1
Loncin / SV: Manual till Loncin Hunter 250
« skrivet: 15 maj 2013 kl. 22:20:27 »
Intressant skillnad i effekt. Vad ställde du ventilerna på?
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Loncin / SV: Manual till Loncin Hunter 250« skrivet: 15 maj 2013 kl. 22:20:27 »
Intressant skillnad i effekt. Vad ställde du ventilerna på?
2
Loncin / SV: Manual till Loncin Hunter 250« skrivet: 11 maj 2013 kl. 19:59:09 »
Konstruktionen är ganska enkel och lätt att förstå sig på, inga problem med delar.
Iofs kan jag inte tipsa dig om en manual men vill däremot tipsa dig om att leta kända fel istället. Jag har haft 5.stycken varav majoriteten har varit återfall och är ändå ganska nöjd fortfarande. Alla grejer som dykt upp här har varit pga handhavande förutom en svetsning till avgasreningen. Ja sen slangen, den berömda, till insugsröret. Mellan förgasare och cylinder. Men lim har ju alla hemma nuförtiden så det är inte värt att kalla problem ens. Största grejen som är extremt jobbigt med dessa motorer är krav på service. Följer man den till punkt och pricka går allt bra. Följer man inte den så uppstår mycket. Jag hoppar gärna en eller två servicebesök årligen.. 3
Loncin / SV: Rullgas loncin 250 desert storm.« skrivet: 4 maj 2013 kl. 23:09:17 »Undrar vilket kitt av rullgas som skulle kunna passa på min atv.. Valfritt moppehandtag, motorcykelhandtag? Det är bara en vajer. Funktionen i förgasaren kan kvitta. 4
Loncin / SV: Registrerad Loncin, vill avregistrera den, vad skriver jag på pappret?« skrivet: 12 januari 2013 kl. 20:05:34 »
Hittade denna info på länken, känns bra då löser det sig.
Citera Om fordonet skrotats, förstörts eller om du gjort något som innebär att fordonet inte längre kommer att användas i trafik, så ska det avregistreras. Du anmäler det på registreringsbeviset. Vi bedömer om fordonet ska avregistreras. Följande fordonsslag omfattas av dessa regler: 5
Loncin / SV: Registrerad Loncin, vill avregistrera den, vad skriver jag på pappret?« skrivet: 12 januari 2013 kl. 18:18:50 »
Vid avställning så kvarstår fordonet fortfarande i ens ägo.
Eller är det något som jag har fått om bakfoten?? Så fall sluta tipsa mig om åtgärder som inte är aktuella. 6
Loncin / SV: Registrerad Loncin, vill avregistrera den, vad skriver jag på pappret?« skrivet: 12 januari 2013 kl. 17:36:22 »Varför inte bara ställa av den? Därför att jag vill ha den avförd från min ägo pappersmässigt. Så frågan kvarstår, vad skriver jag på pappret? 7
Loncin / Registrerad Loncin, vill avregistrera den, vad skriver jag på pappret?« skrivet: 12 januari 2013 kl. 16:47:42 »
Som rubriken säger så undrar jag över vad jag fyller i på pappret.
Fyrhjulingen vill jag behålla men den ska inte vara registrerad. Räcker det att kryssa i skrotning på pappret och skicka eller hur funkar det? 8
Loncin / SV: Den berömda slangen till insuget« skrivet: 30 november 2012 kl. 23:29:08 »
Den sköter vakuum och har en funktion att fylla, men funkar ändå utan.
Lite sådär halvt roligt. På en tidigare hjuling täppte jag till hålet med något limm. 9
Lifan / SV: Bakaxel Problem lifan 250cc atv« skrivet: 14 november 2012 kl. 15:32:09 »
"Jag hittar inte en skruv, hjälp tack"
Beskriv det lite mer så ska du se vi löser det. Bilder brukar oftast generera jackpott. 10
Loncin / SV: Tyst och fin motor i flera år sen vipps en dag skrammlar den.« skrivet: 13 november 2012 kl. 20:47:07 »Är det ens kamkedja på den? Är det inte stötstänger på 200orna? Jag vet inte. Men röstar för kedja har för mig det. 11
Loncin / Tyst och fin motor i flera år sen vipps en dag skrammlar den.« skrivet: 13 november 2012 kl. 18:27:22 »
Loncin 200cc terrängmodell, samma som 250-modellen.
Alltså 4-taktaren.. Tycker den har rullat utmärkt i flera år, inga missljud någonstans. En dag för ett par veckor sen startar jag maskinen, körde den dagen innan. Vipps! Då rasslar det och slår inne i cylindern. Slapp kedja? Felaktiga ventiler? Det är ju vad jag misstänker. Men hur lyckas det bli sådär? Över en natt. Den går fortfarande mycket bra och jag kör den oavsett. Men den knackar, slår och rasslar i toppen omkring cylindern. 12
Övrigt / SV: Ännu en olycka med dödlig utgång« skrivet: 16 juli 2012 kl. 21:19:44 »Det var värst vad den stela bakaxeln fick kritik här då! Varför skulle det var värre? Har du stått på sidan i en brant backe med en ATV som har stel axel? Samma sak om du kommer in i en rondell för fort eller lutar dig helt fel. Då vet du. Kan själv hantera det men vissa kan få den till att tippa rätt lätt. Okunskap, och, eller, alkohol ställer till mycket i många sammanhang. 725 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 732. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|