Ja du har ju fått svaret idag Leende (smiley)33,5mm är minimum.Nu har jag testat Dr. Pulley med hårdaste fjädern, klart bra drag, MYCKET bättre än original Exalterad!Dock kan man inte köra med hårdaste fjädern, varvar för mycket innan den driver.Ska byta till mjukaste nu och testa!/Benny
Har haft det där problemet på en annan typ av maskin.Sökte fel så jag nästan började bli religiös.När jag till sist rev av toppen så visade det sig vara den inre ventilfjädern som gått av.Felet visade sig presis som en varvtalsregulator.Stod o "pumpade" på samma varv hela tiden,men i själva verket var det ju ventilsläpp,men inga missljud eller sånt.Lite långsökt,men värt att nämna iaf.Vet inte om cf-500 har dubbla ventilfjädrar dock,ska kolla på sprängskissen nu.
Är kopplingen Värd kostnaden tycker ni som verkligen testat? Benny skrev MYCKET bättre, är det så pass mkt att Alla borde köpa sig en Pulley o njuta av accelerationen som uppstod? SKitsvårt o inbilla sig hur det skulle kännas med en CF/Goes som verkligen Drog när man gasade! Blir det det HELT annan maskin att leka med efter moddningen?
Vi hade 2 st -07:or vid testen, båda med 25" däck.En original och en med fjäder + Dr. Pulley.Underlaget var grus på asfalt (efter vintens sandningar).Originalaren drog iväg "som vanligt", dvs med lite hjulspinn, ganska snäll.Motorn låter som den arbetar men kraften kommer inte ut.Dr. Pulley edition drog iväg med ett distinkt klipp, det spann nästan direkt.På torr asfalt så drog man upp den på bakhjulen på lågen.Nu tror jag kopplingen ska "köras in" eftersom kopplingstrumman är från 2007 och har ränder efter gamla kopplingen.Vi testade även med 29gr vikter (Vilket är skitmycket rent ut sagt) och maskinen drog iväg lika kraftigt men med lite lägre varv.Ett test vi gjorde var att hålla fulla bromsar så hårt det gick på Dr. Pulley varianten och drog full gas, det gick inte att hålla den still.Efter lite slir så nöp kopplingen och maskinen drog iväg.På originalaren så brölade det bara men det hände inget./Benny
Vilken typ av fjädrar använder du nu?
Jag kör mycket i terrängen, och drar lite vedlass. När jag drar vedlass så får jag gasa rätt duktigt för att flytta på maskinen. Om jag monterar Dr.Pulley, kommer min X5:a med säkerhet att få en mycket bättre krypförmåga utan att gasa som en tok? Går det att ställa in koppling just för att få en bra krypförmåga? Det är det jag saknar på X5:an.Jag vill veta om det verkligen ger en så mycket bättre maskin för pengaran som SugBritt nämner tidigare.
Jag kör mycket i terrängen, och drar lite vedlass. När jag drar vedlass så får jag gasa rätt duktigt för att flytta på maskinen.Om jag monterar Dr.Pulley, kommer min X5:a med säkerhet att få en mycket bättre krypförmåga utan att gasa som en tok?Går det att ställa in koppling just för att få en bra krypförmåga? Det är det jag saknar på X5:an.Jag vill veta om det verkligen ger en så mycket bättre maskin för pengaran som SugBritt nämner tidigare.MVH//Miko
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️