ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => SMC => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC wildcat => Ämnet startat av: gyttorps björnen skrivet 3 juni 2012 kl. 20:42:10
-
ja precis, hur hållbara är dom :hmmm: törs man köpa en -09 -10 på typ 200-400 mil eller har dom vibrerat sönder då????? Har aldrig haft nån vägmaskin men börjar bli sugen på en nu O0 :headbang:
-
ja precis, hur hållbara är dom :hmmm: törs man köpa en -09 -10 på typ 200-400 mil eller har dom vibrerat sönder då????? Har aldrig haft nån vägmaskin men börjar bli sugen på en nu O0 :headbang:
En kompis har plågat sin i en 600 mil tror inte han har haft några problem direkt.. Har passerat 170 med min 12 och har inte direkt haft några problem förutom med munstycken när den var ny.. Och en rullning då ;-) vilket fen klarade bättre än jag trodde.. :-)
-
Det man kan kika på var väl att baklampan + blinkers bak är hela eller ännu bättre "reparerade" så att dom håller ett tag framöver. Har också för mig att slutburken brukar kunna börja spricka i framkanten, tror dock att det bara gäller för wildcat racing editon som har det rostfria avgassystemet, läste att det främst gällde dom äldre maskinerna som typ 09-10 och att konstruktionen på dämpen sedan gjordes om..
-
Har en 500:a som gått ca 180 mil. Inget som krånglat hittils:-) Har bara kört asfalt men å andra sidan så har det gasats rejält till å från :DV
-
min wildcat hade gått 700 mil när den såldes..jag köpte en uppsättning 12 tums vägdäck till den.. det vart en helt annan känsla att åka med den.. knappt inget däcksljud å lite högre utväxling tack vare större däck.. å med 15 kuggs drev fram å 32 bak vart den riktigt trevlig på längre turer..för att va hjuling ;D kvaliten tycker jag ändå var hyfsad. fast fick ju byta lager i hjulen osv skruvar som lossnar å så men det hör ju till
-
Skrivande stund, 430mil och batteriet gick totalt sönder vilket resulterade i några timmars felsökning idag! Den dog ungefär som att ja fick soppatorsk men troligen gick någon cell sönder inne i batteriet..
-
min 11a har gått strax över 400mil och funkar perfekt..enda jag åtgärdat är en blinkers som vibrerat sönder.
skulle vilja påstå att den håller en väldigt bra kvalitet.
-
Jag känner igen detta problemet! Uppstod för mig efter jag kört typ 20mil i "sträck". Hur uppstod ditt problem?
Skrivande stund, 430mil och batteriet gick totalt sönder vilket resulterade i några timmars felsökning idag! Den dog ungefär som att ja fick soppatorsk men troligen gick någon cell sönder inne i batteriet..
-
Jag körde faktiskt helt normalt på asfalt och den bara dog efter en kurva för att sedan starta igen och gå typ 100m till innan den var tvärdöd.
Efter nytt batteri så funkar det klockrent igen :)
Jag känner igen detta problemet! Uppstod för mig efter jag kört typ 20mil i "sträck". Hur uppstod ditt problem?
-
Polaren köpte en splitter ny racing edition i februari, den har startat och gott fint var dag men följande har hänt på 300mil.
Styret är på tok för klent så det bockades ner i framskärmarna var gång han la ner den från bakhjulen. Fick byta till ett rental crosstyre som håller.
Ljuddämparen har spruckit rakt av i svetsen där bak.
Bakaxlen är troligtvis lite för lång så den har blivit lite skev så den vibrerar värre än fan själv när man kör den.
Annars det jag skulle vilja klaga på som va kass redan när den va flång ny så va det att den är extremt obekväm att köra, stenhård i fjädringen, stenhård puda/sitts och när man ska göra weelies med framhjulen så går inte det för bromsarna är för trötta för att låsa framhjulen.
Annars över lag en trevlig maskin som hänger av en raptor 700 som är original.
-
var och köpte en ny smc 503 black edition igår och allt funkade fint när jag var där sen så fort man kom hem så hade hastighetsmätaren slutat funka men åkte lite hemma ändå och ca 2 mil senare började det skramla riktigt mycket om maskinen så än så länge är jag inte nöjd sen blöddrar den riktigt mycket oxå, ska ut och kolla vad allt kan bero på bara hoppas att det är något enkelt fel :)
-
Kolla kablarna framför styren
-
Kolla kablarna framför styren
har kollat alla kablar och kontakter som man kan se men allt sitter gömt i stora kabelhärvan som går hela vägen :S kan man på nått sätt mäta sig från tex på stiften som sitter i instrumentpanelen eller hur ska man gå till väga?? ska ringa återförsäljaren i morgon när jag vaknar men känns bäst om man kan lösa det själv ()p
-
Det har jag ingen susning om..
