Att en verkstad inte har en aning om varför motorolja blir grå / vit låter ju helt otroligt. Lämna inte in något mer komplicerat än en sax på service där, eller ännu hellre inget alls.
Körs fyrhjulingen enbart 500 / 600meter åt gången så blir det helt klart kondens i oljan. Men om kylarvätska försvinner så kan det ju vara ett rent fel.Jag sänkte en cross förut och den tog typ 4 oljebyten för att få bort vattnet ur oljan. Lite vatten syns väldigt bra!
Får jag fråga om nivån på oljan ökar eller minskar det bara på vattensidan??
Jag var ute och kollade en snabbis och jag tycker faktiskt den har ökat lite. Jag kommer inte köra min hjuling något mer just nu och jag kommer ringa ÅF i Tingsryd på måndag, det lär vara kylarvatten som tar sig in i systemet. Tyvärr tog min garanti-tid slut i förrgår Jag hoppas att dom hittar felet bara. Hellre lite pengar för en reparation än en rasad hjuling!
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️