1
Yamaha / SV: Besiktning Raptor 700
« skrivet: 7 maj 2011 kl. 17:33:33 »
Glapp, obalans, hel/halvljus, positionsljus, reflexe, nummerplåtsbelysning osv...
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Yamaha / SV: Besiktning Raptor 700« skrivet: 7 maj 2011 kl. 17:33:33 »
Glapp, obalans, hel/halvljus, positionsljus, reflexe, nummerplåtsbelysning osv...
2
Säljes / SV: Yamaha Raptor 700R Special Edition -07« skrivet: 17 april 2011 kl. 13:48:13 »
Är den nybesiktigad?
3
Säljes / Raptor 700 R SE Vägreggad. 450mil 110h. Absolut topskick.« skrivet: 17 april 2011 kl. 13:46:16 »
Se blocket för mer info.
Nybesiktigad Jönköping. 62500 kr 4
Yamaha / SV: Lager mm bakaxel? (Raptor 700)« skrivet: 8 april 2011 kl. 16:15:07 »
Hej
http://www.loeffler-quads.de/advanced_search_result.php?keywords=251526&x=11&y=9 Om du monterar lagerna rätt kommer du alltid ha längre livslängd med två separata lager än ett helt. Det är bra att veta att det är inte säkert att "AllBalls" lager är dom bästa på marknaden, om man ser till lagret i sig, men monterat i en Quad är det så många andra faktorer som spela betydligt stötrre roll (montering, förspänning, underhåll osv. Jag kör med dessa, fungerar utmärkt! / Pär 5
Yamaha / SV: Lager mm bakaxel? (Raptor 700)« skrivet: 8 april 2011 kl. 09:49:04 »
Hej.
Jag handlade ett komplett kit från någon tysk sida. Med frakt totalt ca. 600 kr. (röret var inte med i detta kit, men allt annat). Fungerar toppenbra. Använd tyska google och sök på quad... / Pär 6
Yamaha / SV: Besikta dresel raptor 700« skrivet: 7 april 2011 kl. 15:30:50 »
Hej.
Jag har precis besiktigat min 700SE 2007 utan anmärkning. Jag tror jag har bra kläm på vad som gäller. Skicka pm eller mail så hjälper jag till. / Pär 7
Säljes / Yamaha Raptor SE 700R-2007« skrivet: 18 oktober 2010 kl. 22:37:10 »
Se blocket i Jönköping.
Obs. Inget i inbyte. 8
Yamaha / SV: Okörbar Raptor 700R -08 Inte okörbar längre :-)« skrivet: 12 oktober 2010 kl. 09:35:02 »
Hej.
När ni pratar om toe in/toe out på fäljkanten, är det relativt fäljkanten rakt över (i fordonets riktning) centrumaxeln, eller centrumaxeln i sig? Hur säkerställer ni så styret står exakt 180° i förhållande till fordonet? Jag har synbar toe in idag, vill ändra till toe in/toe out =0 En fundring, varför pratar man om milimeter när det egentligen är en vinkel det handlar om. Då hade man inte behövt oroa sig för att man refererar till fel saker. / Pär 9
Yamaha / SV: Kedja mm.« skrivet: 7 oktober 2010 kl. 23:57:38 »
Hej.
Nu har jag bytt rullen. Fungerar kanon. Nu är maskinen äntligen klar, toppskick! Dags att sälja?!? / Pär 10
Yamaha / SV: Kedja mm.« skrivet: 5 oktober 2010 kl. 18:28:49 »
Hej.
Då blir det en ny kedjerulle. Det är ju bara att testa olika saker tills man finner problemet. Jag tycker dock det vore konstigt om det skulle något fel på utgående lager. Jag har inte hört många som bytt detta. Samtidigt är det inte "glappt", låter inte konstigt när man snurra på det för hand, känns inte konstigt heller (hackar inte). / Pär 11
Yamaha / SV: Kedja mm.« skrivet: 5 oktober 2010 kl. 17:01:48 »
Missförstånd.
Min maskin är inte sänkt, jag gjorde justeringen när den var upphissad på en domkraft. Men slacket ändrades inte när domkraften togs bort. Nu när maskinen står på plan mark är det ett slack på ca 30 mm mitt på kedjelängden, med neutralen i. / Pär 12
Yamaha / SV: Kedja mm.« skrivet: 5 oktober 2010 kl. 15:26:51 »
Hej.
Jag tyckte inte att det blev någon större skillnad när jag sänkte ner den. Jag har mätt i obelastat tillstånd. Allt sitter där det ska sitta, och ja, jag tycker den spårar fint. Ligger ni andra mellan 25-35mm i slack mitt emellan dreven? / Pär 380 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 407. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|