Hur bra tråd som helst, men det skulle funka bättre med bilder (En bild säger mer än tusen ord). T.ex. en bild på förgasaren där man visar var lågfartsmunstycke, main osv. osv... Vet inte bara en tanke, det skulle underlätta för mig och för dom som inte sitter på dessa guld kunskaper.
härlig tråd vad är det för diameter på uni filtret?
Kommer man åt nålen utan att plocka lös förgasarn helt? Kommer inte ihåg hur det ser ut när man vrider den för att byta munstycken.
Jag plockade bort allt, hängde ut vevhusslangen bara.men OBS!! Se till att den inte viker sig, då får du problem //Erik
Hallå! Får börja köra min vildkatt imorgon så tänkte strypa av den tills imorn då undrar nu om det går att köra med avstrypningskittet med orginal luftburken? Det jag har gjort är att bytit krök, slutet på ljuddämparen, tagit bort skruven ur tumgasen och ska nu byta munstycket. Funkar detta eller borde jag borra luftburken? en till fråga: Är det bra att köra in den avstrypt?
pinsam fråga men vart sitter den där förbannade blandskruven? nångon som testat att byta ljuddämpare mot typ en crossdämpare eller från nån annan hoj?
Citat från: _nicke_ skrivet 19 augusti 2011 kl. 21:29:38okej tackar blev det nån skillnad me akrapovic? ja det vart nog någon hästkraft till å den är ju lättare än orginalburken... ser snyggare ut å låter ju bättre.. bara fördelar
okej tackar blev det nån skillnad me akrapovic?
Efter att jag har bestyckat om min förgasare så har den blivit sjukt svårstartad när det är kallt.. spelar ingen roll om jag chokar.vad kan detta bero på?Högfart: 155 Lågfart: 55 Blandskruven: 2,5 varv
Citat från: daniel_80 skrivet 19 augusti 2011 kl. 22:12:15Efter att jag har bestyckat om min förgasare så har den blivit sjukt svårstartad när det är kallt.. spelar ingen roll om jag chokar.vad kan detta bero på?Högfart: 155 Lågfart: 55 Blandskruven: 2,5 varv kör du med org luftburk? för då lär den gå rätt fett, med tanke på "avstrypningskittet" då är ju högfarten 147,3 om jag inte minns fel?
kör sj med org luftburk, ska bestycka om den å på med skumfilter i vinter, då det ska moddas en hel del på wildcaten kolla mc butiker, vore nog bra att ha ett filter på vevhusventilationen JA! kolla på biltillbehörs/tuning butiker/sidor så finns det filter till vevhusventilationen...
Behåll nuvarande bestyckning men borra ett par hål i luftburken. Råder dig att inte mecka dit ett öppet luftfilter.. bara krångel att få till rätt bestyckning. Har själv hållt på att jävlas med det. Gick bra ena dagen sen gick den skit igen osv.
Jag har uni filter direkt på förgasaren och tagit bort lufturken helt bara satt ett filter på vevusslangen .... Och min går som fan inga ryck eller bludringar eller nåt svarar direkt på förgasaren och går bra på alla växlar och varvtal ....
Bestyckningen vet jag inte för han som hade den innan som gjort det enda jag har gjort är att skruva ut bland skruven 2.5 varv sen tagit bort luft burken helt och satt filter på vev hus slangen .... Men jag har inte re utan vanliga katten ... Bara sänkt den och tagit bort noise killern .. Även rullgas
Nu har jag monterat öppet filter samt bestyckat fram och tillbaks.. men jag får den inte att gå bra på höga varv..kör jag i 100km/h så dör den och jag får släppa gasen.. alltså den får för lite soppa!testat 155-160 i högfart, någon som behövt gå upp högre för att få den att gå bra?
Citat från: daniel_80 skrivet 25 augusti 2011 kl. 19:40:46Nu har jag monterat öppet filter samt bestyckat fram och tillbaks.. men jag får den inte att gå bra på höga varv..kör jag i 100km/h så dör den och jag får släppa gasen.. alltså den får för lite soppa!testat 155-160 i högfart, någon som behövt gå upp högre för att få den att gå bra?Jag fick min att gå bäst med 155, inte bytt lågfart eller ställt nålen. Blandskruven ute 2½ varv. Med 160 missade den på höga varv, testade med 170 en vända och det vart bara bludder så fort jag drog fullgas.
Mitt råd är att skippa öppet filter, den går bättre med orginal luftbox, enda positiva med öppnafiltret är väl att tveket på riktigt låga varv nästintill försvann,,väldigt svårt att få till bestyckningen och vet inte ens om det är värt besväret faktiskt
nej den går säkert bra men tror inte du har en snabbare maskin än en med orginal luftbox...ljudet gör mycket men oftast låter det mer än det går
Nja inte vet jag 136 km enligt gps men jag vet inte vad era gör med orginal luftburk ??
Jag kör med öppet filter och det är inga problem med det ....så allt går
Kan man inte bara ta bort locket på burken som många gör på andra modeller, eller är det dumt de?
blev dock lite nyfiken ang drevningen där , fått för mig att den skulle bli lite segare utav det .vad sitter det för drev på den fram / bak ? kanske skulle vara något, man vill ju trots allt alltid ha mera
nu börjar det hända lite här hur är det med kedjan om jag går upp ett kugg fram ? behöver den förlängas då eller skall det funka med den som är ? lite extra fart på isen till vinter får man ju trots allt aldrig nog utav
inte spännt den något än, fast när man kollar på den så ser den faktist rätt slapp ut , så det borde funka
hittade även big bore kittet på ebay , http://www.ebay.com/itm/POLARIS-PREDATOR-500-BIG-BORE-560-MONSTER-CYLINDER-KIT-JE-PISTON-COMETIC-GASKET-/360699468480?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&hash=item53fb5d1ac0&vxp=mtrkanske skulle vara en rolig uppgradering till nästa år
Det här kanske skulle vara nåt, har mailat och frågat om det är lagligt för väg. Det är ju inte Big Gun systemet iaf Det måste väl ha EU-märkning för att farbror blå inte ska bli ledsen och man har ju redan blivit kollad av honom så det är väl onödigt att leka med ödet...http://quadextreme.co.uk/accessories/qzraccessories/quadaccessories/qz500xlc/scorpion-exhaust-full-system
Hi Michael,Yes this exhaust is fully road legal and is CE approved.Thanks,Chris NobleParts Manager
Hur mycket har du spänt kedjan? Borde gå att slaka den så mycket att man får på en 15T.. Sitter och funderar på att slänga på ett på min maskin med..
Lite gammal tråd men jag hoppas att någon svaraer, passar det rakt av på 500:an eller måste man modifiera det?
Jag satte på K&N luftfilter(SN-2550) och Dynojet Stage 3 för Polaris Predator på min och det fungerade ruskigt bra. Fint vrål fick den också!Med 15T framdrev och effektsystemet till Racing Edition så har jag 175 munstycke och blandskruven ut 3 varv. Skall dock ändra till 2.75 varv ut när jag kommer hem för även om katten går bra när man kör så vill den bara hosta sig igång vid kallstart
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️