det borde ju gå att kolla på stiftet (vitt 4 takt, brunt 2 takt)
Bra tänkt! Man måste kolla NOGA då vissa motorer har torrsump och oljesticka i en tank... alltså inte i motorn.
Skall vi gå in på hårklyverier så kan jag nämna att elmotorer tex inte är så stora förbrukare av just motorolja.
Anledningen till att Stihl gjort så är ju för att få ner storlek och vikt i närheten av tvåtaktsmotor och det finns abslolut ingen anledning att göra så på en liten atv
det borde ju gå att kolla på stiftet (vitt 4 takt, brunt 2 takt)Hur menar du nu? Brunt tändstift till tvåtakt?? det finns inga speciella tvåtaktständstift. Och om du menar isolatorn så ska den alltid vara nougatbrun och absolut inte vit för då kör du för snålt.
Citeradet borde ju gå att kolla på stiftet (vitt 4 takt, brunt 2 takt)Hur menar du nu? Brunt tändstift till tvåtakt?? det finns inga speciella tvåtaktständstift. Och om du menar isolatorn så ska den alltid vara nougatbrun och absolut inte vit för då kör du för snålt. om man har olja i bensinen så blir spetsen på tänd stiftet brunt på en 2 taktare (om allt funkar som det ska) om man kör med vanlig bensin så ska toppen på stiftet vara vitt (om allt funkar som det ska) (När jag säger toppen så menar jag där det tänder)
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️