Så var man då igång igen med ytterligare justeringar på LT F4WD:n från 1986. Nu damaskbyte på gång (univeralsortimentet på MC firma i Ludvika passar ju direkt runt om, tur!!). Någon där sade att man brukar hålla med reservdelar i drygt 20 år för resp modell, men om modellen som i LT F4WD.s fall lever vidare & vidare med endast finlirsjusteringar med åtföljande modellnamnbyte år efter år så finns ju delarna med stor chans ändå, långt efter tex 1986 som i min maskins fall. Verkar helt sant då jag fått hem tex rätta bromskolvar, backar & annat utan problem. Damaskerna för drivknutarna (där rzeppaknutar finns, dvs yttre fram) finns i bra firmors original/universal sortiment.Stort jobb just nu är reparation av "kaross"-plasten som ser (sett) för bedrövlig ut, med sprickor & hål. Jag jobbar med en värsting-grov lödkolv med platt breddad värme Cu-del. Den fungerar perfekt för ingjutning av ny röd plast samt svart (stänklapparna) från skrotad Volvo spoiler. Dessa lagningar tar tid & fläkt är helt nödvändigt, för renare luft. Bara att vara noggran & envis. Hoj /Jan-E.
Manualen är för samtliga modeller Lt(f) 4wd 86 och framåt, heltäckande service manual.
Hej på er.Kort sagt...Modeller tom -98.En "Quadrunner" har 250cc, 66mm cylinderdiameter. (LT-F 4wd, eller LT-4wd) beroende på årsmodell.En "Kingquad" har 280cc, 68,5mm cylinderdiameter. (LT-F 4wdX, eller LT-4wdX) beroende på årsmodell.En LT-F 250 finns också, men den är 2wd. Det finns ingen fabriksuppgift om antal hk eller antan nm för någon av dem, men ligger nog omkring 20hk.Micke.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️