ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: larsostman skrivet 20 april 2007 kl. 12:25:35
-
Efter mycket velande så står det mellan 2st maskiner.
Jag vet att det är tämligen olika maskiner men dom kommer att kunna göra samma saker för mig.
AIE Magmax eller en kort CF?
Ja, jag vet att dom är helt olika.... Men har man besluts ångest så har man :P
Har det visat sig att CF går att marscha 90kmh med, eller går det fortare eller långsammare?
Vad använder ni CFén till, mest arbete, bara arbete, mest kul åka, bara kul åka?
Provkörde en Goes för inte så länge sedan, växellänkaget fungerade bättre på den men den kändes bra mycket tröttare :? :? Kan det stämma verkligen??
Magmaxen, grymt skön på väg där jag åker till 90% å dom andra 10% gör den nog det jag behöver göra också. CF gör det förmodligen bättre men är kanske segare på väg.
Vad gör jag??? Behöver kloka ord från kloka män
:D :idea: :?: :!:
-
Tjena!
Jag kommer inte kunna tala om vad du ska välja nu :)
Det jag däremot kan säga är att min CF som är helt ny, inte gör mer än 60km/h just nu. Den är ostrypt, icke inkörd. Annars sägs det att dom gör 90km/h +
Dom andra jag testat, en strypt o en ostrypt är det stor skillnad på.
Så, om du testat en relativt ny, strypt CF så är dom tydligen sega i början :)
Jag googlade på AIE Magmax och undrar om du tänkt köra terräng med den? Eller hade du tänkt köra asfalt med en CF?
EDIT: Glöm frågan, det skrev du ju :)
Viktmässigt skillnad oxå:
AIE Magmax= 200 kg.
CF= ca 330 kg
AIE Magmax= 13 kw
CF= 15 kw.
AIE Magmax = 275 cc
CF= 500 cc
(strypta då)
Du säger själv att det är två olika, vad ska du ha den till?:)
En AIE Magmax är väl bakhjulsdriven?
Mitt tips: Köp en CF o landsvägsdäck! :D
-
Den är bakhjulsdriven.
Jag kommer köra väg, asfalt & grus kanske lite stigar.
Hänga på en liten släpvagn å köra lite "trädgårdsgrejjer" runt på tomten, dra ved från vedboden till huset men 80% är ju bara på skoj.
Magmaxen köper jag med asfalt & crossdäck för att kunna variera var & när på året det skall köras. Så den kan nog bli ganska allround den med.
Fördelen med den är ju att den är lättare & kanske lite "ettrigare" samt att den uppför sig exemplariskt på väg. Har inte testat i terräng men anar att den är lika begränsad som vilken 2x4 som helst.
Lite skrämmande att du säger att du bara får upp din i 60kmh 8O
-
jag tycker det är 100% skoj oavsett vad man gör :D
Äh, det e lugnt ang 60km, jag har inte kollat hur tex skruven för tumgasen står o jag kan säga att jag bara kan gasa halva gasen.
Så den gör INTE 60km/h sen :)
-
Kanske är det som gäller, CF med vägdäck.
Bultcirkel 4/110 är det som gäller enligt importören, samma som Grizzly 660/700.
Några fler som tycker nåt?? Sitter ju i nöd här grabbar :twisted:
-
CF.en ska ju vara en kopia på Grizzlys 660 säger folk:)
Ja hjälp killen här nu;)
-
Kanske är det som gäller, CF med vägdäck.
Bultcirkel 4/110 är det som gäller enligt importören, samma som Grizzly 660/700.
Några fler som tycker nåt?? Sitter ju i nöd här grabbar :twisted:
Jag skulle ha valt CFn, fler användningsområden, större motor, delad bakaxel och går säker mkt bra på asfalt där även vikten kommer göra den stabil.
Sen när du väl varit ute i skogen och tuggat gegga en gång blir du säkert som vi andra såld på skogsåka. :wink:
-
Den känns väldigt bra på asfalt, stor o tung och stabil :)
Kränger en del i kurvorna pga den delade bakaxeln, men ställer man stötarna bak på max så lär det bli skillnad på den saken.
-
Benring, min nya korta svarta cf gör lätt 85 blås ostrypt så du får nog skruva lite mer på grejorna!
