Skulle välja Grizzlyn direkt. Amerikanerna är högre, vilket gjorde att jag köpte arctic cat. Men kvalitén går inte att jämföra tyvärr... För att inte tala om hur dyrt och svårt det är med reservdelar. Köpte min beg. på Börjessons i Alingsås och de var helt ointresserade att hjälpa till med reparation efter att en lossnad oljeslang orsakade generalras... Slangen var bristfälligt fast när jag köpte den plus att "instrumentpanelens" varning för oljetryck/nivå visade sig vara ur funktion. Visst, beggarantin hade gått ut, men ointresset gör att jag valde/väljer att köpa nästa på annat ställe. Så med såpass mycket pengar inblandat gäller det inte bara att köpa rätt maskin utan välja rätt handlare!
Käkar inte Polaris remmar jämfört med Grizzly? Hur vanligt är det med problem med framdiffarna?
Fulldiffat och fullt spjäll är mycket tråkigt för axlar och diffar vilken maskin det än gäller. Folk måste använda hjärnan lite grann iaf när dom kör...
Tack för tipsen lutar nog åt grizzlyn tror jag , driftsäkerheten gillas och där verkar alla va överens om att yamaha är riktigt bra jag kommer köra lite jobb och sen lite utflykter dock inge extrem körning , nån som har erfarenhet av carlbarks motor i kumla ? hur e dom när man handlar/servar funkar det eller ? har bara nån mil dit , i utrustningsväg tänkte jag hasplåt , fjärr till vinschen e det nåt mer som man bör ha på den när man ändå har lädret framme
Använder aldrig diffen på grizzly för det hjälper ändå inte, slår i driften på vagnen istället och hjälper inte det är vinsch som gäller.Kör ju som sagt även med viscolock och saknar aldrig det på grizzlyAldrig hört att någon har haft problem med framdiff på grizzly men det är ju lite skillnad på att ha den som arbetsmaskin eller som grabbarna i atvnerds
Vet inte hur det är på Grizzly, men Hisun är ju i princip en kopia och det står klart och tydligt att man stå still vid in/urkoppling av 4wd/diffspärr. Gör man inte det, ja då pajjar sakerna och beror enbart på föraren.
Enligt Dirt Trax så är Yamaha det märket som håller bäst kvalitet och de är ändå inte lite pro-Polaris. Men nu var det som sagt kvalitet och inte komfort etc.
Variatorkit, hasplåt, flyttbar vinsch fram/bak om det inte redan sitter på är väl det som är bra att ha.Att grizzly har dålig komfort är enligt mig skitsnack och att den slirar på koppling beror ju på dålig förare, jag slirar aldrig på kopplingen och lågväxeln är jämt lagom, dock är backen lite högt växlad som alla märken i princip.Ska man över en 30 cm hög stubbe så stannar man ju inte framför den och sen kör utan håller lagom hastighet så är det inga som helst problem och den stället sig inte och slirar på 3 hjul....
Jaha då har man blitt me hjuling blev en polaris xp 1000 ny men en 2015 till slut , plockade på hasplåt, värmehandtag , handskydd , slyskydd , nåra tips eller varningar ang xp 1000
jag får hoppas att jag slipper problem men alla kan ju få problem verkar det som , gäller väl som med andra fordon att serva och sköta grejerna
han hade nog mycket otur, om det gällde alla 1000 så skulle ingen köpa dom
Det är väl lite det som är typiskt "forum syndrom", pajjar en heter det sen att "alla" har problem.
Sen finns det ju maskiner som gör så
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️