idag stack ja till den lokala åf å provkörde dessa två maskiner väldigt sköna att köra båda två men till mina endamål och körning så tro jag outlander e perfekt tyckte inte de va någon större skillnad i gaspådrag mellan dom två de enda va la att renegaden ville upp på bakhjulen lite mer än outlandern tror dock de beror på hårdare dämpning/lättare maskin blev lite missnöjd med växlandet på outlandern då jag fick sitta å små jucka för att flytta mellan växlarna tycker inte de ska behövas slitas in på en ny maskin i den klassen ?skulle velat köra i mer teräng men lite släntar å asfalt fick duga men innan jag bestämmer mig å sklillsmässa å lyxfällan å soc tar grabben ifrån mig för jag inte kan slita mig från mitt ny fördärv ska jag testa arctic cat 1000 mud pro eller vanliga 1000 terrängen va har ni för synpunkter ? och hur la ni upp de för era "chefer" i hemmet när man bara va tvungen att inhandla en leksak för 140000tusen hahha
åk köp Suzuki Kingquad 750. jag har can-am outlander 1000 2012. ljudetfrånväxelådan är så störande att du har mycket lite av det goa motorljudet. växelspaken sitter dumnt till understyret och på fel sida. har du stor jackärmar så kommer du åt varje gång gasen när du ska ändra växel. helt livsfarligt. motorbrommsen är patetiskt. för stark på högväxel. är. svänger du och lufter alltid innerhjuletbak. bättre dämpare 2013 outlander från renegater. servon är inte lätt nog på lättaste och funkar inte alls när man står stilla. varijantorn tar det 50% av effekten? 82 hp var då? kört 20 timmar med min plus. tyckte efter par timmar redan att den är för slö för vara 976cc och 82 hp. saknar turfmode och hade suzukian haft det nog åkt bytt inden mot en sådan.men i skogen är styre värdelöst. inte om det är upp och ned. men så fort det lutar tycker jag det blir otroligt tråkigt och opraktiskt. fan skulle köpt en bison 6000. varit mer kul 100 papp mer drygt visserligen. men då har man skogavagn. kan inte förstå hur fan folk vill ha skogavagn till fyrhjuling. transport och nån liten kärra och snöblad. sedan nöjes körning. mer duger dom inte till. köra nu när det är snö och inte kuinna köra med öppendiff i 4wd. fan vad man saknar det. diffat bak välja på eller jävla diffning som går i fram så fort man slirar. som en sladdande ål att köra om man gasar på grus eller halare som snö. kolla länken. han tar upp endel av det jag säger utan säga can am. suzukins svagheter tar han upp. men också styrkorna. denna sajten tar bara upp styrkor om sina can am som alltid är bäst. funderar om jag inte ska ta bränna upp den och filma och lägga på youtube. fan värt det kanske. iallfall mitt sämnsta köp någonsin. redan efter par timmar försökte jag byta den mot suzuki. men fick först ja sedan nej. så börjessons kommer jag kanske aldrig ha göra med igen.finns mer dåliga saker säga om can-am. brännse sönder vänstervad ben också. höger sida okej. finns mer saker säkert jag kan säga. men inget orkar ens tänka på nu....ju går köra i ca 4kmh som saktast. i skogen vissa sitvationer är det tok förfort. säg du är så dum du köperskogavagn med drift till. dom driver som fortast 4kmh ca. vill säga du kommer bränna din rem fort. skotta nö med massa backa och byta växel. nej tack med canam.
Tråkigt att du inte är nöjd. Fråga 1.Varför köpa en 1000cc om du sa smyga i skogen?Fråga 2. Provkörde du inte innan köp?Fråga 3. Tror du att en KQ 750 är snabbare? Är ju också CVT?Jag försvarar inte Can-am. Jag hade inte heller valt en CA om jag skulle arbeta i skogen. Det är lite som att åka och köra ved med en dragster. Motorkaraktären är inte anpassad för arbete. (vet inte hur den blir med skogsnyckel dock)Men tycker du det är så illa att du ska åka och bränna upp den så är det ju egentligen bara pinsamt från din sida att du inte kan stå för ditt eget misstag, du har köpt en maskin för fel ändamål helt enkelt. Vill du smyga i skogen i 0,5km/t köp en honda hydrostat. Sen åker du och köper en Hayabusa till gatan. Tror du hade lite för mycket förväntningar, bara för en maskin är dyr behöver de inte vara bäst för just ditt ändamål och förväntning.Min Renegade (800) pissar för övrigt på en KQ750 prestandamässigt så att säga en 1000 är slö och hylla en KQ förstår jag inte riktigt Men skicka mig ett PM så kan jag köpa den av dig. Skulle kunna köpa en KQ åt dig så byter vi Du nöjd, jag nöjd.
oj är man förvånad att pelle jönköping svara. har inget att säga dig.
Köp dig en ny maskin och håll tyst sen du klagade likadant för några månader sen men har fortfarande kvar den? Vart du inte avstängd ett tag med?
sluta va så pessimistisk.tvekar att den kan va så dålig som du säger iomed att du har kvar den...känns som mycket snack om att du sälja den eller byta in den men vfr har du inte gjort det om du haft den så länge nu o tycker skit om den
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️