-
Ja jag säger ju det :)
Min e ju helt strypt o har rullat ett par km, den e både trög o nerskruvad :)
Ska försöka hinna fixa innan i morgon!
-
Ska jag tolka det här som att Juryn är enig :lol:
Ni är ju en "aning" färgade kanske?? Men ....
Det jag vill ha är en pigg/rolig skön maskin som man kan uträtta nåt nyttigt med ibland.
-
hehe.
Nja, färgad av CF är jag nog inte riktigt ännu, men jag har kört Linhai 300 i över ett år samt provat lite andra liknande den andra du frågade om o när du säger att du ska uträtta nått nyttigt med den så tror jag du kommer inse begränsningarna snabbare än du anar.
CF:en har en skön komfort på asfalt, samt funkar väldigt bra till allt annat du vill göra, jag kan bara svara för mig men jag tror du kommer lessna på den andra rätt fort :)
-
Du har förmodligen rätt Benring. Kul med en multimaskin också :D
Ska väl försöka få tag i handlaren å se vad som sägs.
Är det några handlare som har dessa på "hyllan" eller är det lång lev tid?
-
Jag HOPPAS jag har rätt för din skull :lol:
Det tog endast knappa veckan o få hem min, dock drog det ut en helg extra pga slöhet av frakbolaget!
Men då fanns dom på lager hos ATVSWEDEN, nu har jag inte en aning.
-
Det blev förmodligen en Svart med Alu & winsch!
'om det blir en svart eller inte beror på tillgång & det vet jag på måndag.
Inte för att jag längtar :roll:
-
ta cfen, har prov kört den , den är helt oki doki hyffst lätt att ta bort strypningarna på,ser bra ut,sitter bra på den ,& på vintern så har du fyrhjuls driften att leka med,,,,,glöm inte att vintern är grymt kul att köra på. :D
-
CF MOTO eller åk till Wester och köp dig en outlander.. alltså Cyckel motor säter
-
Har nu kört några mil och den ligger som en macka på vägen :)
RIKTIGT skön o köra med!
Jag kommer numera upp i 70 strypt så det tar sig :)
Dock blir jag LÄTT frånåkt av min Linhai 300.... :? :D
(Fast det ska jag ändra på 8) )
-
Nu är den beställd :twisted:
Får se vad det blir för färg, viktigare med snabb lev än att den är i svart som jag vill att den ska vara.
Kanske kan hämta den till nästa helg :twisted: :twisted: Fxxxn va kul med ny grej!
-
Tror atvsweden fick hem dem igår och sen skickades dom ut till åf, min ÅF som jag beställde av trode att min skulle skickas på måndag och han borde ha den på tisdag, så hoppas att det blir då ;)
Jag valde först ingen färg heller utan ville ha den så snabbt som möjligt, jag ficken svart som var mitt val nummer ett.
Vi borde få dom samtidigt då ;)
-
Grattis grabbar! Ni blir inte besvikna.
-
Efter en dag i skogarna kring Arlanda så är jag mer nöjd än innan :D
Körde hela resan med skjuts utan problem.
Den gör ca 75 nu med strypningar kvar :)
-
Hur mycket varvar det då? Vrålar den eller är allt lungt??
Lite sent att ändra mig,,
-
Den varvar inte mycket, den ligger skitsnällt :)
När man i nerförsbackar kommer upp i 80 så blir det väl lite mer men inget allvarligt så du kan va lugn:)
-
Hur långt har din gått nu?
Det verkar ju som om det "lossnar" för dom efter ett antal mil.
-
20 mil har den gått:)
-
Jo, stämmer in med föregående talare, att den går bättre och bättre för var gång man är ute och kör :wink: och inte varvar den mycket heller, faktskt mycket behaglig att köra, fast med "riktiga" vägdäck blir den nog fetskön att köra :wink: .
-
Vill hämta min NU!
Får kolla efter trim mm istället :twisted:
-
Finns en viss njutning i att vänta... också!
-
Njae, ja, okej då, du har väl rätt!!
I morgon borde jag få reda på när och vilken färg...
-
Hoppas du får den färg du vill, snabbt! Du verkar också vilja få ut mer, och är "sökare"! Kul:)
-
Hoppas på svart eller gul.
Vet du vad det är för diameter på avgassystemet på en orginal?
