ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Emil^ skrivet 12 april 2013 kl. 16:55:29
-
Var och körde idag med maskinen efter skoterspåret, det är en 5-6 plusgrader här så det börja slå igenom lite.
Men den här gången slog det igenom ganska rejält så jag fick hålla nästan full gas på högväxeln för att ta mig framåt, och då drev det mindre och mindre på däcken och det rykte från variatorkåpan. Så jag slutade gasa och körde fast så jag fick ringa efter en skoter komma å dra lös mig.
Nu när jag kör så märker jag att om det går tungt så spinner inte däcken längre när jag gasar som den gjorde förr, och det hugger till två gånger innan den börjar driva när jag ger lite gas.
Så tror ni det är remmen som är slut eller kan det vara kopplingen istället som slirar?
-
Det är nog remmen! Can am har ju ingen koppling förutom variatorerna, om det nu inte är annorlunda på 400
-
Det är nog remmen! Can am har ju ingen koppling förutom variatorerna, om det nu inte är annorlunda på 400
Jaha okej, då måste det vara remmen!
Det är nog som du säger, can am har ju ingen koppling kom jag å tänka på.
Aja, ska ta å öppna upp ikväll och sätta dit en annan rem jag har liggandes.
-
Detta hade du kanske sluppit om du servat maskinen och bytt remmen i tid.
Men det är nog remmen, det går fort att göra av med remmar om man håller full gas på hög växeln i djup, tung snö..
-
Det är därför man ska använda lågen
när det går tungt ()p
-
Remmen bytt, nu går den bättre ()p
-
Använd lågen mera, mycket mera. Har aldrig bytt rem på någon av mina maskiner.
-
Ha, ha, ha, det är alltid lika roligt att läsa om Emils problem. :lol:
-
Emil testar gränser det är bra då vet vi andra hur bra Baby Canamen är ()p
-
Håll koll på att filtret till variationernas fläktinsug är rent och fint också och var inte rädd för att använda lågen heller!:) Har du större däck än original på den? och kanske inget variatortkit? Det lär ju isf vara döden för remmen på en stackars 400 i blötsnö och en galen happisbo bakom styret;)
-
Emil testar gränser det är bra då vet vi andra hur bra Baby Canamen är ()p
Det är klart, någon måste ju vara den första med att testa gränserna ()p
Håll koll på att filtret till variationernas fläktinsug är rent och fint också och var inte rädd för att använda lågen heller!:) Har du större däck än original på den? och kanske inget variatortkit? Det lär ju isf vara döden för remmen på en stackars 400 i blötsnö och en galen happisbo bakom styret;)
Har för mig att det inte sitter något filter till variatorinsuget på 400an, men jag kan ha fel :hmmm:
Däcken jag har nu har samma storlek som original däcken, så man inte skulle behöva något variatorkit men det verkar ändå behövas :)
Galen happisbo? Pyyyh :lol: