ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: Br3xx0r skrivet 29 juli 2012 kl. 22:25:01
-
Hej allihopa :), Är ny här och har precis köpt en SMC 300 :), Köpte den ganska billigt då förra ägaren var ganska kass på motorer osv verkade det som. Så den har lite småfel oså :),
En sak som ja dock inte riktigt förstod, När ja följde vajrarna (notera att det är 2) Från gashandtaget, det satt rullhandtag på så gick den ena till throttlen som de ska och den andra bara hänger lös vid förgasaren!
Vart ska den? hittade nämligen inget ställde där den såg ut att passa på haha:),
Ska ta hjälp av några som kan riktigt bra imorgon, men ni kanske vet :)
Mvh
-
Hej allihopa :), Är ny här och har precis köpt en SMC 300 :), Köpte den ganska billigt då förra ägaren var ganska kass på motorer osv verkade det som. Så den har lite småfel oså :),
En sak som ja dock inte riktigt förstod, När ja följde vajrarna (notera att det är 2) Från gashandtaget, det satt rullhandtag på så gick den ena till throttlen som de ska och den andra bara hänger lös vid förgasaren!
Vart ska den? hittade nämligen inget ställde där den såg ut att passa på haha:),
Ska ta hjälp av några som kan riktigt bra imorgon, men ni kanske vet :)
Mvh
har du både tum och rullgas?
i så fall så e de väl ena gasvajern som hänger och inte är inkopplad...
-
Nej jag har bara rullgas! En polare sa att det kan bero på att vissa maskiner har dubbla förgasare.
mvh
-
Det finns maskiner med flera förgasare ja, men varför man skulle ha en vajer till varje förgasare förstår jag inte... verkar jobbigt.
Känner inte till SMC så väl, men SMC 300 finns väl som XLE och CBW och dessa har väl alltid endast en förgasare trots twinmotor?
-
Det är inte så att den andra är till tumgasen som han plockat bort??
-
Rullgasen är kanske hämtad från en MC med dubbla wires, en av dem funkar då som retur när man släpper på rullen för att slippa gashäng
-
Känner inte till SMC så väl, men SMC 300 finns väl som XLE och CBW och dessa har väl alltid endast en förgasare trots twinmotor?
Rätt.
Kan vara så att den vajern är till smc 250 där finns det några modeller med 2 förgasare.
Edit:
tja jag kanske skulle kollat innan jag sa något så här ser det ut. jag antar att det är en retrur fjäder som drar ner thottlen.
-
Rullgasen är kanske hämtad från en MC med dubbla wires, en av dem funkar då som retur när man släpper på rullen för att slippa gashäng
Kan nog vara något sånthär :) !
Nu ska den bara försäkras och smörjas upp sen blire att åka :)
-
Grattis!
Upp med lite bilder på hojen!
-
Rätt.
Kan vara så att den vajern är till smc 250 där finns det några modeller med 2 förgasare.
Edit:
tja jag kanske skulle kollat innan jag sa något så här ser det ut. jag antar att det är en retrur fjäder som drar ner thottlen.
Detta är det jag letade efter tror jag ! Är inte orginalförgasare så behöver bara den ena vajern.. :) tack !
En till fråga då ! När jag kör på bränslekranen på vanligt läge alltså fuel on så dör den efter den stund (varvar upp och dör) precis som en soppatorsk, Det verkade inte komma på reservtanken även att jag har ganska mkt bensin i.
Några förslag på vad det kan vara ?
Mvh
-
min 503 blir konstig i bland när man har runt halv tank och den står på fuel.. vet ej varför
-
Har du kollat genom tank, förgasare, bensinkran efter eventuellt skräp då?
-
Har du kollat genom tank, förgasare, bensinkran efter eventuellt skräp då?
Nej det är precis detta jag och en polare ska ta och kolla i helgen :) Får hoppas det löser problemet !
-
Blås lite försiktigt med tryckluft baklänges genom bränsleslangen upp i tanken och se sen om du har samma fenomen. (i båda lägen) Kan ju vara bra o montera ett bränslefilter om man har problem med skit i tanken.
-
Den funkar nu felfritt efter lite rengöring i slangar och tanken :) !
Gör även "backfires" efter man luggigt på 5an ett tag och växlar ner, alltså smäller till och sprutar eld ur avgasröret ^^ (Effektrör)