jag åker renegade och mina växlar funkar faktis över förväntan, gammelhojen fick man slita å dra lite i men denna funkar klockrent. Jag gjorde det samma som du, testkörde bägge två men för mej vart det tvärt om, outlandern var inget för mej, stor för mjuk låg, känndes värkligen som en gubbhoj Så det vart en renegade
jo de e klart men jag vette fan asså jag e fortfarande kluven hur e det i skogen upp för hala berg ner i lerhåler . över timmer stockar jag kör ju 70% i skogen (leker) är så jävla rädd jag blir missnöjd å då istället köper en arbetsmaskin ska jag typ vet vad jag får ...och går de föresten att få den mjukare i dämpningen mer orginal grejjerna som sitter på ?sen kan ni skicka tips om hur man får fram pengar förutom att jobba /jobba över för de gör jag redan så mycket de går hahah !! it´s the devil in me how whant´s to ride
Grönis var snabbare än mig , men jag håller med om allt.Renegadens justermöjligheter i fjädringen är nästan oändliga.Det är inga problem att få den mjuk och fin i fjädringen om man prioriterar den typen av körning.På min har jag nöjt mig med att bara släppa spänningen på fjädrarna för att få den lite mjukare, men det går även att justera kompression- och returdämpningen.Nackdelen med att släppa på fjädrarna är att man tappar lite markfrigång, men ser man till att ha ett rejält bukskydd så gör det inte så mycket att det tar i lite oftare.
Det är väl Outlandern som har mer markfrigång grönis
sen kan ni skicka tips om hur man får fram pengar förutom att jobba /jobba över för de gör jag redan så mycket de går hahah !! it´s the devil in me how whant´s to ride
har ju pengarna igentligen utan lån och krediter men har en gård som vill smaka på dom pengarna med huset behöver nytt kök å bergvärme sen har jag ju en thailands resa med sambon nästa vår.........men jag får la kanske vänta om de inte dyker upp ett väldigt bra erbjudande köpte en triss förut kan ju alltid hoppas hahahahaha
Köp en begagnad, du får en bra för 90 papp
idag stack ja till den lokala åf å provkörde dessa två maskiner väldigt sköna att köra båda två men till mina endamål och körning så tro jag outlander e perfekt tyckte inte de va någon större skillnad i gaspådrag mellan dom två de enda va la att renegaden ville upp på bakhjulen lite mer än outlandern tror dock de beror på hårdare dämpning/lättare maskin blev lite missnöjd med växlandet på outlandern då jag fick sitta å små jucka för att flytta mellan växlarna tycker inte de ska behövas slitas in på en ny maskin i den klassen ?skulle velat köra i mer teräng men lite släntar å asfalt fick duga men innan jag bestämmer mig å sklillsmässa å lyxfällan å soc tar grabben ifrån mig för jag inte kan slita mig från mitt ny fördärv ska jag testa arctic cat 1000 mud pro eller vanliga 1000 terrängen va har ni för synpunkter ? och hur la ni upp de för era "chefer" i hemmet när man bara va tvungen att inhandla en leksak för 140000tusen hahha
åk köp Suzuki Kingquad 750. jag har can-am outlander 1000 2012. ljudetfrånväxelådan är så störande att du har mycket lite av det goa motorljudet. växelspaken sitter dumnt till understyret och på fel sida. har du stor jackärmar så kommer du åt varje gång gasen när du ska ändra växel. helt livsfarligt. motorbrommsen är patetiskt. för stark på högväxel. är. svänger du och lufter alltid innerhjuletbak. bättre dämpare 2013 outlander från renegater. servon är inte lätt nog på lättaste och funkar inte alls när man står stilla. varijantorn tar det 50% av effekten? 82 hp var då? kört 20 timmar med min plus. tyckte efter par timmar redan att den är för slö för vara 976cc och 82 hp. saknar turfmode och hade suzukian haft det nog åkt bytt inden mot en sådan.men i skogen är styre värdelöst. inte om det är upp och ned. men så fort det lutar tycker jag det blir otroligt tråkigt och opraktiskt. fan skulle köpt en bison 6000. varit mer kul 100 papp mer drygt visserligen. men då har man skogavagn. kan inte förstå hur fan folk vill ha skogavagn till fyrhjuling. transport och nån liten kärra och snöblad. sedan nöjes körning. mer duger dom inte till. köra nu när det är snö och inte kuinna köra med öppendiff i 4wd. fan vad man saknar det. diffat bak välja på eller jävla diffning som går i fram så fort man slirar. som en sladdande ål att köra om man gasar på grus eller halare som snö. kolla länken. han tar upp endel av det jag säger utan säga can am. suzukins svagheter tar han upp. men också styrkorna. denna sajten tar bara upp styrkor om sina can am som alltid är bäst. funderar om jag inte ska ta bränna upp den och filma och lägga på youtube. fan värt det kanske. iallfall mitt sämnsta köp någonsin. redan efter par timmar försökte jag byta den mot suzuki. men fick först ja sedan nej. så börjessons kommer jag kanske aldrig ha göra med igen.finns mer dåliga saker säga om can-am. brännse sönder vänstervad ben också. höger sida okej. finns mer saker säkert jag kan säga. men inget orkar ens tänka på nu....ju går köra i ca 4kmh som saktast. i skogen vissa sitvationer är det tok förfort. säg du är så dum du köperskogavagn med drift till. dom driver som fortast 4kmh ca. vill säga du kommer bränna din rem fort. skotta nö med massa backa och byta växel. nej tack med canam.
