Jo, visst känns det skillnad mot ett "avstrypt" originalsystem, mitt är betydligt större diameter på än originalet, det känns att axet blivit bättre, motorn svarar direkt, men det är säkert "Dial á Jet'en som hjälper till där också, men helt klart är det en stor förbättring, ska se om det kan bli nån skillnad i bränsleförbrukningen, nu när den "andas" mycket bättre. Klart att du ska ha ett "helsystem", du också "Nordman"... :wink: Det skulle säkert funka att få ihop, utan att svetsa, men då behöver man flera av "flänsarna", (den "koppling" som sitter efter böjen från cylindern) , (översta bilden), enda problemet är isåfall flänsen mot cylindern, den fick också tillverkas, där svetsning nästan är ett måste, men förutom denna, ska det gå att få ihop "utan svetsning".. :wink:
Det här är kul, blir väl nåra turen till biltema nu... dämparen kan jag ju visa på bild när jag ska shoppa hos mekonomen
Jag kör med Original luftfilter, + Dail á Jet, och den har ju separat luftintag..
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️