Byter du filter till skumfilter= bestycka om! Har vi inte gått igenom detta redan!?Jag tycker du borde läsa genom den tråden i alla fall, det står massa bra i den
Blandskruven? Provat att skruva ut eller in den ngt kvarts eller halvvarv?
Ja, jag fattar! Men när luftfuktighet och temp i luften ändras kan det behövas en liten justering ibland! Det är ju liksom inget fel direkt.När den missar tolkar jag det som att den börjar bluddra eller?
Det bästa istället för spekulation är att ta reda på hur det ser ut i just din gasare.Antal varv på b-skruven, storlek på lågfarten, höjd på nålen, och storlek på huvud/högfarts munstycket.Sedan vad du har för setup på resten ex. org luftfilter som sitter i org luftfilterboxen. (strypt luftintag om det inte är moddat)Org avgassystem. med slutpipen/strypning. (kan ju vara borrat men det kan vara svårt att se)132-136 sitter ju org på högfarten och 45 på lågfarten och nålen på mitten.B-skruven brukar vara utskruvad org ca 2 varv. Om saker är smutsiga eller slitna är andra parameterar, men det kan vi strunta i så länge.Ta reda på det så kan vi komma längre i problemlösningen.
Det sitter ju nummer på dem. Förstoringsglas kanske behövs
enkelt förklarat är att detta är ingen smart fyrhjuling som kan kompensera själv med smarta elkomponenter. Utan det är en manuell modell där man får optimera för vilken effekt och karaktär man vill få ut med hjälp av de delar man har att justera på.Sedan skiljer det lite på hur dem är bestyckade och det kan vara justerat vid service för att någon tidigare ägare har klagat och fått den justerad. kan vara något som man själv har gjort också. Bara för att undvika att chansa fram och tillbaka så vill vi veta vilka förutsättningar du just nu har. Sedan får vi bedömma utifrån detta vad som bör fungera med just dina grejer och förutsättningar.Det kan ju även vara något som är slitet eller är fel på men det tar vi efter vi fått info om hur det ser ut.Du kommer även att lära dig att skruva på kuppen vilket är trevligt då man oftast vill få ut mer av materialet efter ett tag. (gissar bara)
Fyllnadsgraden ökar vid kall/fuktig luft och det gör att soppans energi räcker till lite bättre, samma fenomen som du har med din, upplever många av mina kunder som fulchipsat sina bilar (chips via internet), och det som brukar funka för dem är att skippa 95 oktan och tanka 98 eller v-Power istället. De brukar bli av med småhackningar och annat. Dock är förgasarmodeller känsligare, så en ombestyckning är nog på sin plats.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️