-
Vet inte.. hoppas benring snart kan svara på det eftersom han tydligen har samma tankar som jag att göra ett eget... vilken "slip-on" som sen är bäst? Den här tråden kanske gör sig bäst i trimning i fortsättningen.
-
Du har en CF Nordman, eller?
Hur långt har du kört med din?
Du har rätt, trim tråden blir bra.
-
Har inte... än. Som du kollar jag allt jag tänker jag vill göra med den. Och det är mycket!
-
Expressen eller Aftonbladet? Är så fast i min efterlängtade CF... fick ett erbjudande idag att köpa en Kawa KVF750 för 78', finns tydligen COC-dokument till den för vägreg... men tvekar. Kawan har säkert allt! men inte längden som gör den långa CF;n så praktisk.
Tröttnar jag på att Kawan är för opraktisk eftersom jag vill ha passagerare med massa packning, trots draaaget:) Har testat maskinen ensam och blev nästan chockad över prestandan. CF;n är ett lamm i jämförelse, men... tvekar ändå.
Lär väl knappast få tillbaka handpenningen om jag ändrar mig.
Tacksam för råd.
-
Hur länge har du väntat?
Det skiljer ju lite i pris men... Jag hade nog blivit Kawa ägare om jag hade råd med de sista tusenlapparna samt att det faktiskt går att rega in den, är du säker?
Om du vill sälja maskinen om 1år så blev det nog billigare att åka Kawa än CF.
Nog får man väl plats 2 pers på Kawan? Det går ju på korta CF?? Sen att man inte vill åka till Nordkap så men ändå.
Törs man skriva så i CF avdelningen......
-
jag kollade på en kawa som min ÅF fått in, skulle inte byta den mot min CF, tyckte inte den var något speciell alls, finns inget på kawan som inte CF'en har, utseendemässigt har inte CF'en något att skämmas för. och så är ju kawan bra många kilo lättare... och många tusenlappar tyngre...
-
Den har ju lite mer motor också...
-
Kawan blev såld så inget att fundera över längre.
Väntar vidare på CF;n, har avsagt mig två lev pga resor och tidsbrist så jag får väl hålla mig hemma nu och jobba mindre:)
-
Min CF gör mellan 85 och 90 beroende på väder. (Ostrypt)
Ytterskärmarna och hasplasten är av riktigt dålig sopkvalité. Stötdämparna är riktigt mjuka, ungefär som cykelpumpar och remmen skriker till när du har bromsat halvkraftigt och sedan drar iväg. Ganska taskig svängradie.
Annars är de väl inget större att klaga på. Den är nog prisvärd.
-
Klart du ska välja en CF.. Vi har 3st X5:or 09:or på två av dem rök pluggen i förgasaren omgående.. De är som natt o dag.. De två gör 90km/h. En av dem har jag släppt lite på trycket i dämparna o dragit åt fjädrarna för att få den lite mindre sladdrig på vägen.. fungerar kanon även om ett däckbyte förmodligen vore det rätta för den som vill köra mycket väg. Sen har vi en 08 x-tra lång.. Där tog vi med bort pluggen (gasstoppet) så då ökade den med från 60-90km/h och mycket roligare när man drar skogsvagn med lite stock på.
Vi har kört alla fyra här utan det minsta problem. Visst kunde växlarna hoppa i lite lättare.. Men det spelar ju inte så stor roll när det är full fart framåt som gäller! ;-)
-
Jag köpte mej en CF 500 för 5 dagar sen.. den är redan trasig, värkar som generaton har pajjat. Den vägrar att ladda fast jag bytt laddrelä och donat.
Som tur är har jag en bra handlare som ställer upp 100% synd att min skulle pajja bara när polaren hadde hämtat sin nya X5 samma dag som min pajja.
Och mitt i allt pajjar den på en fredagkväll = lång väntetid tills den blir lagad.
Dock så är jag lite irreterad på det hela, kör den i 5 dagar så pajjar en sån vital del som generator.
Körde in maskinen på service och när jag va på väg hem händer detta :S
Jag som är så körkåt så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Samma känsla nästan som när man fylle moppe :D fast jag e dubbelt så gammal nu.
Så ni som har åkt CF 500 ett tag, är det maskiner som strular eller går dom bra och håller ihop?
