ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Fullrulle skrivet 15 maj 2007 kl. 20:02:49
-
Då har man tagit beslutet att gå ännu djupare ner i 4-hjuls-träsket. Betalade in handpenning på en Renegade i dag. Leverans om ca 2 veckor. Man kan undra vart det ska sluta.... med en Renegade är det inte omöjligt att det blir just i ett träsk... men då har man ju både kraft och 4-hjulsdrift :twisted:
-
grattis :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D en grym maskin du får 8O
-
Hoppas att dom får så många då så du inte behöver vänta 8 månder på den som jag tex :wink:
Jag har börjat fundera på om "fantom hojen" överhuvutaget finns :x
-
Det ska vara ca 60 maskiner på väg till Sverige och jag ligger som nummer två på väntelistan hos min handlare. Så chansen att jag får den inom 2-3 veckor känns nog ganska hyfsad.... men man vet ju aldrig :? Under tiden "puttrar" jag nöjt vidare med min Maxxer :D
-
Jag har fått besked alldeles nys att min kommer i morgon sen är det bara plåten kvar :D
-
Imorgon är ju helgdag :?
-
Då har man tagit beslutet att gå ännu djupare ner i 4-hjuls-träsket. Betalade in handpenning på en Renegade i dag. Leverans om ca 2 veckor. Man kan undra vart det ska sluta.... med en Renegade är det inte omöjligt att det blir just i ett träsk... men då har man ju både kraft och 4-hjulsdrift :twisted:
Jeg har en Renegade som første ATV, og må vel si at det er mer enn nok krefter og ytelse for offroad kjøring - men kunne tenkt meg litt mer puff når du passerer 100km/t på vei. 0 til 80 km/t går vel på ca. 4 sek tenker jeg så det er ikke noe problem å følge trafikken -hehe-. Har satt igjen flere MCer i lyskryss :)
Mitt neste prosjekt nå er å få veidekk på min og ta en ferietur :o)
Holder fingeren på Goldspeed "Silver" ennå, men har ikke helt bestemt meg for om jeg heller skal gå for "Yellow".
-
Innkjøring:
Pass på at du gir Renegaden din en rolig start. Jeg kjørte de første 10 timene med "strypning" og rundt 50-60km/t. De neste 10 timene brukte jeg på å kjøre inn drivverket skikkelig og til å få CVT kassa til å være stille når jeg kjører 80km/t på vei.
Den ble veldig fort varm i starten, så greit å holde sideveiene og ikke planlegge de lengste turene i begynnelsen.
Nå har jeg fått 25 timer på min, og den begynner å bli bra. Kan grisekjøre litt uten å få lyder eller lukt av varme deler :)
-
nei se,ennå en nordmann :lol: ...hvor bor du henn?
-
nei se,ennå en nordmann :lol: ...hvor bor du henn?
Bor ca. på Hamar, 12 mil nord for Oslo. Det er visst ikke så mange med Renegade herover heller. Det går en i Oppland Fylke, og to i Oslo som jeg vet om ca.
De fleste rundt her kjører Outlander Max .. og da gjerne 400cc. Går en Outlander Max 800 Ltd. på Hamar også :)
Enn så lenge er jeg ensom ulv på jakt etter en OK klubb. Ser det er mye aktivitet i Arendal .. men litt langt å kjøre ned dit..
-
hehe jo jag vet att det är helg men jag har en riktigt bra åf och han har krävt att den ska lossas i morgon bitti....
och att hojen skall monteras i hop :D
Jag kan väl inte påstå att jag grinar för det 8)
-
Jag va förbi denada offroad idag o där stod det 6 st renegade, ser ut att de är nyligen uppackade :)
mc gyver, du kanske ska ringa dit om inte din dyker upp
-
Den har kommit... :D
-
Grattis.
Hoppas att du inte har byggt upp för höga förväntningar under dom senaste månaderna... ;)
-
Haha det har jag säkert...
Men jag hade en SMC 250 förut så det är vad jag har att jämföra med så det ska nog gå bra :wink:
-
Grattis.
Hoppas att du inte har byggt upp för höga förväntningar under dom senaste månaderna... ;)
Nu är den provad och visst fa... är det mycke att köra med..
men jag vet inte om det går att mottivera nästan 130 000:-
Har man en outlander 650 typ så är det nog inte värt pengarna att byta upp sig ;)
-
Fick du den ostrypt och med inkopplingen av 4-hjulsdriften fixad? Jag hoppas på en monstermaskin..... men kanske ska sänka förväntningarna. Har du hunnit "köra bort" den elektroniska spärren som ska släppa vid ca 10 timmar?
