ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: nordman skrivet 5 mars 2007 kl. 22:43:53

Titel: Stockholm. Allt som har motor kan trimmas...
Skrivet av: nordman skrivet 5 mars 2007 kl. 22:43:53
Oavsett vilken maskin min kassa kommer tillåta vill jag ha max ur den. Inte för skog, bara för gata. Pendling till jobbet och resor med massa packning och två personer.

Oavsett var jag köper den vill jag komma i kontakt med en firma eller privatperson i stockholm kan "allt" om atv, med betoning på trim! Nöjer mig inte med ostypat. Även för service och underhåll naturligtvis.

Budget; CF-Moto 500 lång
Troligtvis; Kawa Brute Force lr Outlander 800

Finns den firman/privatpersonen?

Vänliga hälsningar
Lasse
Titel: Stockholm. Allt som har motor kan trimmas...
Skrivet av: STENE skrivet 6 mars 2007 kl. 08:14:41
Kolla med fyrhjuling.se

Men ang trim så handlar det nog mer om att ta bort strypningar än att trimma den. Iaf ang Kawa Brute Force lr Outlander 800. de har kraft så det räcker orginal. Men jag vet att tex BigBadGrizzlys kawa har någon form av trim CDI eller vad det är, Som är levererat av fyrhjuling.se (om jag inte minns fel).
Titel: Stockholm. Allt som har motor kan trimmas...
Skrivet av: tribon skrivet 6 mars 2007 kl. 08:49:19
det är säkert inga problem att hitta en åf eller person som kan hjälpa dig med detta. det är bara en kostnadsfråga som med allt annat.



Vill man ha det bästa o kvalite, så kostar det :-)
Titel: Stockholm. Allt som har motor kan trimmas...
Skrivet av: BigBadGrizzly skrivet 6 mars 2007 kl. 15:44:07
Citat från: "STENE"
Kolla med fyrhjuling.se

Men ang trim så handlar det nog mer om att ta bort strypningar än att trimma den. Iaf ang Kawa Brute Force lr Outlander 800. de har kraft så det räcker orginal. Men jag vet att tex BigBadGrizzlys kawa har någon form av trim CDI eller vad det är, Som är levererat av fyrhjuling.se (om jag inte minns fel).


Jepp, jag har en trim CDI = http://www.velocitydevices.com/ och de gör en hel del skillnad mot orginal. CDI:n är köpt från staterna men de är möjligt att fyrhjuling.se tar hem sånna numera.
Titel: Stockholm. Allt som har motor kan trimmas...
Skrivet av: STENE skrivet 6 mars 2007 kl. 19:34:39
Citat från: "BigBadGrizzly"
Citat från: "STENE"
Kolla med fyrhjuling.se

Men ang trim så handlar det nog mer om att ta bort strypningar än att trimma den. Iaf ang Kawa Brute Force lr Outlander 800. de har kraft så det räcker orginal. Men jag vet att tex BigBadGrizzlys kawa har någon form av trim CDI eller vad det är, Som är levererat av fyrhjuling.se (om jag inte minns fel).


Jepp, jag har en trim CDI = http://www.velocitydevices.com/ och de gör en hel del skillnad mot orginal. CDI:n är köpt från staterna men de är möjligt att fyrhjuling.se tar hem sånna numera.


Ahh.. Trodde det var fyrhjuling som fixade fram den. Men jag kanske blandar ihop saker. Har iaf för mig att de tidigare sålde någon form av CDI trim. Men da kanske slutat med det nu när de är Kawa ÅF (inte dresdel utan riktiga kawa).
Titel: Stockholm. Allt som har motor kan trimmas...
Skrivet av: BigBadGrizzly skrivet 6 mars 2007 kl. 19:54:34
Dom har en annan liten pryl som också funkar bra...http://fyrhjuling.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=30
Titel: Stockholm. Allt som har motor kan trimmas...
Skrivet av: nordman skrivet 6 mars 2007 kl. 20:06:21
Hittade trim till Outlander 800. Till en nätt kostnad av 1000,-/hk kan man få ända upp till 30 xtra kusar beroende på om väljer stage 1 eller 2 performance.

64+30=brumbrum

www.nivado.com
Titel: Stockholm. Allt som har motor kan trimmas...
Skrivet av: nordman skrivet 6 mars 2007 kl. 20:33:21
Bara att konstatera då att trim till de redan brutala maskinerna finns.

Men CF-Moto... är det verkligen bara strypningarna och stora hjul som står till buds som trim? Ingen som har koll på ev CDI-box, effektrör (helt såklart) eller mer...?
Titel: Stockholm. Allt som har motor kan trimmas...
Skrivet av: larsostman skrivet 6 mars 2007 kl. 21:46:31
Måste väl gå att slipa om kammen eller montera en liten turbo, borde finnas plats för en liten :P  + en liten laddluftkylare. Vatten & olja är ju inte heller ett problem.
Får väl byta till en förgasare som tål övertryck vilket jag inte tror org klarar. alt. suga genom org fuggen. Borde kunna ladda ca 0,4 - 0,5 bar utan kompsänkning.
Borde väl lämna 20-30hk. :twisted:
Kanske kan va nåt? Garantier är ju garanterat rökta :cry:  Men man får väl inte allt??

Kompressor kanske?? :twisted:
Titel: Stockholm. Allt som har motor kan trimmas...
Skrivet av: larsostman skrivet 6 mars 2007 kl. 21:47:39
20-30hk mer än org alltså...
Titel: Stockholm. Allt som har motor kan trimmas...
Skrivet av: nordman skrivet 6 mars 2007 kl. 21:56:09
Tack för tippsen:) , kan du tänka dig någon meckare i Stockholm som fattar det du skrev? Den vill jag komma i kontakt med.
Titel: Stockholm. Allt som har motor kan trimmas...
Skrivet av: Bushmaster skrivet 6 mars 2007 kl. 22:17:52
Eftersom det är motorcykelmotorer i grunden så borde det ju vara möjligt att de som håller på med motrcyelsporthojjar skulle kunna hjälpa till!  sk på internet!
Mvh
Mats Jonsson
Titel: Stockholm. Allt som har motor kan trimmas...
Skrivet av: larsostman skrivet 7 mars 2007 kl. 21:39:13
Kolla med TME, de gör i och för sig bilar men Marco som äger bolaget är grym på motoroptimering & framför allt turbosar. 4 taktare är ju de samma oavsett var den sitter.
Det är ju att föredra om du kan få tag i en maskin med insprutning så man kan komplettera med ett annat styrsystem så att den gör precis som man vill.  
Förgasare är svårare att jobba med. Kommer inte bli billigt men det kommer nog bli bra knuff :twisted:
Vore grymt...