1
Bashan/Badboy / Strömlös med fullt batteri
« skrivet: 28 oktober 2014 kl. 13:00:04 »
Hoppas någon har lösning på detta problem
Jag körde ( med min fyrhjuling, Bashan Bs250S-11B) hem från jobbet idag, och på vägen märkte jag att ljuset på instrumentpanelen flackade i takt med motorn, gasade lite o då slutade det, men kom tillbaka vid tomgång. Tänkte inte mer på det utan körde vidare. Jag stannade till vid affären hämta ett paket, men när jag kom ut och skulle köra vidare så är den sten död. Vrider på tändningen och inget lyser. Presis som om batteriet var dött. Jag börjar kolla om någon sladd är lös eller av men hittar inget. Efter 20 min ger jag upp och rullar hemåt med aset. Väl hemma kopplar jag till batteriladdaren, men den säger att batteriet är fullt. Jag kollade säkringen son sitter i startrelät, men den är hel. Letar och har mig en timme eller så, men till sist blir det för mörkt och jag ger upp. Men innan jag gick in provade jag att rulla ner för en liten backe med tändningen på, kopplingen inne och ettans växel i, och när jag fått upp farten släpper jag kopplingen, och hör o häpna, den startar! Alltså är inte allt hopp ute. Jag fattar ju dock att när jag bryter strömen kommer det vara samma problem igen. Nu är frågan, vad är det som är trasigt? Kan inte så mycket om dessa maskiner än då jag bara haft den i ca en månad, men kan det vara cdi boxen som e kass? Eller kan det vara startrelä eller tändspole? Det som gör mig förvirrad är att inte instrument panelen eller något annat lyser eller funkar när jag slår på tändningen. Eftersom batteriet är fullt måste det vara något som kommer efter batteriet som är kasst eftersom strömen inte når fram till tändningen. Jag hoppas innerligt ni kan hjälpa mig
Jag körde ( med min fyrhjuling, Bashan Bs250S-11B) hem från jobbet idag, och på vägen märkte jag att ljuset på instrumentpanelen flackade i takt med motorn, gasade lite o då slutade det, men kom tillbaka vid tomgång. Tänkte inte mer på det utan körde vidare. Jag stannade till vid affären hämta ett paket, men när jag kom ut och skulle köra vidare så är den sten död. Vrider på tändningen och inget lyser. Presis som om batteriet var dött. Jag börjar kolla om någon sladd är lös eller av men hittar inget. Efter 20 min ger jag upp och rullar hemåt med aset. Väl hemma kopplar jag till batteriladdaren, men den säger att batteriet är fullt. Jag kollade säkringen son sitter i startrelät, men den är hel. Letar och har mig en timme eller så, men till sist blir det för mörkt och jag ger upp. Men innan jag gick in provade jag att rulla ner för en liten backe med tändningen på, kopplingen inne och ettans växel i, och när jag fått upp farten släpper jag kopplingen, och hör o häpna, den startar! Alltså är inte allt hopp ute. Jag fattar ju dock att när jag bryter strömen kommer det vara samma problem igen. Nu är frågan, vad är det som är trasigt? Kan inte så mycket om dessa maskiner än då jag bara haft den i ca en månad, men kan det vara cdi boxen som e kass? Eller kan det vara startrelä eller tändspole? Det som gör mig förvirrad är att inte instrument panelen eller något annat lyser eller funkar när jag slår på tändningen. Eftersom batteriet är fullt måste det vara något som kommer efter batteriet som är kasst eftersom strömen inte når fram till tändningen. Jag hoppas innerligt ni kan hjälpa mig