Citat från: hocky79 skrivet 15 april 2010 kl. 09:14:26Vilken typ av fjädrar använder du nu?Mjukaste på allt Tidig inkoppling samt hårt nyp snabbt, det går bra att krypköra med den trots detta men den biter hårt om den får motstånd.CiteraJag kör mycket i terrängen, och drar lite vedlass. När jag drar vedlass så får jag gasa rätt duktigt för att flytta på maskinen. Om jag monterar Dr.Pulley, kommer min X5:a med säkerhet att få en mycket bättre krypförmåga utan att gasa som en tok? Går det att ställa in koppling just för att få en bra krypförmåga? Det är det jag saknar på X5:an.Jag vill veta om det verkligen ger en så mycket bättre maskin för pengaran som SugBritt nämner tidigare. Om du kör i skog och dessutom drar tungt så rekommenderar jag denna koppling.Den ger som sagt så mycket bättre driv att det är klart värt pengarna.Som jag skrev tidigare så gick det inte att hålla den still med bromsarna med nya kopplingen, vilket det går med original för den slirar.Detta kan jämföras med att dra tungt, ju tyngre dessto tidigare biter kopplingen./Benny
Vilken typ av fjädrar använder du nu?
Jag kör mycket i terrängen, och drar lite vedlass. När jag drar vedlass så får jag gasa rätt duktigt för att flytta på maskinen. Om jag monterar Dr.Pulley, kommer min X5:a med säkerhet att få en mycket bättre krypförmåga utan att gasa som en tok? Går det att ställa in koppling just för att få en bra krypförmåga? Det är det jag saknar på X5:an.Jag vill veta om det verkligen ger en så mycket bättre maskin för pengaran som SugBritt nämner tidigare.
Hur går det Hockey79, den har väl inte skurit Ledsen Du måste uppdatera läget! Tex, hur blev resultatet med A-Jetén? Gav den nån HK extra?
CiteraHur går det Hockey79, den har väl inte skurit Ledsen Du måste uppdatera läget! Tex, hur blev resultatet med A-Jetén? Gav den nån HK extra?Nejdå jag är här fortfarande, jag har haft krångel med att den inte gått som den skulle. Men nu är allt frid och fröjd. Jag ska få upp den i bänken en sista gång innan cylinderskiftet. Jag har högsesong i min firma nu så det blir inte så mycket tid över. Ska se om jag inte kan få tid i helgen! Jag längtar efter den nya 600cc cylindern, Atv sweden har ju inte släppt dom än så...... Den som väntar på nått gott,väntar alltid för länge.
P.g.a den där vulkanen så blev ju flygtrafiken strandad vilket i sin tur ledde till att båttrafiken blev kraftigt överbelastad.Så både maskiner o delar har suttit fast i tullen i holland,men vad jag fått höra så ska det komma i slutet på denna eller i början på nästa vecka. Tummen upp!
Intel A Jet prylen då.....Blev det nån xtra HK med den tycker du? Polaren har en sån o han sitter o pillar o pillar men jag har inte riktigt greppat om den verkligen Gör nån positiv skillnad, där emot märks det negativt om han fipplar för mkt!
Det kan vara så att du har för stort munstycke.
Ja då blir det kanske mer rätt munstycke Vi monterade en Dr Pulley + variatorfjäder idag igen på en "ny" 2007 års CF Moto med 70 mil på mätarn.Bra utgångsläge med en maskin som inte rullat så långt men ändå har några år på nacken.Resultatet var mycket bättre än på förra maskinen, den hade en lite sliten trumma (Den nöter ju in sig..) men det var bättre klipp i maskinen. Jag körde själv en 2007 års CF Moto 500 och försökte slita upp den på bakhjulen men tror bara armarna blev längre, idag var det inga större problem MVH / Benny
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️