Citat från: trapperbee skrivet 6 februari 2011 kl. 00:27:12ja bytte slutrör idag till ett med innderdiameter 35mm samt att ja satte in en skruv tvärs igenom som slår sönder det värsta ljudet,, visst bröla den lite mer men inte mer än man klarar av även det tyckte ja gjorde skillnad,, ska prova att sätta i ett munstycke i st 140 ( 146 idag)för att se skillnad,, den e ju lite orolig på tomgång nu ska se om ja får bort det men fortfarande bibehåller det övriga registret Hade också tänkt mig nått i den diametern, kapade du bort orginal röret och svetas dit ett grövre. Eller tog du bort orginal röret med gnistskydd och allt å gjorde en ny trekantig "bricka" som du svetasade slutröret på?
ja bytte slutrör idag till ett med innderdiameter 35mm samt att ja satte in en skruv tvärs igenom som slår sönder det värsta ljudet,, visst bröla den lite mer men inte mer än man klarar av även det tyckte ja gjorde skillnad,, ska prova att sätta i ett munstycke i st 140 ( 146 idag)för att se skillnad,, den e ju lite orolig på tomgång nu ska se om ja får bort det men fortfarande bibehåller det övriga registret
Blir lite fundersam.Har 2 nya krökar i hyllan,kollat i bägge o dom e helt tomma.Kan d va olika på årsmodell kanske??Pratar fortfarande om första kröken från cyllen. mvh//hades
Porslinspropp är nog lite fel beskrivet För att göra en utsvävning i förklarande form men så att alla ska förstå, tänk dig takplåt som är ihoparullad till en rulle, så ser den ut Och för att få bort den, använde jag ett 30mm borr och borrade bort den. EDIT:Lånade en bild från atvsweden, här ser ni iaf var strypningen sitter i kröken. Märkte med rött
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️