Mitt första inlägg här så va snälla :D
-
Kanske en dum idé, men det kan inte vara så att det är batteriet som gått sönder? Den hände på en quad jag hade. Här du mätt laddningen?
Hände också min kompis mitt i skogen en söndags eftermiddag, vi stannade och grillade och skulle starta och åka iväg. Sten dött. Svarade inte alls inget lös totalt dött. Så vi skickade i mitt batteri i hans hjuling allt fungerade som tur var va vi tre stycken som körde så en kunde åka och möta hans son som köpte ett batteri på jula, det va bara dom som hade öppet! Så tack jula för det! Lycka till! Min bror köpte en Centhor diffen pajade för 5 veckor sedan ingen diff än! Najs med god service! Garantin hinner ju för h**** träda ur kraft innan man får sakerna. Skit service från impotörena! Skall fan va olagligt med en så dålig service!
-
Jag har testat att byta batteri utan framgång, har även mätt upp den och den laddar inget alls :-\
-
var ju ett tag sen grönis skrev sitt första inlägg, hehe.. men jag snubblade över en reklamfilm för CF på tuben, och ja slänger väl in den i denna tråden så ni får nåt att vila ögonen på http://www.youtube.com/watch?v=oaVN7NZ9Gb0&feature=related
det är lite kul när kineser ska göra reklamfilm och marknadsföra sig mot väst, man får en inblick i hur dom ser på västvärlden.. om det bara vore så som i slutet av filmen så vore då jag nöjd iaf... ()p
-
2:15 in i filmen visar dom dragkroken....Kulan är inte fastdragen.Muttern sitter löst. ()p
-
2:15 in i filmen visar dom dragkroken....Kulan är inte fastdragen.Muttern sitter löst. ()p
du jag reflekterade faktiskt över samma sak när jag såg filmen första gången! fjäderbrickan är inte hopklämd! så tänkte jag "det där tänker nog ingen annan på" men där hade jag fel!
-
du jag reflekterade faktiskt över samma sak när jag såg filmen första gången! fjäderbrickan är inte hopklämd! så tänkte jag "det där tänker nog ingen annan på" men där hade jag fel!
[/quote]
Visst e den inte ihopklämd.Hehe...
Man e ju lite skadad som gammal maskinmontör å ser små detaljer ibland. :D
-
Jag har provkört en Cf 800 Terra....67 pigga Hk. Lutar åt en sådan fast jag bor i Skåne....
-
Jag har provkört en Cf 800 Terra....67 pigga Hk. Lutar åt en sådan fast jag bor i Skåne....
I Skåne ska man ju köra traktor. Hahaha. :lol:
-
vet icke om jag är till någon hjälp men köpte min första hjuling igår.
det blev en CF moto 500 orange ed. denna är strypt och går just nu i 70 med mig på ( 116 kg ) vet dock inte om de spelar någon roll, provade både bakhjuls driften med att leka lite i en sandgrop och på grusväg även lite asfalt funkar kanon bra! sen vart det ju ävn lite klättrande också funkade jätte bra lär dock säga att ja är lite feg för att prova de riktiga utmaningarna ännu.
jag skulle som i nuläget rekomendera en CF inga problem , jag är helnöjd :)
-
Jag har en x800 terralander...den e det krut i :)
-
Hej! Har varit utan hjuling i två år och är nu sugen igen..Hade en CF BE 500 som jag va helnöjd med.Går o velar mellan två makiner... CF X7 eller Dinli 700! Ska ploga,nöjesköra och en o annan repa i terräng..eller ska jag köpa en 500cc igen...den va ju smidig o driftsäker
Patrik
-
Hejsan,Jag kör en cf 800 terralander. Den har gått ca 30 mil med orginaldäcken.
110km/h är inget problem även om det rysster i styret ()p ()p
ps jag bor också i skåne
-
Hej har en allroad be 500-13 som har gått 65 mil, har TRECHs tänd box och plockat bort strypningen i övrigt original och den går lite drygt 105 km/t med gps. och det tycker jag är ok för en maskin som är original.
-
Tydligen så kommer det en 1000cc inom en snar framtid enligt detta klipp :)
Sen verkar man få bra mycket mer utrustning om man bor i Kanada..
