Hej.Ok, tack för svar.800kr för sims låter lite saftigt. Det borde innehålla fjädrar, osv....Det får bli ett sådant.Någon som packat om ljuddämparen?Är det ens möjligt?Micke.
Jag kan rekommendera att svarva den yttre främre variator skivan den rörliga alltså. Min inre var mest sliten på mitten, behövde bara putsa rätt den så blev det rätt.Om ni kollar så går inte remmen helt ner till centrum utan ligger nån cm ovanför, man svarvar skivan i en vinkel så man bara tar mera in mot centrum (1mm- 1,5mm), då påverkas inte topphastighet eller nått utan bara krypläget. Distans som finns att köpa minskar greppet som splinsen har, vilket inte gillar den metoden, fungerar javisst - bäst nej.Stage 1 -Machining the inner and outer primary sheaves to allow the belt to drop lower in the primary gaining you a lower gear ratio to pull bigger tires easier, giving you better throttle response and better throttle control especially when running larger tires. Our machining gains a lower gear ratio than any shim mod or clutch kit can ever compare to, for the maximum low end gains, machining the primary clutch is the only way to go!http://airdamclutches.com/yamaha.html
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️