ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Olle123 skrivet 30 april 2021 kl. 23:39:15
-
Håller dessa med tanke på årgången 2009?
Vad är de värd på andra hands marknad?
Är server att köpa den begagnad ost för en ny exempelvis Cfmoto 450?
Ska användas till jobb på mindre gård.
-
Det är bra kvalitet så 500 mil är inget problem.
Däremot är Outlander mer lämpig som arbetsfyrhjuling än Renegade.
-
Det är bra kvalitet så 500 mil är inget problem.
Däremot är Outlander mer lämpig som arbetsfyrhjuling än Renegade.
På vilket sätt är det en bättre arbetsfyrhjuling? Förutom kaross typen m så att säga?
Vad skulle en sådan maskin vara värd ungefär?
-
Jag har en outlander -10 som nog gått nåt liknande, kanske mer, och den har varit problemfri för mig i alla fall.
De problem jag haft har varit att avgassystemet blir så varmt att plasten smälter, två varv med avgasbandage har gjort problemen mindre, men skadan är ju redan skedd på plasten.
-
Renegade saknar bland annat skärmkanter, lastrack och winsch som standard utrustning. Är en blandning mellan en arbetsfyrhjuling och en quad.
Snygg och säkert rolig att köra men inte så praktisk som en vanlig fyrhjuling.
-
Jo, i grunden är det väl samma maskin, bara nischad mer mot sport än utility med tanke på plastdetaljerna och lastrack/vinsch som standard på Outlander.
-
Lite sent kanske, men om du ska ha hjulingen som nyttomaskin bör du välja en som har tillägget 'Pro' i namnet. Dessa har lägre utväxling på lågväxeln än övriga. Om du dessutom vill köra lagligt på väg och nöjer dig med lägre toppfart väljer du en traktor a (40 km/h, skatte- och besiktningsfri) eller traktor b (60 km/h, besiktning vartannat år, skattepliktig). Annars går det ju att med olika metoder trixa upp maxfarten om man absolut vill. Med en traktorreggad får du blinkers/varningsblinkers, backspeglar och släpvagnskontakt. Tex min -17 Outlander 450 Pro får dra 750 kg bilsläpvagn på väg, helt lagligt.