937
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / På jakt efter däck
« skrivet: 26 augusti 2006 kl. 09:06:38 »
Kan du dreva den,så gör det,större däck kan ändra på hur hojen blir på vägen,vinlig eller överstyrd,understyrd.
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 937
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / På jakt efter däck« skrivet: 26 augusti 2006 kl. 09:06:38 »
Kan du dreva den,så gör det,större däck kan ändra på hur hojen blir på vägen,vinlig eller överstyrd,understyrd.
938
Övrigt / Quadförare i trafiken.« skrivet: 27 maj 2006 kl. 09:51:51 »
Jag håller med,inte roligt när dom klagar på våra söta hojar . Har kört Trollhättan -Göteborg -Trollhättan med bil i 6 år nu,då finns det snabba bilar som kör om på svåra och där man inte ska köra om.Sen när vi kommer motorvägen kör dom lungt ? 8O
939
Gamla supporttavlan (ATVCenter.se) / Ändra en annons« skrivet: 28 april 2006 kl. 17:22:22 »
Gå till "Köp&Sälj" avdelningen. Tryck på "Favorit Box". Där listas dina annonser. Längst till höger på varje annons hittar du en ikon.
940
E-TON / Samma drev som SYM?« skrivet: 19 april 2006 kl. 22:09:06 »
nej ,det är inte samma för sym har dubbla kolvar i bakbromsen och det blir lite längre då.
ImgFree.net - Hosting Images 941
E-TON / Hur är det med bromsarna?« skrivet: 11 april 2006 kl. 20:26:09 »
Jag har enn sym quadlander 250cc,köpte den för att:
+Sym har motorn ,Vector har motorn från Sym +Kanon ljus, egna lampor för fjärr och två stora bromsljus +Alu fälgar standard +bagagerack bak för ex boxar standard +dragfästet +handtagskydd +Man sitter nästan helt torrt för stänk från hjulen +3 stk broms pumpar +kraftigt byggt fotstöd och att plasten har många delar - farten 82km/h,men går att dreva -kostar 2000,- mer enn Vector -analog hastigmätare, häftigare med digital och den är mera exakt 942
Övrigt / nummerskyltbelysning« skrivet: 28 mars 2006 kl. 21:30:04 »
hittade denna länken
http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr023%20.htm#_Toc38949579 Skyltlykta Övergripande krav 88 § Motorcykel skall ha skyltlykta som avger vitt ljus för sådan belysning av den bakre registreringsskylt att den lätt kan avläsas i mörker. 89 § Skyltlykta på motorcykel av 1986 eller senare års modell skall vara typgodkänd 1. enligt kapitel 2 i direktiv 97/24/EG (se 2 kap. 18 §), eller 2. enligt ECE-reglemente 4 eller 50 (se 3 kap. 1 §). Skyltlykta på motorcykel av 1995 eller tidigare års modell får även vara av typ som uppfyller kraven i FMVSS 108, Table III i den version FMVSS 108 hade den 1 oktober 1989. Skyltlykta på motorcykel av 1985 eller tidigare års modell behöver inte vara typgodkänd. Sådan skyltlykta skall vara så anordnad, att samtliga tecken som utgör registreringsnumret under mörker och vid klar sikt kan avläsas på ett avstånd av minst 20 m. Installationskrav 90 § Skyltlykta 1. får grupperas med strålkastare eller lykta baktill, 2. får kombineras med bakre positionslykta, 3. får inte bilda flerfunktion med annan lykta. 91 § Skyltlykta skall vara så ansluten till fordonets elektriska system att den är tänd när fordonets bakre positionslykta är tänd. 943
E-TON / Variator-mixtra« skrivet: 23 mars 2006 kl. 23:48:22 »
Jag vill oxså ha lite fakta och om det är nått som fungerar. Ex Fart och varv
ImgFree.net - Hosting Images 944
Övriga - t.ex Adly, Kasea, Skyhawk, Derbi, Malaguti / adly« skrivet: 12 mars 2006 kl. 20:40:23 »
Har du kollat om den är rätt bestyckad?
Förgasaren är som månge maskiner från asien inte rätt bestyckade för vårt klimat,men kolla med din ÅF. Vem är din ÅF ? 945
Övriga - t.ex Adly, Kasea, Skyhawk, Derbi, Malaguti / sym quadlander 250« skrivet: 11 mars 2006 kl. 20:03:33 »
Man kan ju kolla lite på e-ton forum, och fråga om samma problem,för det är samma kyl och el system,när det gäller kylet (det står sym på kylet på e-ton)
Termokontakten på h sida av motoren går direkt til lampan om du tar elmätare och tar den på jord när lyser lampan. http://quick.imgfree.net/23263 Fläkt och termokontakt på botten av kylet har ett eget elsystem. Fläkten har 2 sladdar, enn (+)till säkring 10a Fan Motor ,kolla i owner`s Manual sidan 52 Den andra (-)går till Thermo SW sitter i botten av kylet ca15cm under fläkten.Fläkten ska startar när den får(-) från termokontakten på kylet.som i sin tur får (-) från chassi (jord) Då kan man få ett fenomen med att det blir värmare i toppen av motoren,enn vad det blir i botten av kylet. Om det blir en skillnad på 5grader så lyser lampan före fläkten har börjat att kyla vattnet. :wink: :roll: http://quick.imgfree.net/23162 http://quick.imgfree.net/23261 http://quick.imgfree.net/23264 946
Övriga - t.ex Adly, Kasea, Skyhawk, Derbi, Malaguti / sym quadlander 250« skrivet: 11 mars 2006 kl. 14:11:13 »
Min fläkt startar efter ca 10 min körning på liten fart max 10m/h, och då drar jag barnen efter på var sin snowracer 8O Det var då -8 grader ute.
Lampan lyser då och då under tiden ,ska ta upp det med min Åf. :? :? 947
Övriga - t.ex Adly, Kasea, Skyhawk, Derbi, Malaguti / Nu står den« skrivet: 3 mars 2006 kl. 22:59:30 »
grattis till Trackrunner
445 gäster, 1 användare (0 dold)
Users active in past minutes: lasseman Flest online idag: 454. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|