ok tackar hoppas att ja får det att funka nu
Provade att stoppa i ett 150 huvudmunstycke (originalluftfilter,originalljuddämpare,originaldrevning gasspärr borttagen) hjulingen går bra upp till 115-116 på mätaren där börjar den bluddra . Min fråga är om det är cdi'n som inte vill varva mer eller är munstycket för stort ?Mvh Micke
lite fler frågor ang. Nålen öppna upp min förgasare idag och kolla hur nålen stod det verka som den var på ställd max höjd redan :< (tunn plåtbricka längst ned, vit tjock bricka, clipset och överst den tjocka plåtbrickan) dock så flyttade jag nu den tjocka plåtbrickan längst ner så nålen höjdes lite grann ska testa så fort ja får tid... hoppas att den går bättre nu... som sagt ja tkr den går helt ok ifrån noll men den drar inte genom hela registret som det är nu och det borde va nålen men som sagt den satt redan högsta läget... och orginal kom jag inte ens upp till varv stoppet med 38 devet...annars börjar jag fundera på om mitt K&N filter ställer till det eftersom jag har kvar orginal anslutningen alltså snorkel som sitter på förgasaren alternativt att byta till Uni-filter och kanske gå ner till 160 Huvudmunstycke och testa.. eller mitt sista alternativ skaffa DAJ.Någon som har några andra förslag?? :< börjar bli lite jobbigt vill ju köra:<
Köpte min dinli för drygt 1 vecka sedan, en 450 dmx nitro edition -08.Har fixat en del med den bla parkbroms,lampbyten,blinkersfix.Prata med min åf idag om bestyckning, dom har kört en dinli 450 i bänk & provat ut det bästa med dator, han sa 190 eller om det va 195 i huvudmunstycke, luftfiltret skulle duga med orginal, dom såg ingen skildnad med orginal eller annat. .Men nu funderar jag om jag kan vrida förgasaren på plats, eller om jag lär montera bort en massa prylar?
Citat från: kenn.1 skrivet 30 juni 2011 kl. 18:44:46Köpte min dinli för drygt 1 vecka sedan, en 450 dmx nitro edition -08.Har fixat en del med den bla parkbroms,lampbyten,blinkersfix.Prata med min åf idag om bestyckning, dom har kört en dinli 450 i bänk & provat ut det bästa med dator, han sa 190 eller om det va 195 i huvudmunstycke, luftfiltret skulle duga med orginal, dom såg ingen skildnad med orginal eller annat. .Men nu funderar jag om jag kan vrida förgasaren på plats, eller om jag lär montera bort en massa prylar? Du kan vrida den på plats. men kan vara lite knöligt endå. har bestyckat om min gamla så
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️