1
Kawasaki / KVF 750 Går som en påse skit?
« skrivet: 21 april 2014 kl. 11:51:40 »
Har en KVF750 -08 den har vatt stående läänge nu....dags o ta tag i, behöver lite idéer på vart man ska börja/fortsätta!
Maskinen går perfekt på tomgång, startat utan problem men vid gas pådrag börjar den gå illa, vid fullt gaspådrag slutar den tända helt tills den kommer ner i varv...då börjar den spotta igen och skjuter lågor i avgaserna innan han varvar till igen.
Den går mycke bättre vid fuktiga förhållanden gämt emot om luften är torr.
Har mätt upp bränsle trycket, den håller stadiga 3 bar på tomgång. Ger jag på full gas så börjar bränsletrycket sjunka kraftigt när den börjar gå dåligt. Trycket sjunker ner till 0,5 bar innan motorn sen återhämatar sig då den fallit ner i varv, den varvar upp igen, bränsletrycket stiger och sen börjar cyklen om igen.
Mängden bränsle pumpen gav vid påslag av tändning var snarlik den som angivits för den.
Var dock rätt säker på att de skulle vara pumpen som var problemet, byggde om tankamaturen och satte i en ny Universalpump med liknande värden...men problemet kvarstår!
Har provat att köra pumpen manuellt med direkt ström, maskinen beter sig likadant...men "duttar" jag lite med strömmen till pumpen av o på så får jag motorn till att varva ordentligt... Motorn gick även något bättre så jag hade BT-mätare tillkopplad på en T-rör och slang på 1 meter... Kört fast, någon som har några teorier??
En tanke jag har är att en insprutare hänger sig men vet i fasen....
Tacksam för all hjälp!
MVH Mattias
Maskinen går perfekt på tomgång, startat utan problem men vid gas pådrag börjar den gå illa, vid fullt gaspådrag slutar den tända helt tills den kommer ner i varv...då börjar den spotta igen och skjuter lågor i avgaserna innan han varvar till igen.
Den går mycke bättre vid fuktiga förhållanden gämt emot om luften är torr.
Har mätt upp bränsle trycket, den håller stadiga 3 bar på tomgång. Ger jag på full gas så börjar bränsletrycket sjunka kraftigt när den börjar gå dåligt. Trycket sjunker ner till 0,5 bar innan motorn sen återhämatar sig då den fallit ner i varv, den varvar upp igen, bränsletrycket stiger och sen börjar cyklen om igen.
Mängden bränsle pumpen gav vid påslag av tändning var snarlik den som angivits för den.
Var dock rätt säker på att de skulle vara pumpen som var problemet, byggde om tankamaturen och satte i en ny Universalpump med liknande värden...men problemet kvarstår!
Har provat att köra pumpen manuellt med direkt ström, maskinen beter sig likadant...men "duttar" jag lite med strömmen till pumpen av o på så får jag motorn till att varva ordentligt... Motorn gick även något bättre så jag hade BT-mätare tillkopplad på en T-rör och slang på 1 meter... Kört fast, någon som har några teorier??
En tanke jag har är att en insprutare hänger sig men vet i fasen....
Tacksam för all hjälp!
MVH Mattias