ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Hisun/Hsun => Ämnet startat av: ankan55 skrivet 13 augusti 2008 kl. 11:36:15
-
Antar att jag får klämma in första inlägget här då :-) Så första frågan/frågorna blir följande; Hur fungerar den d.v.s presterar (i olika terräng), kvaliteten, bra ÅF m.m.
Mvh
Anders
-
Kvalitén är bra på dessa.
Du kan jämföra 700cc med panther 700 (Yamati)= samma maskin
är en kopia på 660 grissly ;)
350cc kan du jämföra med yamaha raptor 350.
-
Låter som en bra fungerande maskin måste jag säga!
-
Kvaliteten är inte jämförbar mellan Yamaha och Hsun, om det är det Olsson försöker göra. ;)
Dock så är motorn i 700cc maskinen helt underbar. Ljudet och vridet är grymt!
-
Det var inte så jag menade att det är samma kvalité som yamaha.
Men kvalitén är inte dålig på dessa maskiner. :)
-
Behöver en manual alt rephandbok till hisun 400 07:a.
Tycker den tickar lite väl mycket, så jag tänkte justera ventilspel samt byta olja, och helt enkelt gå igenom min maskin.
Därav behovet av tekn spec ventspelmått oljevolym etc!
Finns det något att ladda ner nånstans.
Har precis hämtat min maskin "beggad" första intrycket efter provkörn och lite granskning är att det känns som en vettig maskin..
Hälsn, dalton..
-
Du får ta bort tanken så du kommer åt locket på ovansidan..Främre är det lite trångt men det går. :)
Sedan ta bort locket på v sida på toppen så har du märkning under samt en plugg vid sväng hjulet..
Kam drevet ska stå nästan rakt upp finns märkning samt att märkningen på svänghjulet ska stämma med märkningen där.
Ställ vetilerna 0,05-0,08 samma på båda enl fabriken.
Olje byte så har du ett tvättbart olje filter under locket vid olje pumpen vid vxlkryckan.samt en sil i botten pluggen.Det står på kåpan hur mycket det ska vara (2,5l)
Smörj nipplar,kolla glapp.Allmän översikt.
det ända som finns att hämta är sprängskiss på www.hisunmotor.de under 350
Annars så kan du säkert få tag i yamahas 350 manual.sudden&Crille har det på sin sida http://hem.bredband.net/cybersudden/
-
På dom nya 350cc så har dom gjort om styrningen lite.
Länk funktionen är borta.Det är bara styrstaget nu.
Så nu passar även yamahas styrstag ;D
Samt att det är en liten ändring på ljus reglaget.
-
Blir bara mer och mer nöjd med maskinen ju mer jag kör,känns som att det verkligen är riktigt bra kvalitet... ;D :D 8)
Sen är det ju inte fel att det finns en uppsjö med delar och tillbehör till hojen!!
dalton ;D
-
Blir bara mer och mer nöjd med maskinen ju mer jag kör,känns som att det verkligen är riktigt bra kvalitet... ;D :D 8)
Sen är det ju inte fel att det finns en uppsjö med delar och tillbehör till hojen!!
dalton ;D
Jag har haft min 400cc i en vecka ungefär och måste jag med att jag är mycket positivt överraskad på kvalitet mm. känns riktigt bra att köra
:sunny: :sunny: :sunny: :sunny: :sunny:
-
Hej!
Har en Supermoto 350 ,Säljes i Sverige Under Fler namn! EX: Supermoto ,Catvik,Maxxus ,Hisun ,Hsun!
Detta är en kopia av Yamaha 350 Bruin. Vanligast nu är 400 Kubikaren som som till skillnad från orginalet har skiva och hydralbroms bak!
Min maskin har gått 270 mil ,260 med mig som förare,demomskin!
(Finns ej timräknare!)CA:100 mil skog!
Är mycket nöjd!!! Svagheter är dåliga orginaldäck , Gummikvalitet
Ej någon höjdare , Kinakvalitet???? Resten av maskinen är vad man kan begära av en kopia!!! Och en hel del till!!!!Betänk att som orginalet
har den ej hög och låg eller diffspärr fram!!!!
P.S Kör nu på Maxxus Bighorn
-
Hej!
Har en Supermoto 350 ,Säljes i Sverige Under Fler namn! EX: Supermoto ,Catvik,Maxxus ,Hisun ,Hsun!
Detta är en kopia av Yamaha 350 Bruin. Vanligast nu är 400 Kubikaren som som till skillnad från orginalet har skiva och hydralbroms bak!
Min maskin har gått 270 mil ,260 med mig som förare,demomskin!
(Finns ej timräknare!)CA:100 mil skog!
Är mycket nöjd!!! Svagheter är dåliga orginaldäck , Gummikvalitet
Ej någon höjdare , Kinakvalitet???? Resten av maskinen är vad man kan begära av en kopia!!! Och en hel del till!!!!Betänk att som orginalet
har den ej hög och låg eller diffspärr fram!!!!
P.S Kör nu på Maxxus Bighorn
Vad tycker du om Maxxis Bighorn ?
-
Har kört Ca 110 Mil ,skog , Lansdväg På Framdäcken
Och bakdäcken är helt nya!
Är hittills helt nöjd,Verkar slitstarka även på asfallt och bra grepp i teräng!
Dek!
-
Har kört Ca 110 Mil ,skog , Lansdväg På Framdäcken
Och bakdäcken är helt nya!
Är hittills helt nöjd,Verkar slitstarka även på asfallt och bra grepp i teräng! Maxxis Bighorn!!!!!
Dek!
-
Du får ta bort tanken så du kommer åt locket på ovansidan..Främre är det lite trångt men det går. :)
Sedan ta bort locket på v sida på toppen så har du märkning under samt en plugg vid sväng hjulet..
