ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: zimba27 skrivet 2 september 2017 kl. 09:35:35

Titel: 820 LE säkring flyger
Skrivet av: zimba27 skrivet 2 september 2017 kl. 09:35:35
Har en ny 820LE T3 som gått 5 mil,   redan efter 3 mil så gick 15A säkringen till ECU och bränslepump när jag vred på nyckeln. Verkstan sa att de va kortis i släpvagnskontakten som då åtgärdades.
Nu händer det igen..hade kört några min o stannade nästa start så flyger samma säkring så fort jag vrider om nyckeln...sätter i en ny säkring ..den smäller av direkt. De e kortis nånstans. Tänkte kolla om nån annan har haft detta fel. De va rätt fuktigt ute vid bägge tillfällena men de ska den ju tåla. Måste in på verkstan igen. Händer de fler gånger sen så kommer jag att kräva en ny maskin!
Titel: SV: 820 LE säkring flyger
Skrivet av: zimba27 skrivet 6 september 2017 kl. 09:01:17
By the way...någon som vet var 800 Vtwin motorn kopierats av..den görs ju som C-moto produkt men är en kopia av ...vadå??
Titel: SV: 820 LE säkring flyger
Skrivet av: skogsbonne skrivet 6 september 2017 kl. 14:49:42
By the way...någon som vet var 800 Vtwin motorn kopierats av..den görs ju som C-moto produkt men är en kopia av ...vadå??

Rotax 800cc
Titel: SV: 820 LE säkring flyger
Skrivet av: GeFeldz skrivet 7 september 2017 kl. 00:30:31
Rotax 800 från g1, med lite ändringar som gör den billigare att tillverka. Till exempel är kammarna lagrade direkt i toppgjutningen på cf. Så länge man byter olja ofta och använder mc-olja håller det säkert länge ändå. Cf har ju även våtkoppling som liknar Yamaha och Arctic cat med flera, med både för-och nackdelar, men cf saknar inte bottenvrid iaf.

Angående ditt problem så hade jag lämnat in maskinen hos åf och fått den garantirepad. Det låter som kortslutning någonstans och kan vara besvärligt att felsöka själv.
Titel: SV: 820 LE säkring flyger
Skrivet av: zimba27 skrivet 7 september 2017 kl. 07:36:51
Intressant ...Rotax 800 Vtwin...vad satt dom i för snöskotrar tex...och..eller fans dom i andra applikationer?
Jo min maskin står hos ÅF för rep..har snart vart där 1 vecka. Den säkringen som flyger går till, bränslepump, sigal tuta, ECU motorstyrning, Kan ju inte va så svårt att hitta vilken av dom som de e kortis i,tycker jag!
Vi får se!


Titel: SV: 820 LE säkring flyger
Skrivet av: sid128 skrivet 10 september 2017 kl. 09:47:11
T.ex Can-am outlander g1
Titel: SV: 820 LE säkring flyger
Skrivet av: Mattismarkus skrivet 12 september 2017 kl. 17:49:06
finns väl ingen likhet med rotax 800? cf har väl både våtkoppling och vxl i motorblocket. rotax 800 har ju ingen våtkoppling samt separat låda.

eller är det nån annan rotax i nåt den kommer från?

Kortslutningen låter som en kabel till en bromskontakt, signalkabeln till vinschrelät elr liknande.
kolla skav främst vid styret
Titel: SV: 820 LE säkring flyger
Skrivet av: zimba27 skrivet 24 september 2017 kl. 10:28:46
Har en ny 820LE T3 som gått 5 mil,   redan efter 3 mil så gick 15A säkringen till ECU och bränslepump när jag vred på nyckeln. Verkstan sa att de va kortis i släpvagnskontakten som då åtgärdades.
Nu händer det igen..hade kört några min o stannade nästa start så flyger samma säkring så fort jag vrider om nyckeln...sätter i en ny säkring ..den smäller av direkt. De e kortis nånstans. Tänkte kolla om nån annan har haft detta fel. De va rätt fuktigt ute vid bägge tillfällena men de ska den ju tåla. Måste in på verkstan igen. Händer de fler gånger sen så kommer jag att kräva en ny maskin!
ÅF bytte ut tankpumpen och tankpumprelät och nu går den igen, verkar va nått mysko me dessa. Går bra nu!