ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Skötsel => Ämnet startat av: ovechkiin skrivet 4 april 2011 kl. 23:28:24

Titel: Smörjnings nipplarna till ltz400
Skrivet av: ovechkiin skrivet 4 april 2011 kl. 23:28:24
Halloj alle fyrhjulingsälskare  :headbang:

Har precis skaffat mig en underbar Suzuki LTZ 400 -06a. Väldigt nöjd med den maskinen  :djump:

Skulle bara höra mig lite för om någon vet var alla nipplar till fettningen sitter hän? skick gärna bilder (om ni har)

Tack på förhand
Titel: SV: Smörjnings nipplarna till ltz400
Skrivet av: Malux skrivet 27 maj 2011 kl. 16:25:56
Jag undrar också. Har läst att där ska sitta tre stycken totalt. Men jag har inte hittat några.

Ska nog borra dit några egna på a-armarna också.
Titel: SV: Smörjnings nipplarna till ltz400
Skrivet av: ovechkiin skrivet 29 maj 2011 kl. 11:58:11
aj lefter lite efterforskning så sitter de ju bara en, under bakre dämparen! :djump:
Titel: SV: Smörjnings nipplarna till ltz400
Skrivet av: Motoya skrivet 29 maj 2011 kl. 16:37:30
Jag vill minnas att det sitter 2 ilr 3 stycken vid bakdämparen, tror att en sitter i själv stötdämparen, och 1 ilr 2 i "vaggan"...Bara att böja sig ner och kolla efter. En av dem är lite svår att få fett i, kan vara lättare om man hissar upp hojen vid motorn så svingen får sträcka ut sig.

Ang att sätta fettnipplar i framvagnen är onödigt, det är självsmorda lager. Om du nu inte hade tänkt o köra EM eller likanade så duger original, märkte inge glapp i mina alls efter ca 1000mil... Både cross och sjökörning... o allt där emellan.

MvH
Titel: SV: Smörjnings nipplarna till ltz400
Skrivet av: Malux skrivet 31 maj 2011 kl. 20:09:55
Jag vill minnas att det sitter 2 ilr 3 stycken vid bakdämparen, tror att en sitter i själv stötdämparen, och 1 ilr 2 i "vaggan"...Bara att böja sig ner och kolla efter. En av dem är lite svår att få fett i, kan vara lättare om man hissar upp hojen vid motorn så svingen får sträcka ut sig.

Ang att sätta fettnipplar i framvagnen är onödigt, det är självsmorda lager. Om du nu inte hade tänkt o köra EM eller likanade så duger original, märkte inge glapp i mina alls efter ca 1000mil... Både cross och sjökörning... o allt där emellan.

MvH

Okej. Så man behöver inte fetta in lagrena/bussningarna alls i a-armarna?
Hojen har bara gått 300mil. Så lager och och bussningar är i gott skick än så länge.
Titel: SV: Smörjnings nipplarna till ltz400
Skrivet av: Hydro skrivet 31 maj 2011 kl. 23:43:03
Nej