Kaj, det är just det med chefen som är problemet, tror det var en av ägarna....
ja det vill jag göra, men som sagt, närmaste stället blir ca 40 mil extra plus ledigt från jobbet, smidigt när det ligger i samma stad man jobbar å har 2 mil hemifrån till.
Är det så himla farligt om verkstaden kör en runda för att kolla att allt är OK? Snacka om att ni håller i milen, grabbar! Om de pajjar den gäller väl exakt samma ansvar som om de skulle backa in i den när den står inne i verkstaden?
Har du verkligen läst hela tråden??
Gäller väl kanske inte att hålla på milen. Han har lämnat in den för service, inte betala för att dem ska nöjes köra.Och ni som säger att era åf är så bra osv. Dem kan vara raka motsatsen när ni lämnat butiken/verkstan.har ni tänkt på det??Är väldigt lätt att vara rädd om egna grejjer men inte andras och detta är nog VÄLDIGT vanligt. Kolla bara firma bil. Behandlar man sin egna bil likadant? Bara ett exempel.
Spara på milen eller inte Hellman, jag köpte den beggad å han köra 4 mil innan servicen,och när dom första 75 milen kostar ca 4000kr i bara service ex. inköp så vill jag gärna njuta av milen själv, sen blir bemött på detta sätt där han säger att han ska köra skiten ur den? Inte ok i min värld iaf......däremot hade dom sagt att dom körde en tripp för att kolla av den, och var ärliga så är vi på ett helt annat plan å snackar.
"Glöm" nycklarna
Kör upp han på släpet sedan "glöm" nycklarna så har du dem hemma. Då kan han ju inte starta den
Och hur ska han kunna göra en uppstart och ev. Efterfylla vätskor? Då är det ju bättre att säga att man väntar där rätt om det tar några timmar! Det går ju klart inte att stå över dom vid service men häng i affären eller sitt i bilen eller hur du nu vill göra tills de är klara. Vid en ev. uppstart/provrunda finns du ju där för att kunna hålla uppsikt?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️