ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => SMC => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC wildcat => Ämnet startat av: JH skrivet 12 december 2011 kl. 21:45:49

Titel: Blöddrande SMC 500
Skrivet av: JH skrivet 12 december 2011 kl. 21:45:49
Hej! har köpt en SMC 500 som blöddrar och har justerat nålen utan att gå rent, slet isär förgasarn och kollade bestyckningen (http://Untitasdled-2) är dom rätt tack på förhand

/jocke
Titel: SV: Blöddrande SMC 500
Skrivet av: Escobar skrivet 13 december 2011 kl. 11:58:17
Nu minns jag inte på rak arm var den satt men jag hade samma problem att min blöddrade. Då bytte jag ut  147,5 mot 160 och då funkade den utmärkt. Plus att den gick definitivt mycket bättre.

MVH//Escobar
Titel: SV: Blöddrande SMC 500
Skrivet av: Nilsson90 skrivet 13 december 2011 kl. 12:11:32
Nu minns jag inte på rak arm var den satt men jag hade samma problem att min blöddrade. Då bytte jag ut  147,5 mot 160 och då funkade den utmärkt. Plus att den gick definitivt mycket bättre.

MVH//Escobar

Där ditt 135 munstycke sitter ska vara ett tomgångsmunstycke som bara är 42,5 stort och ditt 147,5 munstycke ska sitta där ditt 135 munstycke sitter. Prova de så borde du nog märka lite skilnad :)
Titel: SV: Blöddrande SMC 500
Skrivet av: Nilsson90 skrivet 13 december 2011 kl. 12:15:44
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=24805.0

I den tråden finns bild på förgasaren, samt beteckning på vilket munstycke som ska sitta var.

Men Orginal tomgångsmunstycke/Chokemunstycke är 42,5
Lågfart är 45 Orginal
Högfart 135 Orginal och 147,5 Orginal då den är ostrypt.

Hoppas du får rätt på det :)
Titel: SV: Blöddrande SMC 500
Skrivet av: JH skrivet 14 december 2011 kl. 11:26:17
okej får testa och köp båda och hoppas på bättre resultat :) är de blandskruven som sitter i botten på förgasaren? finns de någe mer man kan göra för att få lite mer kräm?  :whip:
Titel: SV: Blöddrande SMC 500
Skrivet av: Nilsson90 skrivet 15 december 2011 kl. 17:58:20
Blandskruven sitter i botten, närmast insuget vid motorn, får du rätt på dina inställningar och slipper blöddrandet så skriv gärna vilka inställningar de blev i slutändan. Då jag själv har samma problem med att den blöddrar på låga varv :(
Titel: SV: Blöddrande SMC 500
Skrivet av: JH skrivet 15 december 2011 kl. 18:51:26
Har satt i 147,5 och 42,5 nu skruvar ja på den i botten på förgasarn så pissar de bara ut soppa men min orkar nu på låga varv fast funderar testa att sätta i 160 och se om den går någe bättre :) va har du för bestyckningar i din då?
Titel: SV: Blöddrande SMC 500
Skrivet av: Nilsson90 skrivet 18 december 2011 kl. 11:30:07
Jag antar att du skruvar på skruven som sitter i koppen, som i sin tur är en slang kopplad till, isåfall är det fel skruv, för den är till för att släppa ut bensinen som är i koppen. Blandskruven sitter i ett litet hål, som ibland finns en mässingsbricka ivägen för. Kan princip säga att de sitter under insugsröret på förgasaren dock i själva förgasaren och inte direkt i insugsröret.

Jag själv kör med 155 i högfart, 45 lågfart 2 1/2 varv på blandskruven. Nålen har jag clipset längst ner. dock har jag lite justeringar kvar än, men är på bättrings vägen :)
(http://)
Titel: SV: Blöddrande SMC 500
Skrivet av: JH skrivet 19 december 2011 kl. 16:15:17
Jag antar att du skruvar på skruven som sitter i koppen, som i sin tur är en slang kopplad till, isåfall är det fel skruv, för den är till för att släppa ut bensinen som är i koppen. Blandskruven sitter i ett litet hål, som ibland finns en mässingsbricka ivägen för. Kan princip säga att de sitter under insugsröret på förgasaren dock i själva förgasaren och inte direkt i insugsröret.

Jag själv kör med 155 i högfart, 45 lågfart 2 1/2 varv på blandskruven. Nålen har jag clipset längst ner. dock har jag lite justeringar kvar än, men är på bättrings vägen :)
()

Trodde att Lågfarten va där tomgångsmunstycket va, är de samma storlek på högfart och lågfart? gängmässigt alltså. Ska ta isär förgasaren imorgon och se va som sitter i tror ja behöver större lågfart.
Titel: SV: Blöddrande SMC 500
Skrivet av: Nilsson90 skrivet 28 december 2011 kl. 17:14:14
Jag begick precis samma misstag och trodde det. Men de visade sig att jag hade fel, därav jag är så säker på platserna nu. Jag kan inte lova, men vad ögat kan säga så ska de vara samma storlek med gängning o allt på högfart och tomgångsmunstycke.