1
Dinli / SV: Dinli 450 på gång
« skrivet: 14 april 2010 kl. 10:58:02 »
Om bakdrevet glappar är det förmodligen bakaxellagrena som är dåliga. Så var det för min i alla fall
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1] 2
1
Dinli / SV: Dinli 450 på gång« skrivet: 14 april 2010 kl. 10:58:02 »
Om bakdrevet glappar är det förmodligen bakaxellagrena som är dåliga. Så var det för min i alla fall
2
Stockholm Norr / SV: Vallentuna/Täby åkeri ?« skrivet: 23 augusti 2009 kl. 23:04:54 »
Nice att det finns nåra norr om stan iaf. Själv är jag från söder om stan men det är ju inte så farligt att ta sig igenom om ni ska ut å köra
3
Dinli / SV: Skit i förgasarn?« skrivet: 14 augusti 2009 kl. 17:25:39 »
Kan det också vara. Fan att det ska vara så trångt där. Sista milen jag körde fungerade det bra, ska ta ut den på en vända till snart.
Det hände efter att jag drog ur maskinen ordentligt och då kan gummit hoppat åt lite på sidan faktiskt 4
Dinli / Skit i förgasarn?« skrivet: 14 augusti 2009 kl. 16:29:06 »
Idag när jag var ute och hade blåst på en 90väg så skulle jag bromsa in vid en korsning och märkte att varvet inte gick ner som det skulle. Hade en tomgång på omkring 3000varv men skruvade ner tomgångsskruven så blev det normal... konstigt om den hade skruvat upp sig själv?
Men senare under körningen så provade jag att dra in kopplingen och ibland gick den ner till dryga 1000 men ibland så låg den kring 2000-3000 ändå. Skit i något munstycke eller så? Borde väl lösa sig genom att man drenerar förgasarn väl 5
Dinli / SV: Byte av motorolja (påfyllning)« skrivet: 11 augusti 2009 kl. 00:39:07 »
tack highsider! det var den jag letade efter!
6
Dinli / SV: Byte av motorolja (påfyllning)« skrivet: 10 augusti 2009 kl. 20:58:37 »
Den ska in på service om 2 veckor så då ska jag be dom fixa "det vanliga" och så. Bara att jag började oroa mig då den tidigare ägaren inte hade särskilt stor koll. Jag har inte heller så stor koll på dom här 4-taks enstångkorna. Innan har jag bara haft 3-cylindrig skoter (2takt) och då har man ju separat oljetank, jävligt lätt att hålla ett öga på. Men det lär ju gå att köra 2 veckor till för att låta denada titta på den
7
Dinli / Byte av motorolja (påfyllning)« skrivet: 10 augusti 2009 kl. 16:15:51 »
Har haft min dinli 450 i 2 veckor nu och tänkte att jag måste kolla oljan, eller i alla fall fylla på. Jag har ingen instruktionsbok så jag vet inte exakt hur man ska göra. Är det bara att köpa någon typ 15-40 olja och fylla på vid fotbromsen? eller ska jag tappa ur den gamla för att sedan fylla på? Vet ju inte hur långt man kommer innan oljan är slut =/ finns det oljesticka?
8
Dinli / SV: Svårstartad!« skrivet: 9 augusti 2009 kl. 23:25:07 »
Det fungerar alltså att rulla igång? För när jag provat det (provade på alla växlar) så låser sig bara hjulen =/
Men kolla tändstiftet som sagt 9
Dinli / SV: Nytt framdrev lite hjälp behövs..« skrivet: 31 juli 2009 kl. 09:24:25 »Jag bytte hela drivpaketet idag, och det blev ett JT1309-15 fram. Dvs 15T fram och original 42T bak samt Biltemas 520 Street FB-ringkedja. Inga problem med främre kedjeskyddet. Nu spinner den som en katt. Aha okej, får väl skruva på och se vad som händer.. men de känns som att de är för taight, för mellan kedjan och nedre skruvhålet är det typ 3 mm 10
Dinli / SV: Nytt framdrev lite hjälp behövs..« skrivet: 30 juli 2009 kl. 18:27:28 »Drevet är bytt efter en del om och men... åkte till biltema och köpte spärrskaft med tillbehör och det gick låss jättelätt. Grejen var att jag fick lite väl mycket kraft i spärrskaftet och drog av bulten när jag satte dit det nya drevet... av igen och till skruvstädet för att skruva ut den med en polygryp. tur var att det var "standardgäng" så hade nya bultar. På med drevet igen och på med kedja och joxa med kedjelåset och dra åt bultarna på bakswingen. När allt var fixat och jag skulle starta så var batteriet dött... hade råkat ha tändningen på =/ men batteriet ska ändå bytas då tidigare ägare köpt ett biltemabatteri storlek för stort och pressat sönder det när dom satte ner det i hållare. Får prova imorn.Lyfter den här lite...Testa att sparka lite löst på bakaxel, mot maskinen alltså. De kan vara lite sega att "spänna upp sig". Så gjorde jag på min hoj när jag bytte drivpaket, fick ytterligare 2cm till godo Men dinlin är ju gängad hela vägen va? Det konstiga var att jag inte lyckades rulla igång den, fick kolven att gå typ 1 varv på 4e växeln. Jag provade bara på raksträcka men däcken bara låste sig =/ Segt En annan grej jag tänkte på. Det blev ganska taight nu med nya drevet så tror knappast att kedjeskyddet går dit. Hur har ni löst det? 11
Dinli / SV: Nytt framdrev lite hjälp behövs..« skrivet: 30 juli 2009 kl. 15:22:54 »Lyfter den här lite...Måste väl vara enklare att låssa kedjelåset istället för att krångla och släppa bakdrevet. skiftnyckel använder jag inte alls Man kommer åt skruvarna till drevet hur bra som helst med en 14 nyckel , För att ta bort hela drevet måste du lossa bakaxeln . Ah ska ner och prova nu att låssa på kedjelåset. Ska ringa farsan och fråga om fasta nycklar också.. hoppas på att få brumma ikväll med nya kläderna wish me luck 12
Dinli / SV: Nytt framdrev lite hjälp behövs..« skrivet: 29 juli 2009 kl. 18:52:00 »
Lyfter den här lite...
Håller på att försöka få på ett 15 drev och har lossat på skruvarna på bakaxeln och lyckats slappa kedjan lite. Problemet är att jag inte får loss drevet, det är riktigt svårt att komma åt skruvarna där. Hur gjorde ni? Jag har inte fått kedjan så slapp att jag bara kan lyfta av den, men kanske ska spänna upp kedjelåset? Jag försökte med en liten liten skiftnyckel men det gick inte så bra =/
Sidor: [1] 2
191 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 205. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|