ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Övriga - t.ex Adly, Kasea, Skyhawk, Derbi, Malaguti => Ämnet startat av: ghaven skrivet 31 maj 2012 kl. 22:20:06

Titel: Trimme adly
Skrivet av: ghaven skrivet 31 maj 2012 kl. 22:20:06
Hei er ny på forumet men har finlest diverse forum i et par år, og dette er det eneste som tar opp adly som emne. Har en adly 300 og synes det er rart at de kommer med kun 20 hk. Det må da gå an å trimme betydelig mer ut av den. synes adly i orginal utførelse er altfor veik. Har hatt diverse kinamotorer inne på verkstedet mitt, og det skulle ikke mye til for å få ut betydelig mere krefter enn adlyen gir. Dette har vært motorer på 150 og 200ccm. Undres over at det ikke har vært noen som har skrevet noe om dette .Ser at noen har prøvd men at det er lite å oppdrive av trimmdeler som gir skikkelig effektøkning. Og når jeg mener trimming så er det snakk om 10 hk mere minst . Det er lite gøy å bli frakjørt av guttungen på 150ccm alvorlig i aksen og litt i toppfart. Eneste trøst må vel være at det er jeg som har bygd motoren han bruker hilsen en spent adly eier
Titel: SV: Trimme adly
Skrivet av: ghaven skrivet 28 juni 2012 kl. 23:06:24
Ser ut som jeg for svare meg selv. Det er vist ingen som vil diskutere trimming av den lille adlyen. Men til de som vil trimme kan jeg si at etter hvert ble jeg veldig fornøyd med farten og spesielt draget .Draget ble helt vanvittig i forhold til når jeg fikk den. Farten økte fra 70 til 100 og turtallet er rett før ventilflyt. Målet var å få ut ca 10 hk ekstra, men jeg har ikke tatt bryderiet med å ta ut motoren for å sette den i bremsebenken  så det kan ikke sies helt eksakt, men det føles som det skulle være det dobbelte av hva den ytet når jeg fikk den. Så med annen dreving er det fullt mulig å få den opp i over 120kmt og det føles ganske villt i og med at den gikk 70 når jeg fikk den. SÅ JA DET GÅR GREIT Å TRIMME ADLY 300 BETYDELIG
Titel: SV: Trimme adly
Skrivet av: Pv544 skrivet 28 juni 2012 kl. 23:28:01
Låter bra!

Men vad har du gjort?
Titel: SV: Trimme adly
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 28 juni 2012 kl. 23:51:31
Jag har precis köpt en Adly 300. Det sitter et slipon på och skulle gissa på att det är ombestyckad förgasare. Samt skum luftfilter. Sen har de borrat i luftburken.  Fick upp den utan problem i 95-100 (på mätaren) Men kändes som 90+ faktiskt. Ska fixa svingen som är glapp innan jag vågar ta upp den i höga farter igen. Jag litar inte riktigt på den.
Titel: SV: Trimme adly
Skrivet av: Britsmar skrivet 29 juni 2012 kl. 00:22:18
Jag har precis köpt en Adly 300. Det sitter et slipon på och skulle gissa på att det är ombestyckad förgasare. Samt skum luftfilter. Sen har de borrat i luftburken.  Fick upp den utan problem i 95-100 (på mätaren) Men kändes som 90+ faktiskt. Ska fixa svingen som är glapp innan jag vågar ta upp den i höga farter igen. Jag litar inte riktigt på den.
Näh men vadå, en decimeter rörlighet i sidled är väl inom gränserna?  :lol:
Titel: SV: Trimme adly
Skrivet av: ghaven skrivet 29 juni 2012 kl. 04:39:01
Min modell heter crossover 300 og er i utgangspunktet ingen farts atv. Den heter u2 og ser ut som en liten bil. Motoren er 300cc oppgitt som 283cc 2008 mod. Det jeg har gjort er, har dreiet større hull i forgasser, kortet ned speedslide,  på grunn av større hull måtte det lengere løft, nytt større spjell som passer til det utdreide hullet, hevet nål, laget nytt større innsug, borret mange ekstra hull i filter boksen, kun gitter filter, minimal økning av komp da den var veldig høy fra før, bort med røret som gikk fra eksosen til forgasseren, nytt eget produsert fremre rør orginalt 19mm innvendig nå 32mm glatt uten noen struping, orginal potte ga merkelig nok samme effekt som ei effekt potte som jeg prøvde så den ble beboldt, kun lett modddifisert, tok vekk gitteret og byttet ut ende røret fra 25mm til 30mm, med 32 hele veien gikk den dårligere, byttet dyse fra 120 til 150 men må ha større, måtte file hullet litt i tomgangs dysen for å få ned tomgangen byttet ut  orginal cdi med cdi fra en gammel 50cc scooter uten rpm sperre. Motoren er ikke til å kjenne igjen, må ha annen dreving ellers varer den ikke lenge med det høye turtallet. For en økning fra 70 til 100kmt med kun turtallsøknig sier seg selv at stempelet smelter eller en råde ryker. Håper andre er like heldige som jeg har vært.