ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: SmC-Ante skrivet 8 oktober 2006 kl. 10:26:05

Titel: Bort med grodögonen
Skrivet av: SmC-Ante skrivet 8 oktober 2006 kl. 10:26:05
Någon som vet om eller kanske har ett elschema till ltz:n om hur man skall koppla in originalljusen istället för dom 2 runda lamporna som sitter monterade vid leverans. Fått för mig att org e snyggare :D
Titel: Bort med grodögonen
Skrivet av: MacMacon skrivet 8 oktober 2006 kl. 11:10:50
Ahhhh..... Hur kass är det att org.lamporna inte är E-godkända ?!
Titel: Bort med grodögonen
Skrivet av: zacka skrivet 8 oktober 2006 kl. 20:00:29
Här har du ett elschema till LTZ400:

(http://quick.imgfree.net/images/2006/10/08/124163.jpg)

annars så kan du följa dresel kablarna o koppla de till orig lamporna, ett tips att du drar om kontakterna då det är vanliga kabelskor som är inte skyddade o börja rosta rätt snabbt
Titel: Bort med grodögonen
Skrivet av: MacMacon skrivet 8 oktober 2006 kl. 21:01:59
Hur grova böter är det för att inte köra med e-märkta lycktor??
Titel: Bort med grodögonen
Skrivet av: crebble skrivet 8 oktober 2006 kl. 21:16:02
Citera
Hur grova böter är det för att inte köra med e-märkta lycktor??


har snuten nånsin kollat dina bil lyktor?

/jocke
Titel: Bort med grodögonen
Skrivet av: MacMacon skrivet 9 oktober 2006 kl. 07:26:31
Nää... Men om jag skulle koppla till org. kan man ju ge sig f¤n på att de skulle göra det !  :roll:
Titel: Bort med grodögonen
Skrivet av: zacka skrivet 9 oktober 2006 kl. 09:28:44
jag har kört säkert en 600 mil i sthlm med orig ljus o aldrig nån som stoppat mig (tror inte ens de vet vilka som har E märkta)

ta bort de om du inte vill ha de
sen finns i tyskland man kunde köpa E märtkta orig ljus till LTZ , det ska jag skaffa när det dags sför besiktning
Titel: Bort med grodögonen
Skrivet av: Z skrivet 9 oktober 2006 kl. 15:54:07
Citat från: "zacka"
jag har kört säkert en 600 mil i sthlm med orig ljus o aldrig nån som stoppat mig (tror inte ens de vet vilka som har E märkta)

ta bort de om du inte vill ha de
sen finns i tyskland man kunde köpa E märtkta orig ljus till LTZ , det ska jag skaffa när det dags sför besiktning


Varför inte bara smälla på grodögonen igen? :)
Titel: Bort med grodögonen
Skrivet av: MacMacon skrivet 9 oktober 2006 kl. 16:10:12
Då plockar jag undan mina med  :P
Titel: Bort med grodögonen
Skrivet av: Tenacious_Dboy skrivet 10 oktober 2006 kl. 06:34:32
just nu kör jag med både grodisarna och orginal lyset på ltr:en..men man får nog skaffa sig lite starkare lampor till orginalet och köra med bara det istället..ser lite bättre ut :P
Titel: Bort med grodögonen
Skrivet av: SmC-Ante skrivet 10 oktober 2006 kl. 20:16:38
Hur starka lampor vågar man sätta org. lyktorna då?
Titel: Bort med grodögonen
Skrivet av: claymore skrivet 17 januari 2008 kl. 19:51:14
Någon som skulle kunna assistera lite å skriva ihop nån liten rad hur man går till väga för att riva bort grodögonen?
Å även hur man river bakänden, så de blir fina fisken där också.

Sen har ja ännu en fråga, har en dresel maskin, å frambromsen ger inte utslag på bromsljuset :( så vill jag definitivt inte ha det...
på bromdhandtaget sitter det 2st stift som inte har någon kontakt kopplat till sig, var i hela världen kan denna kontakt ha tagit vägen? Har verlkigen letat som en galning där "under" men hittar inget... Ska inte handbromsen ge utslag på bromsljuset på en dreselmaskin? vore ju sjukt om de va så.
Titel: Bort med grodögonen
Skrivet av: wille_tdi skrivet 18 januari 2008 kl. 14:28:21
På min ltr låg kabeln till bromsljuset under främre kåpan (dresel-maskin), med kontakt o allt. Bara att klicka fast på stiften på frambromsen. Hoppas du hittar den // wille