1
Barn Quad & andra ATV's / SV: Ventilsjustering?
« skrivet: 4 september 2009 kl. 20:03:44 »
har ställt grabbens på 0.05 utblås och 0.03 insug. Funkar bra för oss iallfall.
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Barn Quad & andra ATV's / SV: Ventilsjustering?« skrivet: 4 september 2009 kl. 20:03:44 »
har ställt grabbens på 0.05 utblås och 0.03 insug. Funkar bra för oss iallfall.
2
Barn Quad & andra ATV's / SV: Behöver råd/tips kring kazuma mini falcon 90cc« skrivet: 6 augusti 2009 kl. 19:03:01 »
Antar att du har den lite strypt på tumgasen?
Isåfall går den snålt eller fett på mellanregistret. Det justerar du genom att flytta clipset på nålen. På min grabbs finns det 5 positioner, standard var på mitten. Jag flyttade ner clipset ett steg på nålen så blev jag av med det problemet. Vet inte hur duktigt du är på motorer men nålen sitter i trotteln som i sin tur sitter i förgasaren. För att få loss förgasaren är det enklast att ta av all plast och tanken först. Good Luck //Danne 3
Barn Quad & andra ATV's / SV: Behöver råd/tips kring kazuma mini falcon 90cc« skrivet: 4 augusti 2009 kl. 22:28:53 »
Inget kul när det strular.
På förgasaren har du generellt 2st skruvar som du kan justera. En fjäderbelastad skruv (tomgången) och en luftskruv. Luftskruven skall generellt stå 1.5-2 varv ut från HELT inskruvad. Skruva dock bara skruven till det tar stopp, vrid den inte hårt då riskerar du att skada skruven bara (när du skruvar in skruven helt). Läcker förgasaren någon bensin? När den dör "möööar" den innan den dör eller bluddrar den. Går den bättre om du kör den med choke på? En grej som jag efter mycket huvudkli insåg på grabbens hoj var att slangen mellan tank och förgasare låg klämd vilket resulterade i att den bara gick på tomgång. Hoppas det hjälpte något. //Danne 4
Barn Quad & andra ATV's / SV: Behöver råd/tips kring kazuma mini falcon 90cc« skrivet: 20 juli 2009 kl. 09:44:17 »
Hej!
Aldrig kul när nya grejor strular. Men det är tyvärr så med kina maskinerna att man måste greja lite för att det skall funka bra. Saker som du bör kolla är: 1. Tändstiftet, orginalstiften är ingen höjdare och bör bytas ut till ett kvalitets stift. 2. Som det står i många andra trådar bör man plocka loss och blåsa ur tanken pga att dom borrar ur tanken efter den är gjuten och är sedan inte speciellt noga med att ta ur plastresterna. 3. Kolla så inte bensinslangen ligger klämd under tanken (det gjorde den på min grabbs. 4. Gå över alla kontakter på den så alla sitter ihop riktigt (det gjorde de inte på min grabbs) 5. Ventilerna/ventilspelet. Nu vet jag inte om kazuman har en loncin motor men det sitter det på min grabbs, dom var inte heller korrekt ställda. Jag har ställt dom som följande: insug: 0.05, utblås 0.07. 6. För att vara på den säkra sidan är det lika bra att göra rent förgasaren noggrant, dvs plocka ur munstyckena och blås rent hela förgasaren. Hoppas detta kan hjälpa något. MVH //Danne 5
Barn Quad & andra ATV's / SV: PSMoto 90cc Race« skrivet: 16 juli 2009 kl. 13:07:11 »
Har en så fast 110cc till min grabb.
Har fungerat väldigt bra och har gått en hel del nu. Original batteriet är inte mycket att hänga i granen och pajar ganska fort. Sen är tändstiftet som oxå sitter i orginal inget att lita på. Vad du tyvärr måste göra innan du startar den är att ta loss tanken och blåsa ur den med tryckluft. Då det ligger plastsmulor i den efter att dom borrat ur den. Annars kommer dom leta sig ner i din förgasare och becka igen munstyckena. Lycka till //Danne 6
Loncin / Stendöd loncin 70cc« skrivet: 23 december 2008 kl. 10:51:23 »
Har just inskaffat en loncin 70cc till grabben.
Denna modellen har fjärrstart ochlarm. Problemet är att trots fulladdat batteri så hör jag inte ett endaste litet ljud från startmotorn. Varesig med startknappen eller fjärrstarten. Nu är jag ingen klippa på el skall jag erkänna. Någon vänlig själ som kan komma med tips? Känns kass o ge grabben en trasig 4hjuling i Julklapp. 7
Träffar och evenemang / Stubbåker körning utanför Borås« skrivet: 11 oktober 2007 kl. 08:27:09 »
Drivpaketet är beställt. Men nu sticker jag till Spanien ett tag och är tillbaka runt den 20é. Om åkern inte är plöjd kanske vi kan sikta på den 27é?
8
Träffar och evenemang / Stubbåker körning utanför Borås« skrivet: 4 oktober 2007 kl. 07:47:53 »
Ja jag förstår det.... Mitt drivpaket är slut nu med så det är bara o handla...... Ha det gott så hörs vi
9
Träffar och evenemang / Stubbåker körning utanför Borås« skrivet: 3 oktober 2007 kl. 22:04:06 »
Fan Pelle jag har snackat med en kille som kunde göra ett svingskydd åt dig i 12mm rostfritt! Du måste nog ha ett sånt snart
10
Träffar och evenemang / Stubbåker körning utanför Borås« skrivet: 2 oktober 2007 kl. 21:23:00 »
Träning grabbar träning....
11
Träffar och evenemang / Stubbåker körning utanför Borås« skrivet: 1 oktober 2007 kl. 22:49:24 »
Absolut, varenda sekund!
Vad som vore. jäkligt kul vore om det hade torkat upp litegranna nu så man kunde köra på åkern någon mer gång i år innan bonden måste ploga. Om det skulle bli så är jag inte sen att höra av mig. 12
Övrigt / Tyvärr nu har det hänt igen....« skrivet: 1 oktober 2007 kl. 20:47:39 »
Inte ett skit bättre i Borås/Kind. Ursäkterna är många.
666 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 759. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|