hjulen! Vi provade utan quietcore och tappade 1hp !
synd att HMF ska bröööööööööööla så förbannat bara :knupple:
-
synd att HMF ska bröööööööööööla så förbannat bara :knupple:
Med quietcore så blir det kanon ;) och lämnar dessutom 1hp extra ()p
-
Hade varit spännande och prova mitt R.J.W.C slipon i bänk till outlander 800 och det nya 1000cc , funderar på o ta ett par maskiner o åka och dynoköra framöver:)
-
synd att HMF ska bröööööööööööla så förbannat bara :knupple:
Me quiet är de kanon!
Gött, då borde ja ha en skvätt till med soppabox och högflödes luftfilter, kanske man skulle bänka fårse om man passerat tresiffrigt :D
-
Blir nog svårt även om du räknar från 82 vev hk :rtfm:
-
Blir nog svårt även om du räknar från 82 vev hk :rtfm:
Om HMF fullsystem ger 10whp så lär det inte vara speciellt långt borta tresiffrigt på veven om man räknar på åtminstone 20% effektstöld av drivlinan. Bränsleoptimering och filter bör väl ska kunna leverera 5hk i alla fall..
-
Om HMF fullsystem ger 10whp så lär det inte vara speciellt långt borta tresiffrigt på veven om man räknar på åtminstone 20% effektstöld av drivlinan. Bränsleoptimering och filter bör väl ska kunna leverera 5hk i alla fall..
Det får vi ta reda på ':)
-
Hojen går ju fett orginal med hmf helsystemet,
såvida du inte kan öka tändningen oxå :D
-
Hojen går ju fett orginal med hmf helsystemet,
såvida du inte kan öka tändningen oxå :D
Ja, men inte när du kastar i nytt luftfilter
-
Nja sport filter gör nog ner skada än nytta
på Canam,om du inte trimmar rejält.
När vi bromsa min hoj gick den riktigt fett.
Hade med både muzzy och hmf optimizer,
som ej behövdes...
Men den som lever får se ()p