ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kazuma/Viarelli/Titan => Ämnet startat av: *2STROKE* skrivet 25 maj 2010 kl. 22:53:32

Titel: kazuma in och utblås moddefiering+ styr moddifiering
Skrivet av: *2STROKE* skrivet 25 maj 2010 kl. 22:53:32
Tjenare, har en Kazuma couger 250 som jag ska byta ut luft "filtret" (släpper in en jädra massa damm och skit) och ljuddämparen ska jag rensa lite för förhoppnings vis ökad effekt och lite bättre ljud :) Det finns varken tomgångsskruv eller blandarskruv och trotteln är inte kopplad till gasvajern utan är monterad som den brukar fast den styrs inte av gasen, och själva gasen är en likadan platta som choken brukar vara.
Monterade bort luftburken idag och fota förgasaren, och som ni kanske ser på bilderna så är det ingen vanlig förgasare utan nån kinnes modifierad kopia
(http://i48.tinypic.com/29kyzht.jpg)
höger sida

(http://i50.tinypic.com/hw0j83.jpg)
vänstersida, bränsleslangen är kopplade till den nedersta ventilen

(http://i47.tinypic.com/2rffok2.jpg)

Den svarta grejen är den kolven "trotteln" som är fjäderbelastad och går att trycka upp helt och när man släpper går den tillbaka med lite motstånd.

Och lite bilder på det modiferade ljuddämparen:)


(http://i49.tinypic.com/2u4o2th.jpg)
Före
(http://i49.tinypic.com/2pq3k9y.jpg)
Efter

(http://i46.tinypic.com/2vnhr8p.jpg)
Tomrummet efter jag rensa på onödig skit ()p

Det är inte lika dåligt komp i röret som det ser ut som man kan tro eftersom det mindre röret går en bit in i själva ljuddämparen.
Ska svetsa ihopp röret imorn och skaffa effektluftfilter och får se hur mycket det gör.
Titel: SV: kazuma in och utblås moddefiering+ styr moddifiering
Skrivet av: *2STROKE* skrivet 29 maj 2010 kl. 21:34:36
Tetsta maskinen idag med dom nya byggda dämparna inkl nytt UNI effektfilter. på chocken går den riktigt bra (bättre än innan) och tar en 5 minuter innan jag kan köra utan chock hela tiden och sen när jag inte kör på chocken när den är varm skunker varvet på motorn och sen kommer tbx.
När man varvar rätt mycke och släpper gasen kommer det oftast en liten avgassmäll.
Den har alltid tagit en bra stund på sig att gå bra utan chocken.
Är det munstycket som är för litet/stort eller?
kan det här vara blandar skruven? (http://i45.tinypic.com/fz5hzp.jpg)
Ska jag testa ställa om den annars isåfall?

 (http://i49.tinypic.com/21x1u1.jpg) (helhets bild på var den sitter)
Titel: SV: kazuma in och utblås moddefiering+ styr moddifiering
Skrivet av: Devil skrivet 30 maj 2010 kl. 13:46:16
Du behöver större munstycken i förgasaren :) Finns säkert nån här på forumet som kan hjälpa till med det. Kan finnas någon gamal tråd oxå om du söker :)
Titel: SV: kazuma in och utblås moddefiering+ styr moddifiering
Skrivet av: *2STROKE* skrivet 30 maj 2010 kl. 22:00:49
Tog bort flotörhuskåpan idag på föggen och kolla munstycket. (http://i45.tinypic.com/3582xw1.jpg)
 (http://i50.tinypic.com/ap71bs.jpg) Det stog 239 på munstycket men vilken storlek bör jag byta till?
Titel: SV: kazuma in och utblås moddefiering+ styr moddifiering
Skrivet av: Mudman skrivet 8 augusti 2010 kl. 23:29:14
Lånar din tråd med att fråga en snabb sak.

Bilden där du skrivit "Den nedersta ventilen", sitter dessa ventiler på samma sida som soppakranen, ut mot ditt vänstra ben när du sitter på atv'n? Eller sitter ventilerna på "baksidan", mot ditt högra ben, så att säga?

Har inte möjlighet att kolla nu, men jag kanske har misstagit mig på ett lite fel som uppstod. Jag trodde att jag förlorat en sån ventil/nippel(?), men jag kollade aldrig på baksidan om nippeln satt där istället. Det sitter väl en till sån ventil längs ner på förgasaren också? Med en slang som går rakt ut i luften? Ta ett kort på hur alla slangar till/från förgasaren ser ut vettja.

Tack på förhand.