ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Arctic Cat => Ämnet startat av: eodens skrivet 21 september 2015 kl. 16:44:35
-
Tjena! När jag trycker i 4x4 på knappen så händer inget mer än att de visas i displayen att den är i. Förut har jag hört att den går i, typ som en elmotor som låter. Sitter de på något relä eller säkring. har försökt mätt i kontaktstycket, och de kommer ström typ 10v på nått stift. (dålig på sånt).
Har en Arctic cat 700 H1 -11
-
Har du kollat säkringen eller kabel brott. /RO
-
Har kollat alla i boxen under sätet, finns de fler någonstans? Nån som vet vilken säkring de är isf?
-
Kollat el motorn på diffen?
-
Tjena! När jag trycker i 4x4 på knappen så händer inget mer än att de visas i displayen att den är i. Förut har jag hört att den går i, typ som en elmotor som låter. Sitter de på något relä eller säkring. har försökt mätt i kontaktstycket, och de kommer ström typ 10v på nått stift. (dålig på sånt).
Har en Arctic cat 700 H1 -11
10volt låter lite lågt, du bör ha åtminstone 12,5 volt fram tycker jag.
-
På vår AC pajade ett litet relä som sitter på kretskortet till aktuatorn, alltså den enhet med inbyggd elmotor som lägger i framhjulsdriften.
Kostade några tior.
-
Skruvade bort "aktatorn" och de pissade vatten ur den. Så har fått itu den nu och ska göra rent/torka. Hoppas de hoppar igång då och att inget pajjat. Packningen eller damasken på pinnen till Difflocken var trasig, skulle tro de är där de läckt in vatten. Så får lösa de på något vis.
-
Inte roligt när det går sönder. Men jag älskar att skruva isär detaljer in på molekyler och laga en liten del istället för att byta hela delen
-
Lite uppföljning!
Hittade ett brott på krestkortet från +stiftet så fick löda om lite. Så nu fungerar de igen! Nu ska de bara att täta skiten igen! och försöka hitta på en ny "damask" åt "difflockpinnen". Slet med att få bort gamla packningsrester igår. Köpte Packningsborttagning på biltema, helt klart värt!
-
inget fuskjobb där inte. Borde inte damasken finnas som reservdel eller är det hela motorn som ligger som reservdel?
-
Gäller ju att få de tätt! Annars blir de lika igen :)
Tror inte de, går bara att köpa ny hela "aktatorn" 3400:-+moms.
-
Gäller ju att få de tätt! Annars blir de lika igen :)
Tror inte de, går bara att köpa ny hela "aktatorn" 3400:-+moms.
Just aktuatorn är märklig. Läser man verkstadshandboken står det hur man pillar isär, mäter upp och renoverar varenda liten beståndsdel i hela fyrhjulingen. Utom när det kommer till aktuatorn, då står det bara "köp ny".
-
Täta med packningssilikon så blir det bergis bra. :)
-
Går det att sätta aktuatorn i läge 4wd och montera i väntan på reparation?
-
Ingen som provat att låsa i 4wd?