nu vill vi se en orginal -11 brevid i ett dragrace känner du någon i närheten som har en orginal avstrypt?
Citat från: slangklämman skrivet 17 oktober 2011 kl. 18:16:01nu vill vi se en orginal -11 brevid i ett dragrace känner du någon i närheten som har en orginal avstrypt?Det e kanske svårt att se, men jag drar han ganska duktigt i början, men sen planar det ut. Kameravinkeln gör att det inte ser så ut. Fanns tyvärr ingen längre raksträcka vid tillfället för testkörningen, samt att det var mörkt å blött. Måste ha tyngre vikter i variatorn, för motorn varvar upp väldigtt snabbt, men variatorn hänger inte med. Får göra ett nytt test nån annan gång =)Nån som vet vart man kan få tag på tyngre vikter till variatorn? Kollade med Trech, men dom vet inte när dom skulle få in ställbara vikter
På begäran så lägger jag upp en spec på vad jag gjort med min hjuling för att få den att gå bättre.2" avgassystem från "Raka rör" i Mölndal - 3 st 90 böjar, 1 st 1 meter rakt rör och en ljuddämpare ovar fullflödes - 1500:- (+ 32mm hylsa från Biltema)Dr. Pulley koppling med kraftigare sekundärfjäder från "Trech" - 3995:-3" inlopp i luftburken - GratisProgrammerbar tändning från "Ignitech" 1600:-Mikuni TM 36 trottel förgasare från "Bra i gasen" 3295:- Ink. diverse munstycken samt fri support om hur man ställer in den. (Mycket kunnig och trevlig människa)Uppdaterar när jag gjort nåt nytt
AHA!! Så du har med andra ord testat trottelfugge.Missade det.Har nämligen en tm 45 o en tm 40 liggandes som jag e sugen på o prova.Med 45:an lär man ju få fixa till ett eget insug oxå då den knappast platsar i orginalgummit.=) mvh//hades
Jag uppdaterade mitt inlägg undertiden du skrev detta Större än 36 är helt onödigt om inte omöjligt...
Inte med portning o större ventiler.Finns massor av jobb att göra på den toppen.=) mvh//hades
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️