CFMOTO Spyder at the Toronto Snowmobile ATV and Power Sports Show! PowerModz! (http://www.youtube.com/watch?v=KRCL9W6OZt4#ws)
Kanske lite fel tråd men någon får gärna flytta inlägget till ett lämpligare ställe :)
-
Hur är det med försäkringar på Cf 500 har varit i kontakt med dom flesta bolagen och något så förbenat olika har jag inte varit med om Trygg Hansa visar sig vara värst med en den otroliga premien 12300:- >:( för en halvförsäkring medan Dina försäkringar ska ha 3111:-för samma. :)
Är det någon som har bättre pris än så:
-
Hur är det med försäkringar på Cf 500 har varit i kontakt med dom flesta bolagen och något så förbenat olika har jag inte varit med om Trygg Hansa visar sig vara värst med en den otroliga premien 12300:- >:( för en halvförsäkring medan Dina försäkringar ska ha 3111:-för samma. :)
Är det någon som har bättre pris än så:
Vart bor du? Ålder?
Sådana saker påverkar nog mer än vilken maskin du har...
Kolla så att den du pratar med verkligen förstår att det är en mc-reggad fyrhjuling det handlar om.
Tror dom flesta ligger mellan 2500-4000kr per år på vägreggade maskiner.
-
Jag är pappa så åldern är ganska hög,maskinen ska gå i Roslagen,och ja dom har förstått att den är mc reggad.Full bonus dessutom.
Jag kan bara konstatera att Trygg Hansa inte alls är så trygga riktiga skurkar skulle jag vilja kalla dom.
-
Olika bolag fokuserar på olika kundkategorier.
Det sker bla genom prissättning utav premier.
För 15 år sedan när jag ringde runt och skulle försäkra en båt ville Folksam ha 27 000:- för samma båt som jag sedan fick försäkrad till för 3500:-
De ville helt enkelt inte ha mig eller båten som kund... och tro mig, de slapp och har sluppit sen dess.
Men det är inget att hetsa upp sig för. :whip:
-
Ja det känner jag igen när jag ringde runt och skulle söka försäkring till min båt Trygg hansa ville ha 12500:-.Men efter att ha varit på båtmässan så hittade jag försäkrings produktion som villa ha 3500:-.Det är ta mig F-n kriminellt.
-
Olika bolag fokuserar på olika kundkategorier.
Det sker bla genom prissättning utav premier.
För 15 år sedan när jag ringde runt och skulle försäkra en båt ville Folksam ha 27 000:- för samma båt som jag sedan fick försäkrad till för 3500:-
De ville helt enkelt inte ha mig eller båten som kund... och tro mig, de slapp och har sluppit sen dess.
Men det är inget att hetsa upp sig för. :whip:
Just fyrhjulingen har jag försäkrad hos folksam för att de var så mycket billigare än de andra bolagen vid tillfället när jag skulle teckna försäkring. Har inget annat hos dom.
-
Just fyrhjulingen har jag försäkrad hos folksam för att de var så mycket billigare än de andra bolagen vid tillfället när jag skulle teckna försäkring. Har inget annat hos dom.
Folksam har jag aldrig gillar! dom skulle ha skjortan för att försäkra maskinen min! Slutade med det lokala försäkringsbolaget istället! mycket billigare!
-
jag tycker det är 100% skoj oavsett vad man gör :D
Äh, det e lugnt ang 60km, jag har inte kollat hur tex skruven för tumgasen står o jag kan säga att jag bara kan gasa halva gasen.
Så den gör INTE 60km/h sen :)
Jag har en helt ny CF Cforce 500, som inte heller gör mer än 60km/h.
Jag har kollat skruven för handgasen, och den är urskruvad så att en inte ska påverka gasreglaget.
Det ser ut som om gaswiren inte kan dras fullt ut. Sitter det någon annan "strypanordning" som påverkar gaswiren?
-
På cf black så satt det en tapp under locket där wiren gick in på motor sidan. Den gjorde så det inte gick att gasa fullt... Bröt av den bara... ()p
-
Min Cf 2010 har rullat ca 110mil. Den är en kort variant och är heelt standard förutom strypningar borttagna. Mätarfart på den så kommer man upp i 105km/h. Då varvar den duktigt, så ja skulle inte ligga å tugga där direkt ;)
Men 80km/h landsväg har jag legat några mil i sträck utan att den direkt klagat. Remmen slirar när man stannar till i en korsning och ska iväg snabbt. Då får man släppa gasen och smyga iväg tills man får rull på maskinen. Detta ska lösas med variatorkit som nu är beställt :)
För snöskottning och skogskörning med släp och terräng, är den helt sjuk att ta sig fram och gravitationen är det enda som sätter stopp för den känns det som.
