Hade problem med att mina spindelleder var så glappa som dom kunde bli,och enda utvägen är tydligen att byta A-armar då spindellederna inte går att byta ut. Efter mycket lathet så tog jag tag i problemet igår,tog och rev framvagnen och döm om min förvåning när jag skulle lossa spindelleden så var alla muttrar LÖSA . Plockade i allafall isär och tog bort A-armarna,sen tog jag bort gummihättan på spindlarna "det var snustorrt" smörjde upp dom och fyllde gummihättorna med fett och satt tillbaka dom,vända sedan på A-armen och drog på några välriktade slag med hammare och huggmejsel i och med det så tajtades spindeln åt något med hjälp av den lilla metallplattan där bak,kan säga att anledningen till att jag slog "nitade" baksidan var att metallbrickan var sladdrig "lös" ..Spindlarna känns nu som nya .Kan väl säga att denna lösning är ett sätt att fördröja bytet av A-armen tillfälligt "får se hur länge det håller".. Skulle iofs kunna tänka mig att det går att borra fast en smörjnippel bak på spindlarna,så att man kan smörja riktigt och därmed förlänga hållbarheten avsevärt.. HISUN 400 "RAPTOR" kopia
Citat från: daltons skrivet 8 oktober 2008 kl. 16:07:43Hade problem med att mina spindelleder var så glappa som dom kunde bli,och enda utvägen är tydligen att byta A-armar då spindellederna inte går att byta ut. Efter mycket lathet så tog jag tag i problemet igår,tog och rev framvagnen och döm om min förvåning när jag skulle lossa spindelleden så var alla muttrar LÖSA . Plockade i allafall isär och tog bort A-armarna,sen tog jag bort gummihättan på spindlarna "det var snustorrt" smörjde upp dom och fyllde gummihättorna med fett och satt tillbaka dom,vända sedan på A-armen och drog på några välriktade slag med hammare och huggmejsel i och med det så tajtades spindeln åt något med hjälp av den lilla metallplattan där bak,kan säga att anledningen till att jag slog "nitade" baksidan var att metallbrickan var sladdrig "lös" ..Spindlarna känns nu som nya .Kan väl säga att denna lösning är ett sätt att fördröja bytet av A-armen tillfälligt "får se hur länge det håller".. Skulle iofs kunna tänka mig att det går att borra fast en smörjnippel bak på spindlarna,så att man kan smörja riktigt och därmed förlänga hållbarheten avsevärt.. HISUN 400 "RAPTOR" kopiaHur ser dina armar ut? (a-armar) Tänkte om jag har likadana så man vet vad man ska göra när det uppstår.
Det är samma som till yamaha raptor 350 om du vet hur dom ser ut!
Citat från: daltons skrivet 8 oktober 2008 kl. 22:20:05Det är samma som till yamaha raptor 350 om du vet hur dom ser ut! He he, näe.. Men får väl leta reda på nån bild.
Citat från: Räcket aka. D-Fence skrivet 8 oktober 2008 kl. 22:35:51Citat från: daltons skrivet 8 oktober 2008 kl. 22:20:05Det är samma som till yamaha raptor 350 om du vet hur dom ser ut! He he, näe.. Men får väl leta reda på nån bild. Prover att lägga in en sprängskiss
Citat från: daltons skrivet 9 oktober 2008 kl. 00:57:45Citat från: Räcket aka. D-Fence skrivet 8 oktober 2008 kl. 22:35:51Citat från: daltons skrivet 8 oktober 2008 kl. 22:20:05Det är samma som till yamaha raptor 350 om du vet hur dom ser ut! He he, näe.. Men får väl leta reda på nån bild. Prover att lägga in en sprängskiss Bilder uppskattas. Okey, ser inte riktigt ut som mina.. Mina spindlar sitter nedslagna i små "hylsor". Men principen e nog densamma.. Men nu såg jag oxå att "öronen" för infästning av armarna skiljer mot min. Dina sitter utanpå kanten av ramen, medans mina sitter uppepå. Det är alltså det som även gör din bredare. Alltså.. Om jag svetsar om mina fästpunkter så får jag lite mera bredd. he heSka se om jag kan ta en bild på mina imorn å jämföra.
Du kan bredda genom att förlänga fästena som sitter på ramen,då behöver du inte göra några ingrepp i a-armarna..Tänk på att även styrstag bromsslangar kan behöva förlängas beroende på hur mycket du breddar
Citat från: daltons skrivet 12 oktober 2008 kl. 12:37:05Du kan bredda genom att förlänga fästena som sitter på ramen,då behöver du inte göra några ingrepp i a-armarna..Tänk på att även styrstag bromsslangar kan behöva förlängas beroende på hur mycket du breddar Jo, nåt ska göras iaf.. Lär ju vara bättre å förlänga/modifiera där än att skaffa breddare. Jo, de har jag koll på redanMen tack för tipset ändå.
Citat från: daltons skrivet 8 oktober 2008 kl. 16:07:43Hade problem med att mina spindelleder var så glappa som dom kunde bli,och enda utvägen är tydligen att byta A-armar då spindellederna inte går att byta ut. Efter mycket lathet så tog jag tag i problemet igår,tog och rev framvagnen och döm om min förvåning när jag skulle lossa spindelleden så var alla muttrar LÖSA . Plockade i allafall isär och tog bort A-armarna,sen tog jag bort gummihättan på spindlarna "det var snustorrt" smörjde upp dom och fyllde gummihättorna med fett och satt tillbaka dom,vända sedan på A-armen och drog på några välriktade slag med hammare och huggmejsel i och med det så tajtades spindeln åt något med hjälp av den lilla metallplattan där bak,kan säga att anledningen till att jag slog "nitade" baksidan var att metallbrickan var sladdrig "lös" ..Spindlarna känns nu som nya .Kan väl säga att denna lösning är ett sätt att fördröja bytet av A-armen tillfälligt "får se hur länge det håller".. Skulle iofs kunna tänka mig att det går att borra fast en smörjnippel bak på spindlarna,så att man kan smörja riktigt och därmed förlänga hållbarheten avsevärt.. HISUN 400 "RAPTOR" kopiahmmmm det skall jag med prova, mina är oxå tokglappa. har börjat titta efter nya armar, men det känns så jävla dumt att köpa nya armar bara för att lederna är dåliga, funderar på om maninte skall kunna göra om det på någotvis, men skall testa detta engång
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️