-
Fick du den ostrypt och med inkopplingen av 4-hjulsdriften fixad? Jag hoppas på en monstermaskin..... men kanske ska sänka förväntningarna. Har du hunnit "köra bort" den elektroniska spärren som ska släppa vid ca 10 timmar?
Kontakten för 2x4 och strypningen fixade jag själv medans han på verkstaden satt dit batteri polerna.. :wink:
svårare var det inte :lol:
Men det är inget monster du köpt... den är ax-snabb och går fort men det märker man nästan inte för den är väldigt lättkörd..
känns nästan "snäll"
Det finns ingen elektrisk spärr på Canam's 4-taktare
det är bara på 2-taktare i snöskotrar och i vattenskotra som har den spärren 8)
-
Strange....det finns andra Renegadeägare som säger att dom haft någon typ av elektronisk spärr som släppt efter ca 10 timmar. Ingen brutal skillnad men dock en skillnad :? Att den är snäll passar mig perfekt då jag är en riktig gubb-chaufför. Det får gärna gå snabbt och ännu hellre med lite sladd på en grusväg men inga otäcka hopp, stup eller låååånga bakhjulsåka :D
-
Då kommer den att passa dig även när du blir van och vill köra lite mera aktivt..
det går INTE att köra på grusväg utan at den ställer upp i sju jä.. sköna ställ 8)
-
renagade användaren här i forumet märkte då ingen skillnad alls efter 10 timmar på sin maskin.
-
som jag sa tidigare så finns det ingen elektronisk spärr på 4 tackts motorerna från Canam... :)
-
Med eller utan 10-timmars-spärr så har min Renegade nu anlänt hos min ÅF. Skall vara klar för hämtning till helgen.. utan strypningar :twisted: Tänk att en vuxen karl kan känna längtan som ett barn till julafton.
-
Tillhör oxå den skara som väntat i typ ett halvår, men i helgen ska även min vara klar för hämtning! den som väntar... :D /Ludde
-
Efter helgens första turer med min nya Renegade kan jag konstatera att en del av paradiset nog ändå finns på jorden :D Vilken hj-vla maskin :twisted: Längre sladdar på grusväg har jag nog aldrig gjort och absolut inte i den hastigheten och inte med den kontrollen. Vet inte om det är motorn eller fjädringen som imponerar mest..... fjädringen är otrolig på att svälja gupp utan att vara "svampig". Min inkörning blir nog inte optimal men det är totalt omöjligt att inte dra på med den här maskinen. Det enda minuset jag kan komma med är att den blir ganska varm nere på höger ben från motorn :?
-
Efter helgens första turer med min nya Renegade kan jag konstatera att en del av paradiset nog ändå finns på jorden :D Vilken hj-vla maskin :twisted: Längre sladdar på grusväg har jag nog aldrig gjort och absolut inte i den hastigheten och inte med den kontrollen. Vet inte om det är motorn eller fjädringen som imponerar mest..... fjädringen är otrolig på att svälja gupp utan att vara "svampig". Min inkörning blir nog inte optimal men det är totalt omöjligt att inte dra på med den här maskinen. Det enda minuset jag kan komma med är att den blir ganska varm nere på höger ben från motorn :?
De ska va gött o leva :P
Skaffa dig en "vanlig" outlander så blir du varm på vänster ben...
//L
-
Grattis.
Hoppas att du inte har byggt upp för höga förväntningar under dom senaste månaderna... ;)
Nu är den provad och visst fa... är det mycke att köra med..
men jag vet inte om det går att mottivera nästan 130 000:-
Har man en outlander 650 typ så är det nog inte värt pengarna att byta upp sig ;)
Härligt! Då "vet" jag det! :P
Jag fick nämligen min nya 650 igår och plockade strypningen idag! Ta mig f-n vilket ös!!
Strypningen kan man kasta i diket! Med den på är det rena rama EU-moppe...
Vad gäller Renegade har den givetvis bättre handling för racingkörning. Ex smidigare och lägre tyngdpunkt, detta känns som dom viktigaste skillnaderna gentemot Outlandermonstren. Givetvis är även motorn optimerad men jag nöjer mig absolut med det jag får ur min ostrypta 650! :twisted:
-
Den största skillnaden mellan Outlandern och Renegaden är fjädringen...... och plasten :D