ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: zmbi skrivet 11 juni 2014 kl. 20:52:11

Titel: Köpråd Raptor 700
Skrivet av: zmbi skrivet 11 juni 2014 kl. 20:52:11
Går och funderar på att utöka vagnparken med en Raptor 700.
Nyare är alltid bättre eller finns det vissa årsmodeller man ska se upp med?
Vanliga fel?
Vad skiljer R och SE modellerna mot "vanliga" 700?
Ska man passa sig för trimmade maskiner eller håller dom ändå?
Många frågor hoppas någon orkar svara  :)
Titel: SV: Köpråd Raptor 700
Skrivet av: Hydro skrivet 11 juni 2014 kl. 21:31:02
R/SE skiljer olika beroende på årsmodell.
Det handlar mest om stötdämpare och färgsättning.

700 och 700R är samma sak.

Vart gränsen går för trim är olika från person till person.

Jag anser inte att öppet filter och helsystem kan klassas som trim, medan andra anser det... högkompskolv och vassare kam, portad topp osv... då är det mer åt "äkta" trim enligt mig.

Men en fråga till dig innan man svarar för ingående, har du sökt på forumet om detta?
Det är ju forumets mest ställda fråga... kika där och läs på och återkom sedan med vidareutvecklade frågor.

Men nä, nån specifik årsmodell är inte sämre än nån annan.
(de är ju generellt rätt lika allihop nämligen)
Titel: SV: Köpråd Raptor 700
Skrivet av: Coolgate skrivet 16 juni 2014 kl. 08:59:56
Funderar oxå på att införskaffa mig en sådan Raptor 700:a.

Kan absolut inget om dom. Enbart kört kingquad 700 i nått år och var väldigt nöjd!
Nu är den såld och köpt traktor ist, men känner jag har lekbehovet kvar. Och några youtubeklipp senare så är ja såld på raptorn!

Vad ska ja tänka på? Vad slits på dom? Är de okej att köpa en lite lätt trimmad? Timantal som högst jämnfört med pris...?

Tackar på föörhand
Titel: SV: Köpråd Raptor 700
Skrivet av: raptor350 skrivet 16 juni 2014 kl. 22:05:29
Jag kör en Raptor 350 just nu men tittade och provkörde en lite trimmad Raptor 700. Det är bättre acceleration men jag blev lite besviken på att skillnaden inte var större.

Den drar upp på bakhjulen lätt på asfalt men något var fel på den jag testade då den började vibrera för mycket vid högre farter över 100 km/h.

Jag hade tänkte flytta över mina hasplåtar och extrautrustning från min Raptor 350 då Raptor 700 inte hade något extra men inget passar emellan Raptor 350 och 700 då det är helt olika chassien.

Dresel elen på Raptor 700 kändes väldigt slarvig jämfört med Raptor 350.

Något som är konstigt om du ska köpa en Raptor 700 är att nästan ingen har rullat mer än 800 mil trots att många är ca 8 år.

Jag har själv kört ca 600 mil på ett år så jag ligger långt över snittet på blocket.se som är max 100 mil per år :).