Sen brukar man ligga på tvärn i blöta rondeller på sommrarna och breeda fyrhjulsställ på vintrarna. Så jag är nöjd med den.
Dock vill man alltid ha mer, så jag har sneglat på en 800cc för att få lite bakhjulsåka och Twin ljud :D.
Men 5år utan klagomål. Bara tankat och bytt vätskor och oljor i den :)
-
Fick min Allroad X7 -10, idag, har åkt i skogen hela eftermiddagen, fantastiskt kul. ;D
-
Tjena..
Sålde min gamle Dinli enstånkare idag och imorgon ska jag ut och kika runt lite på annan..
cfmoto 800 efi v-twin -16 står först på listan av besök imorgon..
Gissar att en del i just cf delen har nått att säga om den??
Hur är motorn osv?
Nått man behöver tänka på?
Med vänlig hälsning
Micke
-
Hej har en allroad be 500-13 som har gått 65 mil, har TRECHs tänd box och plockat bort strypningen i övrigt original och den går lite drygt 105 km/t med gps. och det tycker jag är ok för en maskin som är original.
Min Cf 450 (400cc) gör ju 105km/t helt org med borttagen strypning. :hmmm: Kanske mer nu när 27"arna kommer på i helgen. Går lite bättre när jag tankar 98 oktan oxå ska tilläggas.
-
Tjena..
Sålde min gamle Dinli enstånkare idag och imorgon ska jag ut och kika runt lite på annan..
cfmoto 800 efi v-twin -16 står först på listan av besök imorgon..
Gissar att en del i just cf delen har nått att säga om den??
Hur är motorn osv?
Nått man behöver tänka på?
Med vänlig hälsning
Micke
Toknöjd med vår 450:a lång version, köp servo, det är det enda jag ångrar att vi inte köpte på vår maskin då ÅF strulade till det genom av misstag sälja den han trodde var utan och vår blev såld istället men pga stress köpte vi ändå då jag var van med en gammal stånk-suzuki från 80 och en annan från 90-talet som alltid funkade i alla väder
Så satsa bara på att du får servo som sagt
Rent generellt verkar det som att de flesta CF-ägare är nöjda ägare av det man hört och sett, finns alltid problemfall som med alla förstås
-
Hej!
Är ny här och har inte fattat hur man gör nya inlägg så provar så här.
Kommer köpa en atv och det blir en smc wildcat 520 eller dinli 450, båda 2011. Smc får jag för runt 30tkr och dinli för runt 20tkr. Båda vägreggade och i ungefär samma skick.
Min fråga är vilken ska jag köpa? Är smc värd 10tkr mer?
Mvh Tony
-
Dinli har väl gått i konkurs, så i den aspekten kanske SMC är att föredra vad gäller långsiktigt ägande. :dntknow:
-
Hej
Vi köpte en CF 520 lång med servo i höstas. Timmervagn för husveden och motordriven betesputs. Maskinen är underbar att använda och känns mycket välbyggd.
Satte på hasplåt och arbetsbelysning nu i mellandagarna.
Bara att handla om du frågar mig.
Mvh Stefan
-
Trevligt att höra. Går o funderar på att ta ut en ny 520 EFI EPS med plog och plåt undertill, Något jag undrar är varför det är så taniga orginal lampor på dem här, alla köper ju extra LED ljus? Får ju jag också göra isåfall.. ':)
Något nytt på 2018 modellerna jämfört med 16/17?
All info uppskattas!
-
LED kan vara billigt och är oftast enkelt att montera.
Tror det är huvudskäl till varför klibbar på en massa lampor överallt, inte kass lyse.
Bäst ljus får du av en hjälmlampa.
...men kan då plågas av en kabel...
Själv har jag aldrig monterat några extraljus av något slag på någon maskin jag ägt.
...och jag har kört mycket på nätter...
-
Ska du använda masainen mycket i mörker vintertid så är nog något extraljus att rekommendera då original inte är någon höjdare halvljuset är enligt mig helt ok men heljuset är en anaan femma