ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: mulder skrivet 5 april 2007 kl. 19:00:20

Titel: 650 eller 800
Skrivet av: mulder skrivet 5 april 2007 kl. 19:00:20
Hej. Jag hade en outlander 400 förut.Men nu är jag i farten och ska beställa igen.
Vet inte om ja ska ha 650 xt  eller 800 xt
jag provade 650:n i helgen som var (terrängreggad) och den gick väldigt fint tycker jag,klart bättre en 400:an. =Om 650:n gick som ett h-vete hur ska då inte 800 gå? 800:an måste därför bli lite väl brutal för min del,det är inte farten jag är ute efter.(Jag ska ha en trafikreggad).Men strypningen ska bort och 4wd ska finnas i och urkopplingsbar.Finns det någon därute som kan berätta varför jag ändå ska ta 800:an
 vad talar för 650 respektive 800:an om man bortser från prisskillnaden.

ps.varför tar man inte in den camofärgade!!!!!!! modellen.

mvh peter
Titel: 650 eller 800
Skrivet av: Heineken skrivet 5 april 2007 kl. 20:41:13
JAG VILL OXÅ HA EN 800 XT med i och urkopplingsbar 4x4

dji. köp 800:an

speciellt om du ska ha den på väg, hajja om kingen on the road.
Titel: 650 eller 800
Skrivet av: pålamalm skrivet 5 april 2007 kl. 21:55:30
köp 800 så behöver du aldrig tänka ,om det finns något värre
Titel: 650 eller 800
Skrivet av: Palm skrivet 6 april 2007 kl. 01:38:28
650:n ska va bättre att dra saker med då den är lägre växlad.
Det är ialf vad jag har hör... Sen om det stämmer är ju en annan sak :wink:

Lycka till!
Titel: 650 eller 800
Skrivet av: Wheelie skrivet 15 april 2007 kl. 06:53:26
Är det någon som vet hur mycket det skiljer i utväxlingen på 650'n och 800'n? Vad har man för varv i typ 80 km/h på respektive maskin?

/Wheelie
Titel: Tjenare Peter!
Skrivet av: lasse123 skrivet 15 april 2007 kl. 09:42:57
Hej. Jag hade en outlander 400 förut.Men nu är jag i farten och ska beställa igen.
Vet inte om ja ska ha 650 xt eller 800 xt
jag provade 650:n i helgen som var (terrängreggad) och den gick väldigt fint tycker jag,klart bättre en 400:an. =Om 650:n gick som ett h-vete hur ska då inte 800 gå? 800:an måste därför bli lite väl brutal för min del,det är inte farten jag är ute efter.(Jag ska ha en trafikreggad).Men strypningen ska bort och 4wd ska finnas i och urkopplingsbar.Finns det någon därute som kan berätta varför jag ändå ska ta 800:an
vad talar för 650 respektive 800:an om man bortser från prisskillnaden.

ps.varför tar man inte in den camofärgade!!!!!!! modellen.

mvh peter

Hej!
Jag och min kompis har kikat hela våren på vilken maskin vi skulle ha, hade bestämt oss för att införskaffa en atv :D ... Åkte runt hos alla handlare och provade och kikade på olika märken, vi fastande ganska fort för can am 400:an så jekla skön att köra på L-väg...  Hade i princip bestämt oss för en 400 kändes rätt för oss.. Fick höra att dom hade en 800 hos en ÅF i grannstaden (fanns ingen i vårans stad) så vi åkte dit och provade.. Gissa om man blev suprised!!!! vilken maskin!!!! sen var det några sömnlösa nätter över hur man skulle göra visste ju längst innerst inne hur jag vill göra :D  Åka till guldgruvan och be om ett nytt lånelöfte...  Sen beställde vi och nu e lyckan total.. Alltså den verkar ju fan inte ha några begränsnigar maskinen, går hur jekla fint som helst i skogen, leran, ishålen,landsvägen... Viscoloken fungerar så jävla bra, bara man törs gasa:) märker ibland att man e lite tam på gasen då trycker man lite extra sen bara bryter sig den fram... Att det skulle vara för mycket motor i den för dig kan jag inte tänka mig.. man vänjer sig och även om man inte utnyttjar motorn till max gör det ju inget, skönt att veta att när du trycker på gasen så matar det bara.. när jag kör landsväg så upplever jag inte att det e för mycket motor... Jag har läst i en tidning att 650 ska vara lite jämnare och bättre som dragmaskin men har ju inte provat nån så jag vet bara det jag läst...
Jag hade inte tvekat en sekund om jag valt mellan 650 och 800, däremot 400- 800 var ett svårt val.. Men nu när jag väl har den så vet jag att om jag hade tagit en 400 så hade jag gått och suktat efter en 800 :)
P.S
Hopas jag  inte rört till det för dig i valet utav maskin...

MVH Lasse...
Titel: 650 eller 800
Skrivet av: ATVicious skrivet 30 juni 2007 kl. 16:36:12
Acc:et är detsamma i maskinerna så vitt jag vet, detsamma gäller ljudet. Skillnaden är främst topphastigheten. Jag velade länge i mitt val. Dock kom jag fram till att vridet, acc:et och farten var mer än tillräckligt för min del i 650:in. Pengarna var inte problemet, dvs 10 000 kr extra. Det är snarare att den är svårare att köra och drar mer soppa.

Jag tycker inte det är bekvämt att köra i mer än 70 km/h på väg, asfalt ger ett sånt förbaskat grepp - det är bra mkt lättare att köra på grus/skogen. Detta klarar 650cc fint.

Men visst är det underbart att känna att man har det starkaste på marknaden. Men acc:et har jag och topphastigheten använder jag inte ens. Jag kör max 90 km/h i skogen, det är inga probs med 650cc. Vad gäller skillnaden mellan 800 och 650 så drar inte 800 infrån 650 förrän man kommer upp över dessa hastigheter.