-
är det samma holken som på enduromx?? O0 :headbang:
-
hmm det var lite synd :/ men ska ringa dom i morgon för såg att det hade släppt lite lack på ett ställe och där man har foten är lite böjt så ska kolla vad dom gör åt nått sånt :(
Ja det är samma holken :)
-
Att det skramlar kan vara kedjan om den inte är välsmord & spänd, känner jag igen från min :)
-
Tror att det är ett lager som gett upp bak någonstans :s men har nu kollat igenom fyrhjulingen och hittar en massa små rost fläckar i många svets skarver på en 3 dagar gammal smc hur kommer den då se ut om ett år eller nått??? :/
-
Tror att det är ett lager som gett upp bak någonstans :s men har nu kollat igenom fyrhjulingen och hittar en massa små rost fläckar i många svets skarver på en 3 dagar gammal smc hur kommer den då se ut om ett år eller nått??? :/
nu vet jag att jag kommer bli hängd i mångas ögon. men det är ju faktiskt så att det är en smc och ingen suzuki, honda, yamha eller kawa vi snackar om, man får ju vad man betalar för inom denna hobbyn det är vi ju alla medvetna om.
men jag kan även tycka att om man betalar 60k+ för en splitter ny maskin och den får lacksläpp direkt ja då jävlar har man rätt att bli skogstokig. jag hade åkt tillbaka med den och krävt att den lackas om på stubinen eller att dom ger mig en ny.
-
()p
-
Bara att reklamera...
-
Tror att det är ett lager som gett upp bak någonstans :s men har nu kollat igenom fyrhjulingen och hittar en massa små rost fläckar i många svets skarver på en 3 dagar gammal smc hur kommer den då se ut om ett år eller nått??? :/
det är inte nåt nytt sånt händer när dom blandar massa skrott i Kina och försöker göra nåt vettigt av det det. varit med om att tre dagar efter att en ny maskin har blivit ihop monterad börjat rosta ,6 månader var nästan hela maskinen täkt av rost
-
det är inte nåt nytt sånt händer när dom blandar massa skrott i Kina och försöker göra nåt vettigt av det det. varit med om att tre dagar efter att en ny maskin har blivit ihop monterad börjat rosta ,6 månader var nästan hela maskinen täkt av rost
Suzuki är inte bättre. De är inte gjorda för nordiska klimatet. min hade rost precis överallt. Och tvekar på Can-amen är bättre. Så den kommer stå i ide på vintern med undantag ev. plogning.
-
Fyrhjulingar generellt saknar sådant rostskydd att de klarar körning på saltade vintervägar utan skador.
Dock är det en väldig skillnad på om något rostar efter att man kört på vintervägar täckta av saltlake, eller om något börjar rosta mitt i sommaren.
För oavsett hur regnig sommaren än är så skall det INTE rosta efter tre dagar.
...så vida man inte kör i havet dagligen... då kan det fresta på.
-
min raptor är en 07a och har rullat ca 700mil och den har bara rost där man ser att det har blivit stenskott.
-
Hej! Är SMC en kinahoj? Har en kompis som ska köpa en billig atv men vill trots allt helst inte ha en kina. Andra tips?
-
Hej! Är SMC en kinahoj? Har en kompis som ska köpa en billig atv men vill trots allt helst inte ha en kina. Andra tips?
Skapa en egen tråd för detta :) Men Raptor 350 och LTZ 400 är mycket prisvärda både oreggade och reggade
-
Hej! Är SMC en kinahoj? Har en kompis som ska köpa en billig atv men vill trots allt helst inte ha en kina. Andra tips?
Nej, det är det inte (huvudsakligen).
-
va, redan rost??????? och jag som letar smc just nu, såg en suzuki igår för rätt pengar men jag tycker att smcn är snyggare.
Vad göra? var en ltr 450 för övrigt O0
-
va, redan rost??????? och jag som letar smc just nu, såg en suzuki igår för rätt pengar men jag tycker att smcn är snyggare.
Vad göra? var en ltr 450 för övrigt O0
Jag hade nog gått direkt tillbaka till ÅF om jag hade en 3 dar gammal quad med synbar rost på redan! Kanske den stått tokigt i leveransen till sverige eller något men det ska ju inte du behöva lida för.
Prestanda mässigt så går iaf min Wildcat RE lika som en LTR450 med öppetfilter och borrad luftbox + "chip", jag har bara bytt munstycke än så länge.. Sen är det ju smidigt att ha back också som inte en LTR har :) Angående rost så har jag inte något mera rost än på just dom ställen som det vart stenskott och då är det givetvis bara lite ytrost också!
-
Har skickat ett mail till åf med bilder så får vi se vad dom säger för är en riktigt rolig maskin annars :)
-
har skickat 1 mail till dom igår med bilder på alla skador och skickade även idag men har inte hört nått ifrån dom så känns som det kommer bli en riktig skit affär :/
-
har skickat 1 mail till dom igår med bilder på alla skador och skickade även idag men har inte hört nått ifrån dom så känns som det kommer bli en riktig skit affär :/
Du tar hojjen och åker dit.
Be dom själva konstatera brister och felaktigheter på plats och kräv en ny vara.
Man ska inte vara snäll för då blir man överkörd.
-
fick mail idag av dom så kanske löser sig sen ska den in på första servicen nästa vecka så tänkte säga att dom får fixa allt då :)
-
Blev en wildcat racing edition -10 idag ()p så nu är man gla igen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ;D
-
Blev en wildcat racing edition -10 idag ()p så nu är man gla igen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ;D
Grattis!!