ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: chriz78 skrivet 6 maj 2012 kl. 16:11:41
-
idag när jag var ute och åkte så la helt plötsligt servon av, motorlampan tändes och det stod Check EPS i displayen. Stängde av tändnigen och startade igen funkade utan problem...
Någon som varit med om nå liknande, måste vara nå glapp eller så!?
-
Min xtp höll på sådär tills ja fick servon bytt
-
Hade samma problem, byte servo efter 3 timmar ()p
-
Samma här, servo bytt på garantin.
-
har byt jag mä :tickedoff
-
min Mr gick ca 1,5 timmar sen fick jag detta messet och servon va ju naturligtvis fucked upp. Bytt på garanti så det var inga problem :)
-
min Mr gick ca 1,5 timmar sen fick jag detta messet och servon va ju naturligtvis fucked upp. Bytt på garanti så det var inga problem :)
för er som har bytt, la eran servo av för gott? eller funkade den igen efter att ni stängt av tändningen?
har inte hänt för mig nå mer....(hitills)
-
för er som har bytt, la eran servo av för gott? eller funkade den igen efter att ni stängt av tändningen?
har inte hänt för mig nå mer....(hitills)
min dog, vred av nyckel å sen gick den ett tag igen. Så fick man hålla på typ
-
På min la servon av, men jag minns inte om det larmade för EPS (tror det), felet för mig var kortis i en av cellerna på batteriet, efter batteribyte inga problem.
Om spänningen sjunker så prioriteras annat än den elektriska servon, tror det stängs av vid <10.5 V batterispänning.
Som regel fungerade servon när maskinen var kall och hade stått still, men efter en tids körning la det bara av.
Förmodligen hände nåt i batteriet under körning (plogade ofta så vinschen jobbade för fullt)
Jag tror de bytt ut servon för mig också, det kom ut ett servicemeddelande som rörde servon, exakt vad dom gjorde vet jag inte.
-
min vart skrot :cry:
-
problemet löst
det 3poliga kontaktdonet till generatorn hade mer eller mindre smält så servon fick antagligen inte tillräkligt med ström, googlade på det och det verkar ganska vanligt....
kontktdonet sitter under sadeln, man måste ta bort skärmplåten för avgasröret så ser man kontaktdonet, ta isär det och kolla invändigt
-
(http://dl.dropbox.com/u/19893808/DSC_0100.jpg)
-
(http://dl.dropbox.com/u/19893808/DSC_0100.jpg)
Har du garanti på maskinen så bör du nog få det åtgärdat. Kan orsaka framtida problem med kabelmattan eller elektroniken det där.
-
Har du garanti på maskinen så bör du nog få det åtgärdat. Kan orsaka framtida problem med kabelmattan eller elektroniken det där.
ingen garanti, nu har jag redan åtgärdat det själv....
-
(http://dl.dropbox.com/u/19893808/DSC_0100.jpg)
()p bra infobild
-
ingen garanti, nu har jag redan åtgärdat det själv....
Ok, gött att det löste sig. :)