har suttit och läst hela tråden nu, otroligt att jag missade detta förut, men jag sögs fast och kunde inte sluta läsa!! nu är det mitt i natten å jag ska upp halv 6 te möran.. puuuhh..MEN jag är imponerad av din iver och arbetsglädje!! är själv lite som dig att jag inte kan hålla mig ifrån att ändra/modifiera allt tekniskt, och gillar speciallösningar och tankeverksamhet, men, största skillnaden oss emellan är att du har ju för fasen tempo i kroppen!!! jag har sällan ork att genomföra alla ideer, och när jag väl ger mig på nåt så tar det tid, trots att jag har ett ljust och fint varmgarage... håller på å monterar en V8 diesel i en gammal traktor just nu och det känns som skiten aldrig kommer ihop, men sen är det ju också så att jag hela tiden höjer kvalitets&designribban vartefter, och då tar det tid när varenda skruv ska blänka, ibland är det skönt att bygga saker med funktion i första hand, och design i andra...så än en gång, jag ÄR impad!en undran bara, varför har du inte funderat på E85?enligt mig ett suveränt bränsle för såna här applikationer, då behöver du inte oroa dig för kompet, och har marginal att höja tändningen ännu mera, samt får en bättre kylning av cyl, renare förbränning och trevligare avgaser (om man står och jobbar runt hjulingen med motorn igång så är ju det viktigt)
Hej håller med om att 95 är att föredra ,kall starts egenskaperna försämmras mycket med e85 .
Oscar P - vad e det för motorer du konverterat?