Tråkigt att du inte är nöjd. Fråga 1.Varför köpa en 1000cc om du sa smyga i skogen?Fråga 2. Provkörde du inte innan köp?Fråga 3. Tror du att en KQ 750 är snabbare? Är ju också CVT?Jag försvarar inte Can-am. Jag hade inte heller valt en CA om jag skulle arbeta i skogen. Det är lite som att åka och köra ved med en dragster. Motorkaraktären är inte anpassad för arbete. (vet inte hur den blir med skogsnyckel dock)Men tycker du det är så illa att du ska åka och bränna upp den så är det ju egentligen bara pinsamt från din sida att du inte kan stå för ditt eget misstag, du har köpt en maskin för fel ändamål helt enkelt. Vill du smyga i skogen i 0,5km/t köp en honda hydrostat. Sen åker du och köper en Hayabusa till gatan. Tror du hade lite för mycket förväntningar, bara för en maskin är dyr behöver de inte vara bäst för just ditt ändamål och förväntning.Min Renegade (800) pissar för övrigt på en KQ750 prestandamässigt så att säga en 1000 är slö och hylla en KQ förstår jag inte riktigt Men skicka mig ett PM så kan jag köpa den av dig. Skulle kunna köpa en KQ åt dig så byter vi Du nöjd, jag nöjd.
oj är man förvånad att pelle jönköping svara. har inget att säga dig.
Köp dig en ny maskin och håll tyst sen du klagade likadant för några månader sen men har fortfarande kvar den? Vart du inte avstängd ett tag med?
sluta va så pessimistisk.tvekar att den kan va så dålig som du säger iomed att du har kvar den...känns som mycket snack om att du sälja den eller byta in den men vfr har du inte gjort det om du haft den så länge nu o tycker skit om den
Klart som fan fläkten går ofta om du kör sakta och står still. Fläkten på grizzlyn låter ju inte som smör den heller
asså??jag skulle ju inte vilja ha något annat märke än canam.säger som ni att hur kan man ens jämföra en canam mot en kq?och ännu värre!!!! säga att kq är bättre???aja sak samma smaken är som baken
Jag förstår inte problemen.Fläkten låter......... Stäng av maskinen då!Motorbroms. Det är det på alla dessa maskiner.Låter konstigt??? Waatt? Du förklarar ju inte ens vad son låter. Har du kollat ifall det är något som sitter löst son gör att det låter konstigt.Känns som att du inte har provkört maskinen innan du köpt den vilket låyer välldigt är konstig!? Och detta har du ju inte äns kommenterat
Nej men självklart gör jag ju det innan jag köper den
Låter konstigt??? Waatt? Du förklarar ju inte ens vad son låter. Har du kollat ifall det är något som sitter löst son gör att det låter konstigt.
Jag har prov kört renegaden 1000 och outlandern 1000 kort modell kommer fan inte ihåg va för beteckning dw va men... Någon som har någon länk eller fort å smidigt kan förklara va dom betyder.? Ingen engelsk text Tack hehe
är de någon som har tävlat mot kissen å can am i samma cc? åå jag blir jätte glad av alla info men andas lite mellan orden så vi kan diskutera i god ton
Förstår inte riktigt vart det spårade ur men kan ni inte bara vara överens om att inte vara överens ang maskin val, själv kör jag brute force 750 en 07a med färre fel o brister men överlag nöjd med märket. En bekant säljer can-am men för det betyder det inte att jag anser det att det skulle vara en bättre maskin än nån annan och när jag kommer att byta min så blir det endera en kawa igen eller en arctic cat då jag tycker dom maskinerna tilltalar mig, och visst är c-a ett häftigt märke och med råa motorer men det tilltalar mig inte att köpa en såpass dyr maskin med tanke på alla brister dom har haft på senare tid ang spruckna/sneda ramar samt problem med servo, och långa leverans tider och sist men inte minst utveckla en maskin på marknaden och riskera att få missnöjda kunder är väl kanske inte så klokt men men låt alla få tycka som dom vill huvudsaken är väl att man är nöjd med sin maskin eller val av maskin. Och är man inte det så går det väl att byta in den eller sälja tillbaka den till å-f mot en viss förlust eller hur
Här håller jag faktiskt med cosy fullt ut, lika som med värmeproblemen. Det låter inte härligt av Can-amarna när man sitter på dom, variatorljudet är väldigt störande faktiskt. Lika som värmen kring högerbenen, allafall på dom jag kört.Men som jag sa tidigare, alla maskiner har sina brister. Och Can-am är inte bäst på allt, långt ifrån allt faktiskt. Dock anser jag dem som bäst till min körning, nöjeskörning och LEK! Can-am är leksaker, det finns betydligt bättre maskiner till arbete, och 1000cc kanske inte är bästa motorn för detta ändamål heller.
Jag har inga värme problem iaf. Hade det på min gamla 800. Och det där med motorbroms tycker jag är guld värt. Man kan "ställa upp den" före en kurva te.x genom att släppa på gasen.
......
Can-am är inte bäst, utan den är bäst för större delean av oss på detta forum som kör på ett visst sätt, ska man busa köra hårt och fort då köper man inte en CF tex för det har jag prövat, visst som instegsmodell funkar det innan man vet kanske.Jag testa kawwa 750 visst den funka bra men den hade inte motor som var tillräcklig, det räckte en stund men sen vart den klen.Testa brosans nya KVF 750 -12 för ett par helger sen...säger bara fy fan va trög den är mot för min renegade 1000... snacka om att gämföra fiat mot ferrari ;-)Så det beror ju på lite vad man ska ha maskin till, vet en gubbe 50++ som skulle ha nått å dra fram virke med...vet ni vad han köpte? Jo en Outlander Xmr.. tror ni han var nöjd? Förstår inte riktigt vad försäljaren tänkte där. En säljare måste ju kunna fråga lite hur man ska använda maskinen till åsså än bara sälja på dom den festats.Jag skulle tro att det sisstnämda har hänt i detta fall!
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️