Det är en 4taktare så den här oljan bör fungera bra eller?http://www.jula.se/motorolja-racing-4t-gsp-1-l-624112Annars finns alla dessa:http://www.jula.se/transport/olja-och-motorvardsprodukter/motorolja/=)
Tack för ett utförligt och bra svar! =)Måste jag tömma maskinen på olja innan jag häller in det nya?
Tackar för svar! Då fyller jag endast på lite. Enligt han i butiken måste jag i samband med oljebyte byta oljefiltret också och jag vet inte var den är. Så jag fyller bara på med lite olja istället.
haha ang lampan så hade jag bara behövt skruva nyckeln en cm till höger. Nu funkar dem. Oljan är på 50% nu också. Det är suveränt! =)Tack för hjälpen! =) Ska kolla lite muttrar mm medan som kedjesprayen torkar.
Hoppas du hinner köra lite också! Men det är ju helt rätt att kolla över maskinen innan du börjar använda den. Sen däcktrycket bör nog ligga kring 0.4 ungefär.
Hrm, jag svarade precis i din glödlampstråd... och ser i denna att du löst problemet på egen hand!Det var tydligen ett handhavandefel trots allt. Se nu till att KÖRA en del, åka runt lite och ta med kameran och ta lite bilder, den är ju vägreggad!Vill du ha inspiration så kika tex här: http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=29871.msg261009#msg261009
0.4? Verkligen?Jag har en SMC CBW 250, den kör jag 0.5-0.6 på, tycker det är för lite när jag snurrar i stan, men lagom när jag kör i terräng.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️