ja detta blir intressant, funderar själv på en ny honda, men egentligen så vore en can am max bäst för mig
Frontmontage eller?
Satt det ingen vinsch på den?
Ångrar mig så här efter två vintrar med centermontage krångla sig under med sprintar och fanskap
Inga sprintar o fanskap på denna. Bara köra fram, sätta fast linan, hissa upp och den klickar på plats. När den ska bort drar man enkelt i ett handtag och plogen släpper. Jag gillar inte heller sprintar o skit därför valde jag snabbfäste.
Vad får man hosta upp för det paketet? Inte för jag tänker byta nu i efterhand billigare att mixtra till ett frontfäste själv isåfall men ändå ^^
Yamaha har eller inte några många mer kg på kulan men det går ju att lasta mer än va dom siffrorna säger Japan maskinerna är ju inga lekmaskiner så handla en sådan så slipper du finesser och då får kvalite
Men det är få som plöjer med en Audi..
Skärmbräddare på. Blev skitbra. Nu lite större däck o ev lite höjning. Ingen som sitter med skitfina 27 tummare.?
Dessa L modeller kan bli en maskin för många att börja med då priset är helt rätt..Mvh Robban
Helt klart! Och lite nerbantade versioner kommer nog bli vanligare bland de "traditionella" märkena. Då det rör sig om rätt mycket $$$ för en leksak. Speciellt för en förstamaskin.Vore dock roligt om "icke kineserna" faktiskt skulle ge "kineserna" en ordentlig match bland de vägreggade maskinerna.
Lägg gärna upp en tråd om din med, visa lite vad du gör med den och dina egna åsikter om maskinen. Väldigt intressanta trådar för de som funderar på att köpa fyrhjuling. Dessa L modeller kan bli en maskin för många att börja med då priset är helt rätt..Mvh Robban
http://www.borjessonsatv.se/index.php/atv-utv/can-am
Ojdå, det är ju en del det. Den "vanliga" outlander 500 verkar inte finnas 2015. Ser ut som det börjar på 650 nu där.
Ja jag har funderat på lite mer lampor både framåt o bakåt, jag har en plan kring detta och har beställt lite prylar som jag hoppas kommer snart.Box är alltid bra att ha och med nya klick monteringen ännu bättre. Vad kostar den där i Sverige då? Den ser fin ut iallafall.
Det e ju den enda fördelen med stel axel
Ja det går bra att dra med den rakt fram, det blir några kilo och skillnaden mot en Honda som har stel bakaxel är enorm skulle jag säga. Denna svänger tametusan nästan inte alls med lite för mycket tryck på kulan. Hondan berörs inte av vikten och svänger i stort sett lika bra som utan vagn. Det är stor skillnad, där briljerar Honda måste jag säga... Trist att du tryckt till plasten, men det är lätt hänt. Positivt att den inte sprack
Till alla CanAm åkare.......Kan ni tipsa om ett riktigt bra variatorkit.? Jag kommer troligen montera 27" som störst men inte därför jag vill ändra variatorn. Jag vill helt enkelt få mer kontakt mellan gas tummen och drivlinan. Upplever en fördröjning nu när jag gasar på och jag gillar det inte. Vill alltså få bättre respons i drivlinan och jag är inte alls insatt i vad som är bäst att använda.
Är det inte med nån bumper alls i original på lillandern?
Tyvärr har det ej hänt så mycket här. Fyrhjulingen står fortfarande isärplockad....
Jaha... nu börjar du väl sakna honda va?
Nån skrev om dragkrokens kapacitet. På vår max 500T3-14 får man belasta kulan med 59kg obromsat släp och 75kg bromsat släp och får dra 750kg bromsat släp. Har du klenare drag på L:en?
Nöjd än så länge? Min har gått dryga 20t nu, inga konstigheter. Spräckte höger fotbalja på juldagen. Stubbe + -15 var inget den gillade, längst gående spricka, inget hål eller så.Fått på symtec hand o tumvärmare, handskydd och lite extra belysning nu under julen.
Ja den säckar rejält med plogen, har du ändrat något på fjäderspänningen?Tog mer plast på dagens tur, plasten som sitter runt vinschen och så ryckte det ur lampan till positionsljuset. Inget värre men det saknas en bit på 5x5cm på sidan, alltså inget som syns framifrån eller påverkar något.
Det kom någon decimeter snö här och då blev det bråttom att ploga innan den smälte bort igen. Det gick fint men lite irriterande att back och lågväxel ligger så långt ifrån varandra. Man borde lagt lågväxel innan hög tycker jag Står fast vid att den bästa maskinen jag hittills plogat snö med är Honda Trx420 FPM. Alltså med manuell fotväxel, det låter för många omständigt med det går faktiskt mkt snabbt att växla mellan framåt o bakåt. Helt suveränt... Fjädringen fram säckar ihop rejält med plog monterat vilket resulterar i dålig lyfthöjd. Enkelt fixat med starkare fjädrar såklart men inget jag tänker montera nu.
Men just back-fram(låg)-back-fram(låg)-back avänder man ju ofta vid fastkörningar med, inte bara plogning, utan allmänt tråcklande alltså. Så jag fattar inte varför denna växlingskombination inte är den mest prioriterade vid konstruktionsbordet? Både när det gäller lägenas placering vid spaken, spakens placering och eventuella spärrar.
Nejnejnjej... jag menar inte fotväxel. Det är inget för avancerad körning. Jag tänker mer generellt. Det är ju inte optimalt på någon maskin mig veterligen.
ser inget problem att L ligger efter H för det är ju bara att trycka rakt man behöver ju inte trycka spaken en slingrig väg till växlarna utan det är ju bara att trycka rakt fram sen vänster
Mycket positiv upplevelse när jag idag plogade lite snö, det går att köra galet fort bakåt vilket underlättar mycket. Jodå jag visste om att man kan det såklart men ville bara poängtera att det är bra.Där får variator pluspoäng.
Är maskinen godkänd av Honda herren?
Mig? Nej. Men hondarobban är godkänd som person. Det där smäcket han åker på just nu skiter jag i. Han kommer snart hem igen.
Får se hur länge jag står ut med den..
Blev en tur i skogen idag på ett par timmar med ett par vänner. Det gick fint, komforten är mkt bra i skogen om man jämför med kompisens Grizzly 700. Inga som helst problem med någonting då det blev en mkt trevlig tur..
Närmar sig 20 tim nu och funkar rätt bra. Inget har gått sönder ännu iallafall. Även om det låter som drivlinan skall sprängas när växel läggs i. Klånk o bånk låter det mest hela tiden tiden. Men det är väl inte bättre precision i skiten antar jag.
Är inte tomgången för hög då? På min kawa hör man snarare ett litet klick när växeln hoppat i.
Ser bra ut! Skulle varit på en röd ATV istället
Nu har jag köpt din hjuling robban. Några fel som du vet finns på den?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️