ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => PS Moto => Ämnet startat av: mackan89 skrivet 26 mars 2016 kl. 07:57:28
-
Hallå!
Köpte mig en SHINERAY med Psmoto motor på förra veckan!
Den funkade när ja köpte den, var och besiktad den och då gick den fint.
Sedan visade det sig att kylet var kasst och den började koka eller blev varm.
Efter den startade den typ inte, gick igång ibland men misstände. Fick göra rent förgsaren efter det, nu startar den inte! Den får bensin, flottören stänger som den skall ??! Ligger bensin där nere i kåpen, gnista får den. Den poffar till men startar ej.
Skall testa med ett nytt stift, vad kan det vara annars? Ventilerna?
-
Misstänker att toppen är skev efter att den kokade och att du då inte har rett komp. Byt topp och topp-packning så fungerar den säkert igen.
-
Misstänker att toppen är skev efter att den kokade och att du då inte har rett komp. Byt topp och topp-packning så fungerar den säkert igen.
okej, fan orkar ej lossa kåpan för den sitter ju som fan med alla skruv :/
Vart köper man ny topp?
-
Känns som det är värt att mäta kompressionen innan man byter en massa grejer.
-
Känns som det är värt att mäta kompressionen innan man byter en massa grejer.
Funkar bra med biltemas testare?
-
Skall det vara 8 i comp?
Vilket batteri skall man ha? 12 volt - 14 am?
-
Jag vet inte vilken kompression din maskin ska ha, men borde väl gå att leta lite på nätet och se vad som verkar rimligt.
Kan ju vara svårt att hitta någon info om just din motor, men bör ju vara rätt lika på dom flesta i samma storleksklass.
biltemas provare funkar nog säkert bra.
Batteri kan du nog ha kring 14ah, men mät och kolla vilka som får plats. Är skillnaden i pris inte så farlig så kan man ju gärna gå upp lite i storlek om det får plats.
Men innan du löst dina andra problem kan du ju starta den med ett bilbatteri tex.
Jag hade nog testat ge den lite startgas för att se om den vill snurra igång på det. Så man vet om man ska misstänka förgasaren eller något annat.
-
Jag vet inte vilken kompression din maskin ska ha, men borde väl gå att leta lite på nätet och se vad som verkar rimligt.
Kan ju vara svårt att hitta någon info om just din motor, men bör ju vara rätt lika på dom flesta i samma storleksklass.
biltemas provare funkar nog säkert bra.
Batteri kan du nog ha kring 14ah, men mät och kolla vilka som får plats. Är skillnaden i pris inte så farlig så kan man ju gärna gå upp lite i storlek om det får plats.
Men innan du löst dina andra problem kan du ju starta den med ett bilbatteri tex.
Jag hade nog testat ge den lite startgas för att se om den vill snurra igång på det. Så man vet om man ska misstänka förgasaren eller något annat.
Hej!
Min polare läste sin bok för sin atv 300 cc och han sa 8, så borde vara runt där?!
Jag köpte biltemas 7ah men det är ganska dåligt va? Tror inte det fanns ett batteri som passade lådan annars, atvn har även startat på det batteriet.
Startgas startar den inte på!
-
Köpte en testare idag, kan säga att den visade knappt 3 bar :-\ alla gånger ja testade!
-
Hej igen!
Idag är toppen borta, kan säga att det var sallad av den kolven å toppen!
(http://www.forumbilder.se/F9GOF/12966825-754605814676688-263186289-n.jpg) (http://www.forumbilder.se/F9GOF/12966825-754605814676688-263186289-n)
(http://www.forumbilder.se/F9GOF/12946953-754579988012604-1103873140-o.jpg) (http://www.forumbilder.se/F9GOF/12946953-754579988012604-1103873140-o)
(http://www.forumbilder.se/F9GOF/12966154-754583361345600-1601141645-n.jpg) (http://www.forumbilder.se/F9GOF/12966154-754583361345600-1601141645-n)
-
Tillbaka till min quad efter den stått nerplockad 3 månader!
Beg topp å ny kolv blev det till slut!
Trodde den skulle starta efter all jobb man lagt ner!
Just nu startar den inte på startgas, gnista finns.
Det poffar bara just nu, ventilerna som behövas ställas?
Hur mkt skall det vara på insug och avgas på en shinray 250?
-
Hej Som tidigare nämts så får du nog försöka hitta ventilspelen på nätet om ingen vet på rak arm..
-
https://www.youtube.com/watch?v=xq2ntPQbeLw första som kom upp
-
Hallå ()p
Efter lite mekande visade det sig att ventilerna läckte så fick byt dom.
Nu är allt är på sin plats och det finns nya ventiler och tätningar men den startar inte endå?
Kolven är ny, toppen är beg, stötstängerna sitter på plats, ventilerna är ställda.
Idag så ställde han ventilerna, vred runt veven med en nyckel så han såg att dom öppnade sig, när vi kom nästan ett varv så klonka det till och blev trögt, sedan släppte det.Efter det så hade ventilerna ställt om sig igen?
Han som skruvade med atvn trodde att det hade något med armarna att göra som håller stötstängerna när startmotorn skall gå ingång typ.
Någon som vet? ()p
-
Kollat så kammen sitter rätt jämfört med vevaxeln?
Låter ju nästan som att ventilerna tagit i kolven igen när ni vred om motorn.
-
Nu så går motorn igen! :headbang:
Dock ett el fel just nu!
Igår rök det från PLUS kabeln när man skulle starta, tejpade där så slutade det.
Sedan rök det från kabeln som går vid säkringsdosan.
Det är inte rätt kopplat va?
(http://www.ladda-upp.se/tumnagel/yltjhwnwxtqakg/) (http://www.ladda-upp.se/bilder/yltjhwnwxtqakg/)
Batteriet som kortsluter?