Kam drevet ska stå nästan rakt upp finns märkning samt att märkningen på svänghjulet ska stämma med märkningen där.
Ställ vetilerna 0,05-0,08 samma på båda enl fabriken.
Olje byte så har du ett tvättbart olje filter under locket vid olje pumpen vid vxlkryckan.samt en sil i botten pluggen.Det står på kåpan hur mycket det ska vara (2,5l)
Smörj nipplar,kolla glapp.Allmän översikt.
det ända som finns att hämta är sprängskiss på www.hisunmotor.de under 350
Annars så kan du säkert få tag i yamahas 350 manual.sudden&Crille har det på sin sida http://hem.bredband.net/cybersudden/
Har justerat ventilerna på min 400,var en klar baggis!!
Iofs så fick man klä av hojen ganska mycket,men det ser jag som en fördel då man kommer åt att efterdra bultar och muttrar lite här och där.. ()p
-
Du får ta bort tanken så du kommer åt locket på ovansidan..Främre är det lite trångt men det går. :)
Sedan ta bort locket på v sida på toppen så har du märkning under samt en plugg vid sväng hjulet..
Kam drevet ska stå nästan rakt upp finns märkning samt att märkningen på svänghjulet ska stämma med märkningen där.
Ställ vetilerna 0,05-0,08 samma på båda enl fabriken.
Olje byte så har du ett tvättbart olje filter under locket vid olje pumpen vid vxlkryckan.samt en sil i botten pluggen.Det står på kåpan hur mycket det ska vara (2,5l)
Smörj nipplar,kolla glapp.Allmän översikt.
det ända som finns att hämta är sprängskiss på www.hisunmotor.de under 350
Annars så kan du säkert få tag i yamahas 350 manual.sudden&Crille har det på sin sida http://hem.bredband.net/cybersudden/
Har justerat ventilerna på min 400,var en klar baggis!!
Iofs så fick man klä av hojen ganska mycket,men det ser jag som en fördel då man kommer åt att efterdra bultar och muttrar lite här och där.. ()p
blev den något tystare i maskin då? funderar om det inte är lägge för att ställa spelet på min med tycker den har börjat ticka lite....
-
Du får ta bort tanken så du kommer åt locket på ovansidan..Främre är det lite trångt men det går. :)
Sedan ta bort locket på v sida på toppen så har du märkning under samt en plugg vid sväng hjulet..
Kam drevet ska stå nästan rakt upp finns märkning samt att märkningen på svänghjulet ska stämma med märkningen där.
Ställ vetilerna 0,05-0,08 samma på båda enl fabriken.
Olje byte så har du ett tvättbart olje filter under locket vid olje pumpen vid vxlkryckan.samt en sil i botten pluggen.Det står på kåpan hur mycket det ska vara (2,5l)
Smörj nipplar,kolla glapp.Allmän översikt.
det ända som finns att hämta är sprängskiss på www.hisunmotor.de under 350
Annars så kan du säkert få tag i yamahas 350 manual.sudden&Crille har det på sin sida http://hem.bredband.net/cybersudden/
Har justerat ventilerna på min 400,var en klar baggis!!
Iofs så fick man klä av hojen ganska mycket,men det ser jag som en fördel då man kommer åt att efterdra bultar och muttrar lite här och där.. ()p
blev den något tystare i maskin då? funderar om det inte är lägge för att ställa spelet på min med tycker den har börjat ticka lite....
Hehe har inte skruvat ihop ännu! Upptäckte när jag höll på att kolla av alla bultar/muttrar att fästet som håller fast bakaxeln är snett, om det beror på hoppning/våldsam körning vet jag inte, då jag köpte den begagnad, men måste i allafall rikta upp det där innan jag sätter ihop!
Och när man ändå har kommit igång så ska jag ta mig an både det ena och det andra..
Men till saken! Behövde inte justera så mycket, men tror att det påverkar ganska mycket ljudmässigt om man ställer dom som det ska vara.. Kan hända att dina är mer off så att säga !
-
Kvalitén är bra på dessa.
Du kan jämföra 700cc med panther 700 (Yamati)= samma maskin
är en kopia på 660 grissly ;)
350cc kan du jämföra med yamaha raptor 350.
Vill tacka Olsson för ett trevligt bemötande, och en skojig provtur på hisunen 350! ()p Tyckte det var en stabil och fin maskin med bra drag i, och hoppas att jag snart kan höra av mej för en beställning. ;)
-
Vill tacka Olsson för ett trevligt bemötande, och en skojig provtur på hisunen 350! ()p Tyckte det var en stabil och fin maskin med bra drag i, och hoppas att jag snart kan höra av mej för en beställning. ;)
Tack själv morfar.
Alltid lika roligt att möta trevligt folk :)
Så om du har svängarna förbi igen och blir lite små sugen på en tur.
Så vet du vart jag finns :)
-
Alla märken har sina brister, så är det med allt.
Jag kan bara prata gott om denna maskin jag har (Hisun HS400 -07).
Om något går sönder så åker man till Yamaha & köper det som är till en 350 Raptor. Eller så kontaktar man Olsson här på forumet så får han fixa fram delarna. Och om man behöver råd hur man ska skruva med maskinen så är det bara att snacka med honom om det oxå, mycket bra feedback har jag fått då det har behövts.
Det roliga är oxå att alla tillbehör passar "rakt av" från en 350 raptor ;)
Så om du inte har kollat in en Hisun innan så tycker jag att du ska göra det & provköra en maskin, innan man pratar om KINA quadarna på ett dåligt sätt. För Hisun håller, även om inte alla tror på det! ()p
/Gustav