1
Dinli / SV: törs man köpa en 450 -06
« skrivet: 6 januari 2012 kl. 18:44:45 »
Nu blev det inte denna maskinen det va frågan om, dels så va den i sämre skick än väntat, men ja sneglar lite på nytt åxå... ja har svårt att bestämma mej;)
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Dinli / SV: törs man köpa en 450 -06« skrivet: 6 januari 2012 kl. 18:44:45 »
Nu blev det inte denna maskinen det va frågan om, dels så va den i sämre skick än väntat, men ja sneglar lite på nytt åxå... ja har svårt att bestämma mej;)
2
Dinli / SV: törs man köpa en 450 -06« skrivet: 17 december 2011 kl. 09:59:27 »
Ja tror ja ska ge denna maskinen en chans;)... Den är ju inte dyrare än att man kan köra den ett tag å sen byta upp sej när man känner att detta är nått för mej...
Jag är sjukt sugen på att ha nått vägreggat även om det bara blir åkning på byn osv, men då slipper man oroa sej för farbror blå å annat löst folk;) 3
Dinli / SV: törs man köpa en 450 -06« skrivet: 16 december 2011 kl. 11:54:41 »
vart går gränsen om man ser till miltal på en dinli då? eller andra åxå för den delen?
4
Dinli / törs man köpa en 450 -06« skrivet: 16 december 2011 kl. 11:23:27 »
Som frågan lyder, har hittat en dinli 450 -06 som gått ca 500 mil, den ser otroligt bra ut å kostar inte så mkt i mina ögon(18´) Är det nått specifikt som jävlas på dessa maskiner eller äre bara å köpa å hoppas på det bästa? ja vill ha en vägreggad för att slippa tjaffs me lagen då ja helst åker väg... Åsikter mottages!
jag har ca 20´i budget så raptorer osv känns det inte som ja har råd med i dagens läge iaf.... 5
Can-Am/Bombardier / SV: Bombardier ds 650 -02« skrivet: 15 december 2011 kl. 20:25:06 »
vikten är nog inte det viktigaste i detta läget, däremot att det inte finns back va ju ett minus... Får nog kolla på nått annat att åka med då, ekonomin är lite begränsad idagens läge men ja ska ha tag på nått att åka med iaf;)
6
Can-Am/Bombardier / Bombardier ds 650 -02« skrivet: 15 december 2011 kl. 20:10:47 »
Kort å gott... Äre nått man törs köpa för lek å fin åkning efterskogsvägarna runt byn å möjligen nån vända i grusgropen! Nån som haft eller har en? för å nackdelar?
7
Övrigt / SV: Varför köpa terräng reggad om man köper en ny?« skrivet: 30 april 2011 kl. 07:32:20 »
Anledningen till att jag har en terrängreggad är!... För det första, iaf här så äre stopp att dra Momsen om den är vägreggad, jag använder maskinen till skogsarbete kanske 20% just nu, resten är nöjjeskörning kör mest på grusvägar osv, lagligt? inte så värst... Försäkringen kostar ca 1000 kr pr år, å jag får dra av alla delar jag köper till maskinen på mitt företag vilket ja INTE fått om det varit en vägreggad, jag slipper besiktiga, nått ja inte tror är möjligt efter 2-3 år som man har kört i skogen, ja tror nämligen inte att blinkersar osv sitter kvar då, vilket blir kostsamt... å den a-c jag har går inget vidare efter väg så den ska va i skogen... det va några av anledningarna....
Men sen ska ni tänka på att ni inte har ett skit å göra i skogen me varken atv eller quad under barmarksperioden så vida ni inte utför skogsskötsel, DÅ kan markägaren bli HUR arg han vill, å polisanmälan kan komma oavsett om du kör terräng eller vägreggat.... 8
Kawasaki / SV: Kawasaki KFX 700 V-Force« skrivet: 29 april 2011 kl. 07:06:45 »
Hade ni några problem me maskinerna? å hur går den efter väg?
JAg har inte sett dom förut, å enligt mej så var priset överkommligt me tanke på att det trots allt är en kvalitets maskin, å dessutom me så "stor" motor... tror den gick för 85´ som "dresel" Kan man ligga å åka -70-90 på sånna vägar utan att det blir jobbigt med för höga varv på motorn osv?, såg att det va kardandrift? så det är ju inte möjligt att byta utväxling på samma sätt som på en med kedja... 9
Köpa en ATV / SV: nu har jag några alternativ....« skrivet: 27 april 2011 kl. 22:12:05 »
Nu tror ja ni missuppfattade mej, det där me farten... Det ja undra va om nån av maskinerna va bättre att åka landsväg, eller om man kan ligga å åka på en 90 väg ett par mil åt gången utan att varva sönder maskinen, som sagt så är ju maskinerna byggda för "cross" så då brukar det va bra drag men ganska lågt växlade, å eftersom jag inte kommer att pendla, men kanske vill ta en längre tur nån gång så vill man ju kunna hålla en vettig march fart så man håller trafikrytmen åtminstonde;)...
annars blir det nog mest byvägar, men som sagt... nån gång kan det bli längre vändor.... 10
Köpa en ATV / SV: när vågar jag sätta min dotter på en hjuling« skrivet: 27 april 2011 kl. 20:51:48 »
Jag har en 3 åring tjej som kör en TMS 50... men den fick hon i höstas innan hon fyllde 3... å jag låter henne köra men springer efter med "hundkopplet" (dömans grepp) nackdelen är att gasen går lite i tyngsta laget å att hennes händer är för små så hon orkar inte köra för länge... Men det börjarkomma...
Kravet ja hade på henne va att hon skulle kunna cykla utan stödhjul innan hon fick köra själv, å de gjorde att hon lärde sej cykla innan hon fyllde 3;) 11
Köpa en ATV / nu har jag några alternativ....« skrivet: 27 april 2011 kl. 20:46:23 »
Funderingarna går.... Å nu har jag funderingar på följande maskiner... kan ni fylla i hur dom går efter väg å hur det går att åka, fart mässigt... gåre å åka 70, eller 120 utan att ledsna direkt (marcha)?
Samtliga maskiner är NYA om det nu blir affär, å kommer gå 80% efter asfalt å resten grusväg.... å samtliga är vägreggade varianter, å samtliga finns i min närhet, priserna varierar en del... men skillnaden mellan accessen å kfx450 är ca 15´å lite mer upp på 700an.... Access 450 sm Kawasaki KFX 450 Kawasaki KFX 700 V-Force 12
Kawasaki / Kawasaki KFX 700 V-Force« skrivet: 27 april 2011 kl. 20:09:05 »
Nån som har nån sån eller har erfarenheter???... äre nackdel me "automat" efter väg?... va är toppfart osv?
638 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 664. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|