Det finns ju även bakom själva stiftet en vire justering som man kan justera så slipper man klippa av viren Den går tror jag att justera så att stiftet inte ligger an.
Tackar! Gick enkelt, precis som du skrev, men jag måste fortfarande gunga i växlarna. Kanske rättar till sig vid oljebyte, som jag läst nånstans här på forumet.
Idag fick jag hjälp med o fixa lite saker med hjulingen, sånt som jag inte hade klarat själv pga min arm. Tack Henke, Peter o Jocke för eran tid !!!Min bromsljuskontakt har spökat lite, den är nog ganska skitig invändigt tror jag. Fix nr 2 var att få igång på min handvärme, jag lyckades ju ha av själva vredet som man sätter på värmen med. Den gick lite trögt o så stark som jag nu råkar vara så vred jag självklart av den..Med en lödpenna, en ny kontakt från Biltema o lite tanke verksamhet så fungerar värmen igen. Jag kan inte välja mellan hög/låg längre men för mig gör det inget då jag ändå alltid använde hög. Låg var nog mest ett sälj argument o för att man Kan tillverka en knapp som kan switcha mellan olika lägen...lågläget kunde inte ens tina upp rimfrost som lagt sig på handtaget!Medans Fixet pågick så .....vet inte Hur o Varför men vi upptäckte att gummibälgen från luftburken till förgasaren inte satt på plats! Förgasaren fick alltså inte sin luft via luftfiltret utan den sög luften från det fria Det kan nog vara därför jag tyckt att den haft sånt högt insugsljud...Det visade sig vara det som var felet.Största tiden idag gick åt till att få dit slangen på förgasaren, he*"&%#e vad svårt det är att jobba i kallgarage med prylar som inte går att arbeta med då det är kallt. Tex så gick det inte att klämma på slangen då den runda delen som ska på förgasaren inte var rund längre, vi löste det med en kupévärmare som fick blåsa slangen varm o formbar igen. Till slut gick den på där den ska sitta, nu äre bara o hoppas på att den inte kommer glida av igen!Sen tog vi bort spärren för växlingen, nu är den verkligen lättväxlad!! Den sitter skruvad in i sidan på växelhuset uppe vid spaken. Nere vid fotpedalen klippte jag av vajern där fjädern sitter, då var det bara att dra ur hela spärren o vajern. Efter den dragits ur från höljet så skruvade vi tbx själva mockapären igen, fast Utan spärren. Det är nått jag Verkligen rekomenderar till er som har en lite krånglig växel, jobbet tar max 20min o göra o det är lätt dessutom!Nu äre dax för lite bilder tycker jag Här ser ni det nya rostfria avgassystemet, bilden visar även min "för-ljuddämpare".(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)En suddig bild av hur dämmpare sitter, systemet är 48mm o dämparen lite grövre.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)En kupévärmare fick agera sommarvärme så vi fick tbx bälgen på förgasaren (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Här syns kröken oxå...(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Här ser man mockapären som orsakar växelproblem för så många, ta bort!(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Den lilla tjofesen som sitter i mitten är den som dras in när man bromsar med fotbromsen..(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Nu är den borta! Jag klippte av vajern nere vid bromsen o sen drar man bara ur vajern. Kvar bli detta!(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Sen äre bara att mutterbulta tbx mockapären(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Till slut en bild på huven som är borttagen, kablarna till handvärmarna har lötts ihop o monterats till min nya knapp...Nu finns det värme igen (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Over and Out// Janne
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️