ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kymco => Ämnet startat av: VauxhallViva skrivet 3 augusti 2012 kl. 14:38:36

Titel: Strypning MXU 500i
Skrivet av: VauxhallViva skrivet 3 augusti 2012 kl. 14:38:36
Hej, ny här på forumet och har precis köpt en terrängreggad MXU 500i IRS, alltså med insprutning. Enligt handlaren så ska den inte vara strypt, men jag misstänkte ganska omgående att min maskin ändå var strypt. Har hittat ett bleck som hindrar spjället att öppnas fullt, alltså samma typ av strypning som på Can-Am med EFI. Inga problem att ta bort, måste bara skaffa en extra lång torxmejsel för att komma åt att ta bort blecket, men undrar om någon känner till om det är något mer som ska tas bort för att få full effekt? Det pratas ju om en plugg i insuget i en annan tråd, men det kanske bara gäller förgasarvarianten?
Titel: SV: Strypning MXU 500i
Skrivet av: VauxhallViva skrivet 16 augusti 2012 kl. 09:20:12
Svarar mig själv, kan ju vara fler som är intresserade av svaret i framtiden. ÅF har bekräftat att den enda strypning som finns är spärren för spjället. Tog ett par minuter att skruva bort, men det krävs en torx-bit T25 med centrumhål.
Titel: SV: Strypning MXU 500i
Skrivet av: Fritzen skrivet 19 augusti 2012 kl. 14:14:18
Stor skillnad? :sunny:

Titel: SV: Strypning MXU 500i
Skrivet av: VauxhallViva skrivet 24 augusti 2012 kl. 08:36:31
Oh ja, innan jag tog bort blecket så kunde jag bara gasa halvvägs så att säga, så det är en enorm skillnad.
Titel: SV: Strypning MXU 500i
Skrivet av: Mudrebel83 skrivet 25 augusti 2012 kl. 11:17:50
Provade en kymco igår. å precis som ovanstående skriver så känns det som man bara kan gasa halvvägs. åf trodde att enda strypningen satt i luftburken.lust att slänga upp en bild där blecket
 sittwr?
Titel: SV: Strypning MXU 500i
Skrivet av: VauxhallViva skrivet 2 september 2012 kl. 16:31:22
Sorry för sent svar, men här kommer en bild. Skruva av platslocket så ser du blecket, busenkelt bara man har rätt verktyg.
Titel: SV: Strypning MXU 500i
Skrivet av: Mudrebel83 skrivet 4 september 2012 kl. 21:15:13
Bättre sent än aldrig ()p åf plockade bort den å skillnaden är enorm.
Förresten. hur är det me diffen på kymcon?
Läste att tidiga modeller bara hade ngn sorts diffbroms.
Men om jag förstod terrängmagasinets rec av kymcon så sitter det en vanlig difflock på nyare?



Titel: SV: Strypning MXU 500i
Skrivet av: VauxhallViva skrivet 5 september 2012 kl. 08:18:06
Kul att du hade nytta av bilden! Har faktiskt ingen aning om vilken typ av diffen det är, har aldrig behövt använda den. Men någon annan kanske vet?
Titel: SV: Strypning MXU 500i
Skrivet av: hejo skrivet 5 september 2012 kl. 17:22:41
Kymco har ingen difflock utan de är diffbroms på framaxeln men de funkar mkt bra ändå :)
Titel: SV: Strypning MXU 500i
Skrivet av: Cln skrivet 5 september 2012 kl. 21:06:04
På min 500i 2012 så är det difflock tidigare mxu har väl diffbroms.
Titel: SV: Strypning MXU 500i
Skrivet av: hejo skrivet 5 september 2012 kl. 21:20:25
Jaha då är det nytt för 12orna :)
Titel: SV: Strypning MXU 500i
Skrivet av: Mudrebel83 skrivet 5 september 2012 kl. 21:32:06
Demoexet jag är spekulant på är en 11.
Ser åtminstonde ut som det är difflock på den åsså.
Sitter ett vred vid högra handtager som det står lock på.
Hmm måste in å kolla upp det imorgon..
Titel: SV: Strypning MXU 500i
Skrivet av: hejo skrivet 5 september 2012 kl. 22:08:52
Jag kör en gammal 08 och jag har de inte så de är säkert jag som har fel angående dom nya modellerna  :)